Siirry suoraan sisältöön

PresentaatiotaidotLaajuus (5 op)

Tunnus: GD00CU00

Laajuus

5 op

Vastuuhenkilö

  • Sarah-Jane Leavey

Osaamistavoitteet

Tunnet aksonometrisen ja kuvaavan geometrian perusteet sekä yhden häviämispisteen piirtämisen perspektiivikuvan kolmesta eri projektiosta.
Voit piirtää ympyrän, ellipsin ja vapaat käyrät näkökulmasta vapaalla kädellä.
Hallitset mittasuhteet perspektiivikuvassa.
Voit käyttää viivan paksuutta tehosteena.
Esityksen teknisillä menetelmillä voit luoda uskottavia esityskuvia vapaalla kädellä.
Voit yhdistää kuvia ja tekstiä esittelyjulisteeseen.
Tunnet sävyjen ja varjojen käytön perspektiivikuvassa.
Voit piirtää ja tyylittää ihmisen (naisen, miehen, lapsen) anatomisesti oikein.
Tiedät, miten asusteet ja materiaalit esitetään ihmisen mallissa eri asennoissa ja kuinka realistisesti toteuttaa pintojen, muotojen ja tilojen materiaalit.
Hallitset värikynien, huopakynien ja kuivien pastellien käytön.

Sisältö

Kuinka toteuttaa eurooppalainen ensimmäisen kulman projektio?
Kuinka merkitä mitoitus standardien mukaisesti?
Kuinka piirtää perspektiivikuvaa?
Kuinka visualisoida idea piirtämällä?
Kuinka luoda värillisiä sisä- ja / tai ulkokuvauksia?
Kuinka esittää pieni esine aksonometrisena esityskuvana ja projektioina?
Kuinka luoda esitysjuliste?
Kuinka esittää värilliset esityskuvat vaatteista henkilöllä tai erilaisista materiaaleista ja pintamuodoista eri työkaluilla?

Ilmoittautumisaika

04.11.2024 - 17.11.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 30.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 22

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Sarah-Jane Leavey
Ryhmät
  • GDKV24SP
    Game design, full-time studies

Tavoitteet

Tunnet aksonometrisen ja kuvaavan geometrian perusteet sekä yhden häviämispisteen piirtämisen perspektiivikuvan kolmesta eri projektiosta.
Voit piirtää ympyrän, ellipsin ja vapaat käyrät näkökulmasta vapaalla kädellä.
Hallitset mittasuhteet perspektiivikuvassa.
Voit käyttää viivan paksuutta tehosteena.
Esityksen teknisillä menetelmillä voit luoda uskottavia esityskuvia vapaalla kädellä.
Voit yhdistää kuvia ja tekstiä esittelyjulisteeseen.
Tunnet sävyjen ja varjojen käytön perspektiivikuvassa.
Voit piirtää ja tyylittää ihmisen (naisen, miehen, lapsen) anatomisesti oikein.
Tiedät, miten asusteet ja materiaalit esitetään ihmisen mallissa eri asennoissa ja kuinka realistisesti toteuttaa pintojen, muotojen ja tilojen materiaalit.
Hallitset värikynien, huopakynien ja kuivien pastellien käytön.

Sisältö

Kuinka toteuttaa eurooppalainen ensimmäisen kulman projektio?
Kuinka merkitä mitoitus standardien mukaisesti?
Kuinka piirtää perspektiivikuvaa?
Kuinka visualisoida idea piirtämällä?
Kuinka luoda värillisiä sisä- ja / tai ulkokuvauksia?
Kuinka esittää pieni esine aksonometrisena esityskuvana ja projektioina?
Kuinka luoda esitysjuliste?
Kuinka esittää värilliset esityskuvat vaatteista henkilöllä tai erilaisista materiaaleista ja pintamuodoista eri työkaluilla?

