Skip to main content

Development of e-business and e-servicesLaajuus (5 cr)

Code: MR00CV67

Credits

5 op

Objective

You are able to
- identify the key digital communication and distribution channels in the hospitality field and assess their significance and usability in organisations.
- identify new digital applications that support hospitality business.
- understand the role of e-business in developing service enterprises.
- empathise with customers in the change towards digital communication and e-business.
- identify e-business development needs in organisations.
- make use of the possibilities of e-business.

Content

What are the key digital communication and distribution channels of the hospitality field?
What new digital applications are there to support hospitality business?
What is the role of e-business in developing hospitality enterprises?
How does the development of digital communication channels affect the behavior and role of customers in hospitality business?
How do you identify e-business development needs in organisations?
How do you utilise the possibilities of e-business?

Enrollment

04.11.2024 - 17.11.2024

Timing

13.01.2025 - 30.04.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

4 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

20 % Contact teaching, 80 % Distance learning

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus
  • Mikkeli Campus
  • Ecampus
Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
  • Sini Laukkanen
Teacher in charge

Sini Laukkanen

Groups
  • MRMI24SY
    Tourism and Service Business, master studies

Objective

You are able to
- identify the key digital communication and distribution channels in the hospitality field and assess their significance and usability in organisations.
- identify new digital applications that support hospitality business.
- understand the role of e-business in developing service enterprises.
- empathise with customers in the change towards digital communication and e-business.
- identify e-business development needs in organisations.
- make use of the possibilities of e-business.

Content

What are the key digital communication and distribution channels of the hospitality field?
What new digital applications are there to support hospitality business?
What is the role of e-business in developing hospitality enterprises?
How does the development of digital communication channels affect the behavior and role of customers in hospitality business?
How do you identify e-business development needs in organisations?
How do you utilise the possibilities of e-business?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali on linkitettynä Learn-alustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojaksolla on itsenäistä ja joustavaa verkko-opiskelua Learn-alustalla sekä kolme hybridiopetuksena toteutettavaa kontaktipäivää, joissa käsitellään opintojakson teemoja. Hybridiopetus toteutetaan Mikkelin kampuksella/Teams-alustalla. Opintojaksolla on ennakkotehtävä liittyen digitaalisuuteen ilmiönä matkailu- ja ravitsemisalalla, tentti aiheeseen liittyvästä käsitteistä sekä kehittämistehtävä, joka tehdään ensisijaisesti yksilötyönä opiskelijan omaan työpaikkaan tai muuhun alan yritykseen.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla on 3:n opintopisteen kehittämistehtävä, jonka opiskelija tekee joko omaan työpaikkaan tai muuhun matkailu- ja ravitsemisalan yritykseen.

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksolla tehtävät voi suorittaa joustavasti opintojakson aikataulun puitteissa. Suosituksena on, että ennakkotehtävä ja tentti olisivat tehtynä ennen ensimmäistä kontaktipäivää. Kehittämistehtävän palautus opintojakson loppuun mennessä.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus 5 op on 135 tuntia. Yksi opintopiste vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

a) Opiskelija osaa arvioida ja hyödyntää kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan uusia näkökulmia tuottaen.
c) Opiskelija osaa arvioida ja kehittää palveluorganisaation sähköistä liiketoimintaa.
e) Opiskelija osaa arvioida ja perustella sähköisen liiketoiminnan strategista merkitystä palveluorganisaatiossa ja käyttää uusia strategisia lähestymistapoja johtamisen välineenä.

Enrollment

06.11.2023 - 17.11.2023

Timing

08.01.2024 - 30.04.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

4 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

20 % Contact teaching, 80 % Distance learning

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus
  • Mikkeli Campus
  • Ecampus
Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
  • Sini Laukkanen
Teacher in charge

Sini Laukkanen

Groups
  • MRMI23SVY
    Tourism and Service Business, master studies

Objective

You are able to
- identify the key digital communication and distribution channels in the hospitality field and assess their significance and usability in organisations.
- identify new digital applications that support hospitality business.
- understand the role of e-business in developing service enterprises.
- empathise with customers in the change towards digital communication and e-business.
- identify e-business development needs in organisations.
- make use of the possibilities of e-business.

Content

What are the key digital communication and distribution channels of the hospitality field?
What new digital applications are there to support hospitality business?
What is the role of e-business in developing hospitality enterprises?
How does the development of digital communication channels affect the behavior and role of customers in hospitality business?
How do you identify e-business development needs in organisations?
How do you utilise the possibilities of e-business?

Opiskelumateriaali

Learnissä oleva materiaali

Yksilölliset oppimisväylät

Lähiopetuspäivät erillisten teemojen mukaisesti

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson 3 op tehtävä tehdään omaan tai matkailu-ja ravitsemisalan työpaikkaan.

Opiskelijan työmäärä

135h

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

a) Opiskelija osaa arvioida ja hyödyntää kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan uusia näkökulmia tuottaen.
c) Opiskelija tunnistaa palveluorganisaation kehittämistarpeet sähköisessä liiketoiminnassa
c) Opiskelija osaa arvioida ja kehittää palveluorganisaation liiketoimintaa digitaalisin keinoin.

Enrollment

07.11.2022 - 18.11.2022

Timing

09.01.2023 - 01.05.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus
  • Mikkeli Campus
  • Ecampus
Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
  • Marjut Kasper
Teacher in charge

Marjut Kasper

Groups
  • MRMI22SY
    Tourism and Service Business, master studies

Objective

You are able to
- identify the key digital communication and distribution channels in the hospitality field and assess their significance and usability in organisations.
- identify new digital applications that support hospitality business.
- understand the role of e-business in developing service enterprises.
- empathise with customers in the change towards digital communication and e-business.
- identify e-business development needs in organisations.
- make use of the possibilities of e-business.

Content

What are the key digital communication and distribution channels of the hospitality field?
What new digital applications are there to support hospitality business?
What is the role of e-business in developing hospitality enterprises?
How does the development of digital communication channels affect the behavior and role of customers in hospitality business?
How do you identify e-business development needs in organisations?
How do you utilise the possibilities of e-business?

Opiskelumateriaali

Learnissä oleva materiaali

Yksilölliset oppimisväylät

lähipäivät 16 - 17.3.2023 ja 20.4.2023

Lähipäivien teemoja:

Digitaalisuus Matkailu- ja ravitsemisalalla
Digitaalinen asiakaspolku
Matkailu-ja ravitsemisalan myynti-ja viestintäkanavia
Liiketoiminnan kehittäminen digitaalisin keinoin, sovellukset, VR/AR, pelillistäminen

TKI ja työelämäyhteistyö

Tehtävät voidaan soveltaa myös omalle työpaikalle.

Opiskelijan työmäärä

135 h

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

a) Opiskelija osaa arvioida ja hyödyntää kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan uusia näkökulmia tuottaen.
c) Opiskelija tunnistaa palveluorganisaation kehittämistarpeet sähköisessä liiketoiminnassa
c) Opiskelija osaa arvioida ja kehittää palveluorganisaation liiketoimintaa digitaalisin keinoin.

Enrollment

08.11.2021 - 21.11.2021

Timing

10.01.2022 - 30.04.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

RDI portion

2 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 50

Degree programmes
  • Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
  • Marjut Kasper
Teacher in charge

Marjut Kasper

Groups
  • MRMI21SY
    Tourism and Service Business, master studies

Objective

You are able to
- identify the key digital communication and distribution channels in the hospitality field and assess their significance and usability in organisations.
- identify new digital applications that support hospitality business.
- understand the role of e-business in developing service enterprises.
- empathise with customers in the change towards digital communication and e-business.
- identify e-business development needs in organisations.
- make use of the possibilities of e-business.

Content

What are the key digital communication and distribution channels of the hospitality field?
What new digital applications are there to support hospitality business?
What is the role of e-business in developing hospitality enterprises?
How does the development of digital communication channels affect the behavior and role of customers in hospitality business?
How do you identify e-business development needs in organisations?
How do you utilise the possibilities of e-business?

Opiskelumateriaali

Learnissä oleva materiaali

Yksilölliset oppimisväylät

Lähiopetuspäivät
17.3. klo 9-16.00
18.3. klo 9-16.00
1.4. klo 9-16.00

TKI ja työelämäyhteistyö

Oppimistehtävät sovelletaan joko oman alan työpaikkaan tai muuhun matkailu-ja ravitsemisalan yritykseen.

Opiskelijan työmäärä

135 h opiskelijan työtä, joista 16 h lähitunteja.
Opintojakso sisältää 3 oppimistehtävää opiskelijalle.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opiskelija osaa arvioida ja hyödyntää kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan uusia näkökulmia tuottaen.

Opiskelija osaa arvioida ja kehittää palveluorganisaation sähköistä liiketoimintaa.

Opiskelija osaa arvioida ja perustella sähköisen liiketoiminnan strategista merkitystä palveluorganisaatiossa ja käyttää uusia strategisia lähestymistapoja johtamisen välineenä