Siirry suoraan sisältöön

AnimaatiotLaajuus (5 op)

Tunnus: PT00EP04

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Osaat suunnitella ja toteuttaa 2D- ja 3D-animaatioita.
Ymmärrät keyframe-animaation perusperiaatteet.
Osaat ohjata animaatioita pelimoottoreiden tilakoneilla.

Sisältö

Miten animaatioita suunnitellaan ja toteutetaan?
Miten eri animaatioita käytetään yhdessä?
Miten animaatioita luodaan, käytetään ja interpoloidaan peleissä?

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
- etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
- hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
- käyttää oman alan keskeisiä malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.

Ilmoittautumisaika

08.04.2024 - 21.04.2024

Ajoitus

26.08.2024 - 22.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Informaatioteknologian koulutusyksikkö

Toimipiste

Kotkan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Peliteknologian koulutus
Opettaja
  • Pekka Vilpponen
Vastuuopettaja

Pekka Vilpponen

Ryhmät
  • PTKT22SP
    Peliteknologiat, päivätoteutus

Tavoitteet

Osaat suunnitella ja toteuttaa 2D- ja 3D-animaatioita.
Ymmärrät keyframe-animaation perusperiaatteet.
Osaat ohjata animaatioita pelimoottoreiden tilakoneilla.

Sisältö

Miten animaatioita suunnitellaan ja toteutetaan?
Miten eri animaatioita käytetään yhdessä?
Miten animaatioita luodaan, käytetään ja interpoloidaan peleissä?

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
- etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
- hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
- käyttää oman alan keskeisiä malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.