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

08.04.2024 - 21.04.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Sarah-Jane Leavey
Vastuuopettaja

Sarah-Jane Leavey

Ryhmät
  • GDKV24KM
    Game design, part-time studies

Tavoitteet

Tunnet aksonometrisen ja kuvaavan geometrian perusteet sekä yhden häviämispisteen piirtämisen perspektiivikuvan kolmesta eri projektiosta.
Voit piirtää ympyrän, ellipsin ja vapaat käyrät näkökulmasta vapaalla kädellä.
Hallitset mittasuhteet perspektiivikuvassa.
Voit käyttää viivan paksuutta tehosteena.
Esityksen teknisillä menetelmillä voit luoda uskottavia esityskuvia vapaalla kädellä.
Voit yhdistää kuvia ja tekstiä esittelyjulisteeseen.
Tunnet sävyjen ja varjojen käytön perspektiivikuvassa.
Voit piirtää ja tyylittää ihmisen (naisen, miehen, lapsen) anatomisesti oikein.
Tiedät, miten asusteet ja materiaalit esitetään ihmisen mallissa eri asennoissa ja kuinka realistisesti toteuttaa pintojen, muotojen ja tilojen materiaalit.
Hallitset värikynien, huopakynien ja kuivien pastellien käytön.

Sisältö

Kuinka toteuttaa eurooppalainen ensimmäisen kulman projektio?
Kuinka merkitä mitoitus standardien mukaisesti?
Kuinka piirtää perspektiivikuvaa?
Kuinka visualisoida idea piirtämällä?
Kuinka luoda värillisiä sisä- ja / tai ulkokuvauksia?
Kuinka esittää pieni esine aksonometrisena esityskuvana ja projektioina?
Kuinka luoda esitysjuliste?
Kuinka esittää värilliset esityskuvat vaatteista henkilöllä tai erilaisista materiaaleista ja pintamuodoista eri työkaluilla?

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

06.11.2023 - 17.11.2023

Ajoitus

01.01.2024 - 30.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

10 - 25

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Sarah-Jane Leavey
Vastuuopettaja

Sarah-Jane Leavey

Ryhmät
  • GDKV23SP
    Game design, full-time studies

Tavoitteet

Tunnet aksonometrisen ja kuvaavan geometrian perusteet sekä yhden häviämispisteen piirtämisen perspektiivikuvan kolmesta eri projektiosta.
Voit piirtää ympyrän, ellipsin ja vapaat käyrät näkökulmasta vapaalla kädellä.
Hallitset mittasuhteet perspektiivikuvassa.
Voit käyttää viivan paksuutta tehosteena.
Esityksen teknisillä menetelmillä voit luoda uskottavia esityskuvia vapaalla kädellä.
Voit yhdistää kuvia ja tekstiä esittelyjulisteeseen.
Tunnet sävyjen ja varjojen käytön perspektiivikuvassa.
Voit piirtää ja tyylittää ihmisen (naisen, miehen, lapsen) anatomisesti oikein.
Tiedät, miten asusteet ja materiaalit esitetään ihmisen mallissa eri asennoissa ja kuinka realistisesti toteuttaa pintojen, muotojen ja tilojen materiaalit.
Hallitset värikynien, huopakynien ja kuivien pastellien käytön.

Sisältö

Kuinka toteuttaa eurooppalainen ensimmäisen kulman projektio?
Kuinka merkitä mitoitus standardien mukaisesti?
Kuinka piirtää perspektiivikuvaa?
Kuinka visualisoida idea piirtämällä?
Kuinka luoda värillisiä sisä- ja / tai ulkokuvauksia?
Kuinka esittää pieni esine aksonometrisena esityskuvana ja projektioina?
Kuinka luoda esitysjuliste?
Kuinka esittää värilliset esityskuvat vaatteista henkilöllä tai erilaisista materiaaleista ja pintamuodoista eri työkaluilla?

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

06.04.2023 - 21.04.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 25

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Suvi Pylvänen
  • Sarah-Jane Leavey
  • Panu Vuoristo
Vastuuopettaja

Sarah-Jane Leavey

Ryhmät
  • GDKV23KM
    Game design, part-time studies

Tavoitteet

Tunnet aksonometrisen ja kuvaavan geometrian perusteet sekä yhden häviämispisteen piirtämisen perspektiivikuvan kolmesta eri projektiosta.
Voit piirtää ympyrän, ellipsin ja vapaat käyrät näkökulmasta vapaalla kädellä.
Hallitset mittasuhteet perspektiivikuvassa.
Voit käyttää viivan paksuutta tehosteena.
Esityksen teknisillä menetelmillä voit luoda uskottavia esityskuvia vapaalla kädellä.
Voit yhdistää kuvia ja tekstiä esittelyjulisteeseen.
Tunnet sävyjen ja varjojen käytön perspektiivikuvassa.
Voit piirtää ja tyylittää ihmisen (naisen, miehen, lapsen) anatomisesti oikein.
Tiedät, miten asusteet ja materiaalit esitetään ihmisen mallissa eri asennoissa ja kuinka realistisesti toteuttaa pintojen, muotojen ja tilojen materiaalit.
Hallitset värikynien, huopakynien ja kuivien pastellien käytön.

Sisältö

Kuinka toteuttaa eurooppalainen ensimmäisen kulman projektio?
Kuinka merkitä mitoitus standardien mukaisesti?
Kuinka piirtää perspektiivikuvaa?
Kuinka visualisoida idea piirtämällä?
Kuinka luoda värillisiä sisä- ja / tai ulkokuvauksia?
Kuinka esittää pieni esine aksonometrisena esityskuvana ja projektioina?
Kuinka luoda esitysjuliste?
Kuinka esittää värilliset esityskuvat vaatteista henkilöllä tai erilaisista materiaaleista ja pintamuodoista eri työkaluilla?

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

07.11.2022 - 18.11.2022

Ajoitus

01.01.2023 - 01.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 25

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Sarah-Jane Leavey
Ryhmät
  • GDKV22SP
    Game design, full-time studies

Tavoitteet

Tunnet aksonometrisen ja kuvaavan geometrian perusteet sekä yhden häviämispisteen piirtämisen perspektiivikuvan kolmesta eri projektiosta.
Voit piirtää ympyrän, ellipsin ja vapaat käyrät näkökulmasta vapaalla kädellä.
Hallitset mittasuhteet perspektiivikuvassa.
Voit käyttää viivan paksuutta tehosteena.
Esityksen teknisillä menetelmillä voit luoda uskottavia esityskuvia vapaalla kädellä.
Voit yhdistää kuvia ja tekstiä esittelyjulisteeseen.
Tunnet sävyjen ja varjojen käytön perspektiivikuvassa.
Voit piirtää ja tyylittää ihmisen (naisen, miehen, lapsen) anatomisesti oikein.
Tiedät, miten asusteet ja materiaalit esitetään ihmisen mallissa eri asennoissa ja kuinka realistisesti toteuttaa pintojen, muotojen ja tilojen materiaalit.
Hallitset värikynien, huopakynien ja kuivien pastellien käytön.

Sisältö

Kuinka toteuttaa eurooppalainen ensimmäisen kulman projektio?
Kuinka merkitä mitoitus standardien mukaisesti?
Kuinka piirtää perspektiivikuvaa?
Kuinka visualisoida idea piirtämällä?
Kuinka luoda värillisiä sisä- ja / tai ulkokuvauksia?
Kuinka esittää pieni esine aksonometrisena esityskuvana ja projektioina?
Kuinka luoda esitysjuliste?
Kuinka esittää värilliset esityskuvat vaatteista henkilöllä tai erilaisista materiaaleista ja pintamuodoista eri työkaluilla?

