Skip to main content

Research and development of customer experienceLaajuus (5 cr)

Code: MR00CV65

Credits

5 op

Responsible person

Objective

You are familiar with the psychological basis of customer experience.
You are familiar with the different models and methods of studying and developing customer experience.
You can design a study of customer experience, carry out it and utilise the results in developing service business.
You can draw up a development plan of customer experience suitable for service businesses.

Content

What does human beings' customer experience involve?
What are the different models and methods of studying and developing customer experience?
How studies on customer experience designed and carried out?
How is research utilised in developing companies' customer experience at strategic level and in daily management?

Enrollment

08.04.2024 - 21.04.2024

Timing

02.09.2024 - 20.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

4 op

RDI portion

4 op

Mode of delivery

20 % Contact teaching, 80 % Distance learning

Unit

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
  • Kirsi Kuusisto
Groups
  • MRMI24SY
    Tourism and Service Business, master studies

Objective

You are familiar with the psychological basis of customer experience.
You are familiar with the different models and methods of studying and developing customer experience.
You can design a study of customer experience, carry out it and utilise the results in developing service business.
You can draw up a development plan of customer experience suitable for service businesses.

Content

What does human beings' customer experience involve?
What are the different models and methods of studying and developing customer experience?
How studies on customer experience designed and carried out?
How is research utilised in developing companies' customer experience at strategic level and in daily management?

Opiskelumateriaali

Materiaalina toimii Learn alustalla oleva materiaali sekä muu itsenäisesti hankittu materiaali, joka tukee oppimistehtävien suorittamista.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso sisältää kolme lähiopetuspäivää sekä verkkotyöskentelyä. Opintojakso toteutetaan hybridiopetuksena eli kontaktiopetukseen on mahdollista osallistua myös Teamsin välityksellä. Opintojaksolla tullaan työskentelemään yksin ja ryhmässä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson harjoitustyö on mahdollista suorittaa työelämään integroituna

Tentit ja muut määräajat

Opintojakson tehtävät tulee palauttaa niille annettujen määräaikojen puitteissa. Opintojaksolla tehdään yksi isompi oppimistehtävä, joka on pilkottu pienempiin osatehtäviin. Ennakkotehtävä tehdään ennen ensimmäistä kontaktiopetustapaamista ja sen tekemiseen on syytä varata riittävästi aikaa. Tutustuthan opintojakson tehtäviin heti Learn-alustan auettua.

Opiskelijan työmäärä

135tuntia

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakson Learn-alusta aukeaa 2.9.2024. Opintojakson Learn-alustalla esitellään oppimistehtävät, joiden hyväksytty suorittaminen on edellytyksenä opintojakson suorittamiselle. Opintojaksolla on kolme kontaktipäivää, joina lähiopetusta järjestetään Mikkelin kampuksella. Opintojaksoon sisältyy ennakkotehtävä, joka tehdään ennen ensimmäistä kontaktipäivää.

Evaluation scale

1-5

Enrollment

04.08.2023 - 03.09.2023

Timing

11.09.2023 - 30.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

4 op

RDI portion

4 op

Mode of delivery

20 % Contact teaching, 80 % Distance learning

Unit

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
  • Kirsi Kuusisto
Teacher in charge

Kirsi Kuusisto

Groups
  • MRMI23SVY
    Tourism and Service Business, master studies

Objective

You are familiar with the psychological basis of customer experience.
You are familiar with the different models and methods of studying and developing customer experience.
You can design a study of customer experience, carry out it and utilise the results in developing service business.
You can draw up a development plan of customer experience suitable for service businesses.

Content

What does human beings' customer experience involve?
What are the different models and methods of studying and developing customer experience?
How studies on customer experience designed and carried out?
How is research utilised in developing companies' customer experience at strategic level and in daily management?

