RDI skillsLaajuus (5 cr)
Code: WM00EJ72
Credits
5 op
Teaching language
- Finnish
- English
Objective
You use professional RDI terminology consistently.
You can apply different RDI means and methods.
You can plan and implement a project related to producing wellbeing services.
You understand and can assess different financial instruments related to RDI.
You can describe, present and assess the project outcomes.
You can act in a result-oriented way as a project member and project coordinator.
You can produce project publications.
Content
What is RDI work like and how is RDI work implemented in practice?
What are the essential methods and tools related to RDI?
How is a RDI project plan created for a project related to producing wellbeing services?
What financial instruments are available for different types of projects (national, international, Russia projects)?
What are immaterial rights and how can an innovation be protected?
How can a project related to producing wellbeing services be implemented and how is it followed up?
How are RDI outcomes reported, presented and assessed?
How are RDI publications produced?
Materials
Practical training
Enrollment
08.04.2024 - 21.04.2024
Timing
02.09.2024 - 31.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Hyvinvointiliiketoiminnan johtaminen
Teachers
- Tuuli Järvinen
Teacher in charge
Tuuli Järvinen
Groups
-
HJMI23SMWellbeing Management, fulltime studies
Objective
You use professional RDI terminology consistently.
You can apply different RDI means and methods.
You can plan and implement a project related to producing wellbeing services.
You understand and can assess different financial instruments related to RDI.
You can describe, present and assess the project outcomes.
You can act in a result-oriented way as a project member and project coordinator.
You can produce project publications.
Content
What is RDI work like and how is RDI work implemented in practice?
What are the essential methods and tools related to RDI?
How is a RDI project plan created for a project related to producing wellbeing services?
What financial instruments are available for different types of projects (national, international, Russia projects)?
What are immaterial rights and how can an innovation be protected?
How can a project related to producing wellbeing services be implemented and how is it followed up?
How are RDI outcomes reported, presented and assessed?
How are RDI publications produced?
Opiskelumateriaali
Practical training
Yksilölliset oppimisväylät
Kaikki yksilölliset oppimisväylät sovitaan opettajan kanssa opintojakson alkaessa.
Intranetistä ja koulutusohjelman opintovastaavalta saat yleistä tietoa ahotoinnista.
TKI ja työelämäyhteistyö
Työelämäyhteistyö toteutuu tki-asiantuntijavierailuina verkossa sekä työelämälähtöisenä tehtävänä.
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksolla tehdään kirjallinen hankesuunnitelma.
Opetusta järjestetään Learnin lisäksi lukujärjestykseen merkittyinä teams-työpajoina joissa
hankesuunnitelman teko etenee.
Kansainvälinen yhteistyö
Kansainvälinen yhteistyö toteutuu Xamkin kansainvälisen verkoston puitteissa.
Opiskelijan työmäärä
135 tuntia opiskelijan työtä. (lukeminen, soveltavan, laajemman tehtävän kokoaminen ryhmässä sekä verkkotyöpajat)
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojaksossa on kahdeksan pääosiota, niissä käsitellään opintojakson tavoitteiden mukaisesti materiaaleja ja järjestetään verkkotyöpajoja teams-kanavalla. Lisäksi järjestetään ohjaustapaamisia.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Xamkissa osaamisen arvioinnin lähtökohtana ovat kansallisen tutkintojen viitekehyksen (NQF) mukainen osaaminen (tiedollinen osaaminen, taidollinen osaaminen, ryhmä-/johtamisosaaminen/vastuunottaminen) sekä koulutusten ja yleiset osaamistavoitteet.
Yleiset osaamistavoitteet, taso 3. Opiskelija osaa:
a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
f. toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti
Enrollment
06.04.2023 - 21.04.2023
Timing
04.09.2023 - 31.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Wellbeing Management
Teachers
- Tuuli Järvinen
Teacher in charge
Tuuli Järvinen
Groups
-
HJMI22SPWellbeing Management, fulltime studies
Objective
You use professional RDI terminology consistently.
You can apply different RDI means and methods.
You can plan and implement a project related to producing wellbeing services.
You understand and can assess different financial instruments related to RDI.
You can describe, present and assess the project outcomes.
You can act in a result-oriented way as a project member and project coordinator.
You can produce project publications.
Content
What is RDI work like and how is RDI work implemented in practice?
What are the essential methods and tools related to RDI?
How is a RDI project plan created for a project related to producing wellbeing services?
What financial instruments are available for different types of projects (national, international, Russia projects)?
What are immaterial rights and how can an innovation be protected?
How can a project related to producing wellbeing services be implemented and how is it followed up?
How are RDI outcomes reported, presented and assessed?
How are RDI publications produced?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali muodostuu sekä projektinhallinnan että tki-toiminnan osa-alueita käsittelevästä verkkomateriaaleista.
Yksilölliset oppimisväylät
Kaikki yksilölliset oppimisväylät sovitaan opettajan kanssa opintojakson alkaessa. Intranetistä ja koulutusohjelman opintovastaavalta saat yleistä tietoa ahotoinnista.
