Skriptaus artisteilleLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: GA00FS55
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Korkeakoulu
- Peppi
Osaamistavoitteet
Ymmärrät skriptaamisen roolin taiteellisten työprosessien automatisoinnissa ja parantamisessa.
Osaat kirjoittaa ja muokata yksinkertaisia skriptejä tukemaan tehtäviä 2D- ja 3D-ohjelmistoissa.
Voit käyttää skriptaamista työkalujen luomiseen, toistuvien prosessien automatisointiin ja tehokkuuden parantamiseen.
Tunnet visuaalisen sisällön luomiseen liittyvät perustavanlaatuiset ohjelmoinnin käsitteet.
Osaat integroida skriptejä pelimoottoreihin tai digitaalisiin sisällön luontiputkiin.
Sisältö
Mitä on skriptaaminen ja miten se voi tukea taiteellisia työprosesseja pelinkehityksessä?
Miten kirjoitat perusskriptejä luoville työkaluilla käytettävillä kielillä?
Mitä ovat muuttujat, silmukat ja ehdolliset lauseet, ja miten niitä käytetään tehtävien automatisoinnissa?
Miten virheiden korjaus ja testaus tehdään skripteille, jotta ne toimivat suunnitellusti?
Miten skriptaaminen voi ylittää taiteen ja teknisen toteutuksen välisen kuilun peleissä?
Arviointi
Opiskelija osaa
– käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
– etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
– hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
– toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
– käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
– toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti.