Skip to main content

Professional encounteringLaajuus (5 cr)

Code: YP00EQ88

Credits

5 op

Objective

You are aware of the value base that forms the base for appreciative encountering.
You understand professional communication basics and strengthen the interaction skills needed in guidance.
You recognize the characteristics of sincere dialogue and know how to use dialogue as a working method.

Content

What are the factors behind professional communication and appreciative encountering?
How does dialogue differ from regular conversation?
As a community educator. how can you make use of digital information counseling and guidance services?
What skills are needed when encountering a person who needs guidance face-to face and in digital work?

Enrollment

08.01.2024 - 14.01.2024

Timing

08.01.2024 - 30.04.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

RDI portion

2 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Unit

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Civic Activities and Youth Work
Teachers
  • Sari Miettinen
Teacher in charge

Sari Miettinen

Groups
  • YPMI24KP
    Civic Activities and Youth Work, full-time studies

Objective

You are aware of the value base that forms the base for appreciative encountering.
You understand professional communication basics and strengthen the interaction skills needed in guidance.
You recognize the characteristics of sincere dialogue and know how to use dialogue as a working method.

Content

What are the factors behind professional communication and appreciative encountering?
How does dialogue differ from regular conversation?
As a community educator. how can you make use of digital information counseling and guidance services?
What skills are needed when encountering a person who needs guidance face-to face and in digital work?

Opiskelumateriaali

Aaltola, E. 6 Keto S. 2020. Empatia. Myötäelämisen tiede.
Häkili, J. , Kallio, K. P. & Korkiamäki, R.(toim.) Myönteinen tunnistaminen.
Muu opettajan opintojakson alussa ilmoittama materiaali.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
luentoa, harjoitteita, ykislö- ja ryhmätehtäviä, opintojaksolla tehdään mahdollisuuksien mukaan pienimuotoisia harjoitteita työelämäkumppaneiden kanssa.
Opintoja nopeuttava väylä:
itsenäinen suoritus, johon ohjeet saa vastuuopettajalta
Työelämään integoitu väylä:
vastuuopettajan kanssa erikseen sovittava suoritustapa, joka edellyttää oman työelämäkytköksen

TKI ja työelämäyhteistyö

Nuoren kohtaamista pyritään opintojaksolla harjoittelemaan yhdessä työelämän kanssa.

Tentit ja muut määräajat

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Opiskelijan työmäärä

Työviikkopohjainen väylä:
n. 50 tuntia lähiopetusta ja 85 tuntia yksilö- ja ryhmätyöskentelyä

Itsenäinen suoritus: Noin 135 tuntia itsenäistä työskentelyä

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opettajan tekemä arviointi, joka perustuu pääasiallisesti kirjallisiin tehtäviin.
Itse- ja ryhmäarviointi.

Enrollment

02.01.2023 - 15.01.2023

Timing

09.01.2023 - 28.04.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

RDI portion

2 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Unit

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Civic Activities and Youth Work
Teachers
  • Sari Miettinen
Teacher in charge

Sari Miettinen

Groups
  • YPMI23KP
    Civic Activities and Youth Work, full-time studies

Objective

You are aware of the value base that forms the base for appreciative encountering.
You understand professional communication basics and strengthen the interaction skills needed in guidance.
You recognize the characteristics of sincere dialogue and know how to use dialogue as a working method.

Content

What are the factors behind professional communication and appreciative encountering?
How does dialogue differ from regular conversation?
As a community educator. how can you make use of digital information counseling and guidance services?
What skills are needed when encountering a person who needs guidance face-to face and in digital work?

Opiskelumateriaali

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
luentoa, harjoitteita, ykislö- ja ryhmätehtäviä, opintojaksolla tehdään mahdollisuuksien mukaan pienimuotoisia harjoitteita työelämäkumppaneiden kanssa.
Opintoja nopeuttava väylä:
itsenäinen suoritus, johon ohjeet saa vastuuopettajalta
Työelämään integoitu väylä:
vastuuopettajan kanssa erikseen sovittava suoritustapa, joka edellyttää oman työelämäkytköksen

TKI ja työelämäyhteistyö

Mahdollinen yhteistyö työelämäkumppanin (Point) kanssa.

Tentit ja muut määräajat

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Opiskelijan työmäärä

työviikkopohjainen väylä:
n. 50 tuntia lähiopetusta ja 85 tuntia yksilö- ja ryhmätyöskentelyä

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opettajan tekemä arviointi, joka perustuu pääasiallisesti kirjallisiin tehtäviin.
Itse- ja ryhmäarviointi.