Principles of marketingLaajuus (5 cr)
Code: LT00FA13
Credits
5 op
Objective
You are able to describe the aspects of marketing concepts, including their objectives and functions.
You are able to analyse target groups and define principles for the selection of target groups.
You are able to plan a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.
Content
What are the objectives and role of marketing in an organisation's operations?
Which essential issues are taken into consideration when defining objectives and target groups of marketing?
What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organisational goals?
Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Timing
24.03.2025 - 23.05.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Laura Hakanen
- Katariina Palmu
Teacher in charge
Katariina Palmu
Groups
-
LTKV25KM2Business, part-time studies
Objective
You are able to describe the aspects of marketing concepts, including their objectives and functions.
You are able to analyse target groups and define principles for the selection of target groups.
You are able to plan a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.
Content
What are the objectives and role of marketing in an organisation's operations?
Which essential issues are taken into consideration when defining objectives and target groups of marketing?
What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organisational goals?
Opiskelumateriaali
Learn-alustan materiaalit ja muu opettajan osoittama materiaali.
Yksilölliset oppimisväylät
Työhön integroitu oppimisväylä:
Osallistut toteutuksen lähi-/verkkoluentoihin lukujärjestyksen mukaisesti tai perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista.
Osaamisen tunnustaminen & tunnistaminen:
Jos sinulla on aiempia korkeakouluopintoja tai muualta hankittua osaamista, voit korvata tai hyväksilukea tämän opintojakson.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson oppimistehtävien yhteydessä tehdään työelämäyhteistyötä valittujen organisaatioiden kanssa.
Tentit ja muut määräajat
Oppimistehtävien palautusaikataulut julkaistaan Learn-alustalla opintojakson alkaessa. Kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu hyväksytysti Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi. Opintojaksolla noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä.
Opiskelijan työmäärä
n. 135 tuntia opiskelijan työtä jakautuu luentoihin ja itseopiskeluun (materiaalin lukeminen ja ymmärryksen syventäminen, tehtävien teko yksin ja ryhmässä).
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakso sisältää erilaisia oppimistehtäviä. Huomioithan, että kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu hyväksytysti Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi. Opintojaksolla noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä.
Further information
Opintojaksolle hyväksytyt opiskelijat siirtyvät automaattisesti Learn-alustalle opintojakson alkaessa.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5. Opintojakson arvioin perustuu Xamkin ammattikorkeakoulun opiskelijan arviointikehikkoon. Tehtäväkohtaiset arviointikriteerit ja pisteytyksen löydät Learn-alustalta.
Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Timing
24.03.2025 - 23.05.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Laura Hakanen
- Katariina Palmu
Teacher in charge
Katariina Palmu
Groups
-
LTKV25KM1Business, part-time studies
Objective
You are able to describe the aspects of marketing concepts, including their objectives and functions.
You are able to analyse target groups and define principles for the selection of target groups.
You are able to plan a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.
Content
What are the objectives and role of marketing in an organisation's operations?
Which essential issues are taken into consideration when defining objectives and target groups of marketing?
What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organisational goals?
Opiskelumateriaali
Learn-alustan materiaalit ja muu opettajan osoittama materiaali.
Yksilölliset oppimisväylät
Työhön integroitu oppimisväylä:
Osallistut toteutuksen lähi-/verkkoluentoihin lukujärjestyksen mukaisesti tai perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista.
Osaamisen tunnustaminen & tunnistaminen:
Jos sinulla on aiempia korkeakouluopintoja tai muualta hankittua osaamista, voit korvata tai hyväksilukea tämän opintojakson.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson oppimistehtävien yhteydessä tehdään työelämäyhteistyötä valittujen organisaatioiden kanssa.
Tentit ja muut määräajat
Oppimistehtävien palautusaikataulut julkaistaan Learn-alustalla opintojakson alkaessa. Kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu hyväksytysti Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi. Opintojaksolla noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä.
Opiskelijan työmäärä
n. 135 tuntia opiskelijan työtä jakautuu luentoihin ja itseopiskeluun (materiaalin lukeminen ja ymmärryksen syventäminen, tehtävien teko yksin ja ryhmässä).
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakso sisältää erilaisia oppimistehtäviä. Huomioithan, että kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu hyväksytysti Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi. Opintojaksolla noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä.
Further information
Opintojaksolle hyväksytyt opiskelijat siirtyvät automaattisesti Learn-alustalle opintojakson alkaessa.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5. Opintojakson arvioin perustuu Xamkin ammattikorkeakoulun opiskelijan arviointikehikkoon. Tehtäväkohtaiset arviointikriteerit ja pisteytyksen löydät Learn-alustalta.
Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Timing
13.01.2025 - 04.05.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Heli Juntunen
- Mia Silvenius
Teacher in charge
Heli Juntunen
Groups
-
LTMI25KVBusiness Management, online studies
Objective
You are able to describe the aspects of marketing concepts, including their objectives and functions.
You are able to analyse target groups and define principles for the selection of target groups.
You are able to plan a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.
Content
What are the objectives and role of marketing in an organisation's operations?
Which essential issues are taken into consideration when defining objectives and target groups of marketing?
What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organisational goals?
Opiskelumateriaali
Bergström, Leppänen. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita Publishing Oy ja opintojaksoalustalle liitetty muu opiskelumateriaali
Yksilölliset oppimisväylät
Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso. Ei pakollisia ryhmätöitä.
Opintojakson voi suorittaa myös nopeutetusti, eli voit tehdä arviointiin vaikuttavat tehtävät omassa aikataulussasi annettua aikataulutusta aikaisemmin.
TKI ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy työelämälähtöisiä oppimistehtäviä ja käsiteltäviin markkinoinnin osa-alueisiin liittyviä kertaustenttejä.
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135 h
Further information
Opettajat:
Heli Juntunen, heli.juntunen@xamk.fi
Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi opintojaksolla tehdään oppimistehtävien ja tenttien
yhteispistekertymänä. Arviointiin vaikuttavan suorituksen puuttuminen merkitään yhteenlaskussa 0 pisteeksi.
Arvioinnissa huomioidaan vain määräaikaan mennessä ohjeiden mukaisesti palautetut oppimistehtävät ja tentit.
Arvioinnissa hyödynnetään soveltuvin osin arviointimatriisia.
Opintojakson arviointiasteikko on 1-5