TKI ja työelämäyhteistyö
Työelämäyhteistyö toteutuu lukuisina tki-asiantuntijavierailuina verkossa.
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksolla tehdään kirjallinen hankesuunnitelma.
Opintojaksolla ei ole teoriatenttiä.
Kansainvälinen yhteistyö
Kansainvälinen yhteistyö toteutuu esim. mahdollisina teams-vierailuina ulkomaisten partnerioppilaitosten hankehenkilöstön kanssa.
Opiskelijan työmäärä
135 tuntia opiskelijan työtä. (lukeminen, soveltavan, laajemman tehtävän kokoaminen sekä verkkoluennot ja tapaamiset)
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojaksossa on kahdeksan pääosiota, niissä käsitellään opintojakson tavoitteiden mukaisesti materiaaleja ja järjestetään työpajoja. Lisäksi järjestetään ohjaustapaamisia.
Further information
Tämä opintojakso on aiemmin järjestetty lähiopetuksena, tämä toteutus on kokonaan verkossa.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Xamkissa osaamisen arvioinnin lähtökohtana ovat kansallisen tutkintojen viitekehyksen (NQF) mukainen osaaminen (tiedollinen osaaminen, taidollinen osaaminen, ryhmä-/johtamisosaaminen/vastuunottaminen) sekä koulutusten ja yleiset osaamistavoitteet. Yleiset osaamistavoitteet, taso 3. Opiskelija osaa:
a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
f. toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti
Enrollment
06.04.2023 - 21.04.2023
Timing
04.09.2023 - 31.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
- English
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Wellbeing Management
Teachers
- Tuuli Järvinen
Teacher in charge
Tuuli Järvinen
Groups
-
WMMI22SPWellbeing Management, full-time studies
Objective
You use professional RDI terminology consistently.
You can apply different RDI means and methods.
You can plan and implement a project related to producing wellbeing services.
You understand and can assess different financial instruments related to RDI.
You can describe, present and assess the project outcomes.
You can act in a result-oriented way as a project member and project coordinator.
You can produce project publications.
Content
What is RDI work like and how is RDI work implemented in practice?
What are the essential methods and tools related to RDI?
How is a RDI project plan created for a project related to producing wellbeing services?
What financial instruments are available for different types of projects (national, international, Russia projects)?
What are immaterial rights and how can an innovation be protected?
How can a project related to producing wellbeing services be implemented and how is it followed up?
How are RDI outcomes reported, presented and assessed?
How are RDI publications produced?
Opiskelumateriaali
The learning materials, which are divided under eight topis, include relevant and interesting e-materials and teams-lectures.
Yksilölliset oppimisväylät
On matters relating to the identification and recognition of competence, please contact the teacher in the beginning of the course. You can find additional information about assessment and recognition of competence on Xamk intranet and from your studies coordinator. (ova)
TKI ja työelämäyhteistyö
Several rdi-experts joint the course in teams, sharing their expertise and tips on sections's special topic.
Tentit ja muut määräajat
To be assessed is one larger written assignment, covering and applying the knowledge gained. There is no exam.
Kansainvälinen yhteistyö
Potential international teams-visitors from partner universities will be invited to workshops in teams. More info about this is provided closer the starting date.
Opiskelijan työmäärä
The total amount of student work is 135 hours. (covering studying the materials, attending the workshops and lectures online, as well as writing the assignment)
Toteutuksen osien kuvaus
The course is divided into eight main sections. Each section provides relevant knowledge about project management and rdi-topics. This theory is applied when writing the assessed research and development project plan.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
The assessment of learning at Xamk is based on the learning outcomes (knowledge-based competence, skills-based competence, teamwork skills/leadership skills/readiness to take responsibility) of the National Qualifications Framework (NQF) as well as on the university's generic and programme-specific learning outcomes. On grade level three, the student can:
a. use professional vocabulary systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with customers, users and target groups.
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
f. work as team members in a goal-oriented way.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.
Enrollment
06.04.2022 - 22.04.2022
Timing
29.08.2022 - 31.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Business
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
- English
- Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Wellbeing Management
Teachers
- Pia Jääskeläinen
- liiketalous LYM1
Teacher in charge
Pia Jääskeläinen
Groups
-
WMMI21SPWellbeing management, full-time studies
Objective
You use professional RDI terminology consistently.
You can apply different RDI means and methods.
You can plan and implement a project related to producing wellbeing services.
You understand and can assess different financial instruments related to RDI.
You can describe, present and assess the project outcomes.
You can act in a result-oriented way as a project member and project coordinator.
You can produce project publications.
Content
What is RDI work like and how is RDI work implemented in practice?
What are the essential methods and tools related to RDI?
How is a RDI project plan created for a project related to producing wellbeing services?
What financial instruments are available for different types of projects (national, international, Russia projects)?
What are immaterial rights and how can an innovation be protected?
How can a project related to producing wellbeing services be implemented and how is it followed up?
How are RDI outcomes reported, presented and assessed?
How are RDI publications produced?
Evaluation scale
1-5