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

06.04.2022 - 22.04.2022

Ajoitus

01.09.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

10 - 25

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Sarah-Jane Leavey
  • Panu Vuoristo
Vastuuopettaja

Sarah-Jane Leavey

Ryhmät
  • GDKV22KM
    Game design, part-time studies

Tavoitteet

Tunnet aksonometrisen ja kuvaavan geometrian perusteet sekä yhden häviämispisteen piirtämisen perspektiivikuvan kolmesta eri projektiosta.
Voit piirtää ympyrän, ellipsin ja vapaat käyrät näkökulmasta vapaalla kädellä.
Hallitset mittasuhteet perspektiivikuvassa.
Voit käyttää viivan paksuutta tehosteena.
Esityksen teknisillä menetelmillä voit luoda uskottavia esityskuvia vapaalla kädellä.
Voit yhdistää kuvia ja tekstiä esittelyjulisteeseen.
Tunnet sävyjen ja varjojen käytön perspektiivikuvassa.
Voit piirtää ja tyylittää ihmisen (naisen, miehen, lapsen) anatomisesti oikein.
Tiedät, miten asusteet ja materiaalit esitetään ihmisen mallissa eri asennoissa ja kuinka realistisesti toteuttaa pintojen, muotojen ja tilojen materiaalit.
Hallitset värikynien, huopakynien ja kuivien pastellien käytön.

Sisältö

Kuinka toteuttaa eurooppalainen ensimmäisen kulman projektio?
Kuinka merkitä mitoitus standardien mukaisesti?
Kuinka piirtää perspektiivikuvaa?
Kuinka visualisoida idea piirtämällä?
Kuinka luoda värillisiä sisä- ja / tai ulkokuvauksia?
Kuinka esittää pieni esine aksonometrisena esityskuvana ja projektioina?
Kuinka luoda esitysjuliste?
Kuinka esittää värilliset esityskuvat vaatteista henkilöllä tai erilaisista materiaaleista ja pintamuodoista eri työkaluilla?

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

08.11.2021 - 21.11.2021

Ajoitus

01.01.2022 - 01.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

10 - 25

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Sarah-Jane Leavey
  • Panu Vuoristo
Vastuuopettaja

Sarah-Jane Leavey

Ryhmät
  • GDKV21SP
    Game design, full-time studies

Tavoitteet

Tunnet aksonometrisen ja kuvaavan geometrian perusteet sekä yhden häviämispisteen piirtämisen perspektiivikuvan kolmesta eri projektiosta.
Voit piirtää ympyrän, ellipsin ja vapaat käyrät näkökulmasta vapaalla kädellä.
Hallitset mittasuhteet perspektiivikuvassa.
Voit käyttää viivan paksuutta tehosteena.
Esityksen teknisillä menetelmillä voit luoda uskottavia esityskuvia vapaalla kädellä.
Voit yhdistää kuvia ja tekstiä esittelyjulisteeseen.
Tunnet sävyjen ja varjojen käytön perspektiivikuvassa.
Voit piirtää ja tyylittää ihmisen (naisen, miehen, lapsen) anatomisesti oikein.
Tiedät, miten asusteet ja materiaalit esitetään ihmisen mallissa eri asennoissa ja kuinka realistisesti toteuttaa pintojen, muotojen ja tilojen materiaalit.
Hallitset värikynien, huopakynien ja kuivien pastellien käytön.

Sisältö

Kuinka toteuttaa eurooppalainen ensimmäisen kulman projektio?
Kuinka merkitä mitoitus standardien mukaisesti?
Kuinka piirtää perspektiivikuvaa?
Kuinka visualisoida idea piirtämällä?
Kuinka luoda värillisiä sisä- ja / tai ulkokuvauksia?
Kuinka esittää pieni esine aksonometrisena esityskuvana ja projektioina?
Kuinka luoda esitysjuliste?
Kuinka esittää värilliset esityskuvat vaatteista henkilöllä tai erilaisista materiaaleista ja pintamuodoista eri työkaluilla?

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkoon perustuva oppimisreitti
Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.

Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja
Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.

Työperusteinen oppimisreitti
Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys Game Design näyttöpäivässä (show & tell day).

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Toteutetut harjoitukset.