Opiskelumateriaali

Materiaalina toimii Learn alustalla oleva materiaali sekä muu itsenäisesti hankittu materiaali, joka tukee oppimistehtävien suorittamista.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso sisältää kolme lähiopetuspäivää sekä verkkotyöskentelyä. Opintojakso toteutetaan hybridiopetuksena eli kontaktiopetukseen on mahdollista osallistua myös Teamsin välityksellä. Opintojaksolla tullaan työskentelemään yksin ja ryhmässä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson harjoitustyö on mahdollista suorittaa työelämään integroituna

Tentit ja muut määräajat

Opintojakson tehtävät tulee palauttaa niille annettujen määräaikojen puitteissa. Opintojaksolla tehdään yksi isompi oppimistehtävä, joka on pilkottu pienempiin osatehtäviin. Ennakkotehtävä tehdään ennen ensimmäistä kontaktiopetustapaamista ja sen tekemiseen on syytä varata riittävästi aikaa. Tutustuthan opintojakson tehtäviin heti Learn-alustan auettua.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakson Learn-alusta aukeaa 11.9.2023. Opintojakson Learn-alustalla esitellään oppimistehtävät, joiden hyväksytty suorittaminen on edellytyksenä opintojakson suorittamiselle. Opintojaksoon sisältyy ennakkotehtävä, joka tehdään ennen ensimmäistä kontaktipäivää.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan oppimistehtävien perusteella.

Enrollment

15.08.2022 - 04.09.2022

Timing

12.09.2022 - 17.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

4 op

RDI portion

4 op

Mode of delivery

20 % Contact teaching, 80 % Distance learning

Unit

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 40

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
  • Kirsi Kuusisto
Teacher in charge

Kirsi Kuusisto

Groups
  • MRMI22SY
    Tourism and Service Business, master studies

Objective

You are familiar with the psychological basis of customer experience.
You are familiar with the different models and methods of studying and developing customer experience.
You can design a study of customer experience, carry out it and utilise the results in developing service business.
You can draw up a development plan of customer experience suitable for service businesses.

Content

What does human beings' customer experience involve?
What are the different models and methods of studying and developing customer experience?
How studies on customer experience designed and carried out?
How is research utilised in developing companies' customer experience at strategic level and in daily management?

Opiskelumateriaali

Materiaalina toimii Learn alustalla oleva materiaali sekä muu itsenäisesti hankittu materiaali, joka tukee oppimistehtävien suorittamista.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso sisältää kolme lähiopetuspäivää sekä verkkotyöskentelyä. Opintojakso toteutetaan hybridiopetuksena eli kontaktiopetukseen on mahdollista osallistua myös Teamsin välityksellä. Opintojaksolla tullaan työskentelemään yksin ja ryhmässä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson harjoitustyö on mahdollista suorittaa työelämään integroituna

Tentit ja muut määräajat

Opintojakson tehtävät tulee palauttaa niille annettujen määräaikojen puitteissa. Opintojaksolla tehdään yksi isompi oppimistehtävä, joka on pilkottu pienempiin osatehtäviin. Ennakkotehtävä tehdään ennen ensimmäistä kontaktiopetustapaamista ja sen tekemiseen on syytä varata riittävästi aikaa. Tutustuthan opintojakson tehtäviin heti Learn-alustan auettua.

Opiskelijan työmäärä

135tuntia

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakson Learn-alusta aukeaa 12.9.2022. Saat sähköpostitse linkin ja kirjautumisavaimen opintojakson Learn-alustalle noin viikkoa ennen alustan avautumista. Opintojakson Learn-alustalla esitellään oppimistehtävät, joiden hyväksytty suorittaminen on edellytyksenä opintojakson suorittamiselle. Opintojakson kontaktipäivät, joina lähiopetusta järjestetään Mikkelin kampuksella, ovat 20 - 21.10.2022 ja 2.12.2022. Opintojaksoon sisältyy ennakkotehtävä, joka tehdään ennen ensimmäistä kontaktipäivää.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opiskelija osaa

käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä

etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä

hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia

toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa

käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita

toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti

perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti