Low poly -mallintaminenLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: GA00FS52
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Korkeakoulu
- Peppi
Osaamistavoitteet
Ymmärrät matalan polygenromallinnuksen periaatteet ja estetiikan pelitaiteessa.
Osaat luoda optimoituja 3D-malleja, joissa on tehokas polygeenimäärä, ja jotka sopivat reaaliaikaiseen renderöintiin.
Osaat soveltaa UV-mappausta ja perus teksturointitekniikoita matalan polygeen omaaville objekteille.
Tunnet matalan polygeen omaisten peliesineiden rajoitukset ja työnkulut.
Osaat arvioida ja kehittää mallejasi visuaalisen selkeyden ja suorituskyvyn parantamiseksi.
Sisältö
Mikä määrittelee matalan polygeen mallin ja miksi se on tärkeää pelinkehityksessä?
Miten mallinnetaan tehokkaasti käyttäen minimaalista geometrista rakennetta, mutta säilyttäen tunnistettavat muodot?
Mitkä ovat parhaat käytännöt topologiassa, reunavirran hallinnassa ja polygeen budjetoinnissa matalan polygeen mallinnuksessa?
Miten avataan UV:t ja sovelletaan tekstuureja matalan polygeen omaaville objekteille?
Miten optimoidaan ja viedään matalan polygeen mallit pelimoottoreiden käyttöön?
Arviointi
Opiskelija osaa
– käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
– etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
– hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
– toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
– käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
– toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti.