Ehkäisevä työ lasten, nuorten ja perheiden kanssaLaajuus (5 op)
Tunnus: SO00AD47
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Tiedät lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävän ehkäisevän työn perusperiaatteet, tavoitteet ja työmuodot.
Sisäistät lasten, nuorten ja perheiden ehkäisevää työtä ohjaavan lainsäädännön.
Osaat tunnistaa lapsen ja nuoren kasvuympäristöön ja arkeen liittyviä voimavaroja ja haasteita.
Osaat hyödyntää ehkäisevää ja moniammatillista työotetta lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävässä työssä.
Osaat käyttää, soveltavaa ja arvioida erilaisia ehkäisevän työn menetelmiä asiakaslähtöisesti.
Sisältö
Mitä ovat ehkäisevän lapsi-, nuoriso- ja perhetyön perusperiaatteet, tavoitteet ja työmuodot?
Mikä on ehkäisevää lapsi-, nuoriso- ja perhetyötä ohjaava lainsäädäntö?
Miten tunnistat lapsen, nuoren ja perheen arkeen liittyviä voimavaroja ja vahvistat niitä?
Miten hyödynnät ehkäisevää ja moniammatillista työotetta lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävässä työssä?
Miten käytät, sovellat ja arvoit ehkäisevän työn menetelmiä asiakaslähtöisesti?
Esitietovaatimukset
Tietoperusta ja työorientaatio, Ammatillinen vuorovaikutus sekä Ohjaus lapsi- ja perhetyössä -moduulit.
Oppimateriaalit
Osallisuus ja yhteisöllisyys varhaiskasvatuksessa. Lapsi- ja perhekohtainen työ lastensuojelussa
Ilmoittautumisaika
08.04.2024 - 21.04.2024
Ajoitus
02.09.2024 - 29.11.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosiaali- ja terveysalan Mikkelin koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Sosiaalialan koulutusohjelma
Opettaja
- Karoliina Rötkö
- Tia-Marika Sohlman
Ryhmät
-
SOKT22SPSosionomi, päivätoteutus
-
SOMI22SPSosionomi, päivätoteutus
Tavoitteet
Tiedät lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävän ehkäisevän työn perusperiaatteet, tavoitteet ja työmuodot.
Sisäistät lasten, nuorten ja perheiden ehkäisevää työtä ohjaavan lainsäädännön.
Osaat tunnistaa lapsen ja nuoren kasvuympäristöön ja arkeen liittyviä voimavaroja ja haasteita.
Osaat hyödyntää ehkäisevää ja moniammatillista työotetta lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävässä työssä.
Osaat käyttää, soveltavaa ja arvioida erilaisia ehkäisevän työn menetelmiä asiakaslähtöisesti.
Sisältö
Mitä ovat ehkäisevän lapsi-, nuoriso- ja perhetyön perusperiaatteet, tavoitteet ja työmuodot?
Mikä on ehkäisevää lapsi-, nuoriso- ja perhetyötä ohjaava lainsäädäntö?
Miten tunnistat lapsen, nuoren ja perheen arkeen liittyviä voimavaroja ja vahvistat niitä?
Miten hyödynnät ehkäisevää ja moniammatillista työotetta lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävässä työssä?
Miten käytät, sovellat ja arvoit ehkäisevän työn menetelmiä asiakaslähtöisesti?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali kuvataan opintojakson alussa.
Yksilölliset oppimisväylät
Työhön integroitu väylä:
Opiskelijat, jotka työskentelevät opintojakson aikana työsuhteessa ehkäisevässä työssä lasten, nuorten ja perheiden kanssa voivat tehdä osan opintojakson oppimistehtävistä liittäen ne omaan työhönsä. Työhön integroidusta tehtävästä tulee keskustella opintojakson opettajien kanssa heti opintojakson alussa.Työhön integroidun väylän opiskelijoita edelytetään läsnäoloa aloituswebinaarissa.
Nopeuttaminen: jos opintojaksolle mahtuu, on mahdollista nopeuttaa opintoja tulemalla mukaan toteutukseen, jos edeltävyysehdot täyttyvät.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintoajaksoon liitetään mahdollisuuksien mukaan työelämävierailuja ( esim.virtuaaliset) Ehkäisevässä työssä työskentelevät työhön integroidun väylän valitsevat liittävät tehtävät omaan työhön opintojakson alussa sovitulla tavalla.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso koostuu yksilö ja pienryhmätehtävistä, joiden määräajat kuvataan opintojakson alkaessa. Opintojaksolle osallistuminen edellyttää osallistumista lukujärjestykseen kiinnitettyihin webinaareihin.
Opiskelijan työmäärä
135h
Toteutuksen osien kuvaus
Toteutus sisältää lukujärjestykseen kiinnitettyjä aktiivista läsnäoloa edellyttäviä webinaareja. Lisäksi toteutus sisältää yksilö ja pienryhmätehtäviä, joiden määräajat kuvataan opintojakson alussa.
Lukujärjestykseen kiinniteyt läsnäoloa edellyttävät webinaarit ovat 27.9 klo 10.30-12.30, 2.10 klo 14-15, 30.10 klo 8.30-11, 5.11 klo 8.30-10.30 sekö 26.11 klo 8.30-12.00.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson hyväksytysti suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista opintojakson webinaareihin sekä tehtävien tekemistä määräajoissa.Tehtävät arvioidaan asteikolla hyväksytty-hylätty. Opintojaksoon liittyy (tentin sijaan) yksi suurempi pienryhmätehtävä, joka arvioidaan asteikolla 0-5.
Esitietovaatimukset
Tietoperusta ja työorientaatio, Ammatillinen vuorovaikutus sekä Ohjaus lapsi- ja perhetyössä -moduulit.
Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ajoitus
16.01.2024 - 19.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosiaali- ja terveysalan Mikkelin koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Sosiaalialan koulutusohjelma
Opettaja
- Karoliina Rötkö
- Tia-Marika Sohlman
Vastuuopettaja
Karoliina Rötkö
Ryhmät
-
SOKT22KMSosionomi, monimuoto
-
SOMI22KMSosionomi, monimuoto
Tavoitteet
Tiedät lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävän ehkäisevän työn perusperiaatteet, tavoitteet ja työmuodot.
Sisäistät lasten, nuorten ja perheiden ehkäisevää työtä ohjaavan lainsäädännön.
Osaat tunnistaa lapsen ja nuoren kasvuympäristöön ja arkeen liittyviä voimavaroja ja haasteita.
Osaat hyödyntää ehkäisevää ja moniammatillista työotetta lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävässä työssä.
Osaat käyttää, soveltavaa ja arvioida erilaisia ehkäisevän työn menetelmiä asiakaslähtöisesti.
Sisältö
Mitä ovat ehkäisevän lapsi-, nuoriso- ja perhetyön perusperiaatteet, tavoitteet ja työmuodot?
Mikä on ehkäisevää lapsi-, nuoriso- ja perhetyötä ohjaava lainsäädäntö?
Miten tunnistat lapsen, nuoren ja perheen arkeen liittyviä voimavaroja ja vahvistat niitä?
Miten hyödynnät ehkäisevää ja moniammatillista työotetta lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävässä työssä?
Miten käytät, sovellat ja arvoit ehkäisevän työn menetelmiä asiakaslähtöisesti?
Opiskelumateriaali
Kaikille yhteistä ja pakollista opiskelumateriaalia on liitettynä Learn alustalle. Lisäksi oppintojaksoon sisältyy aktiivista tiedonhakua erillisen ohjeistuksen mukaan.
Yksilölliset oppimisväylät
Työhön integroitu väylä:
Opiskelijat, jotka työskentelevät opintojakson aikana työsuhteessa ehkäisevässä työssä lasten, nuorten ja perheiden kanssa voivat tehdä opintojakson oppimistehtät liittäen ne omaan työhönsä. Työhön integroidusta tehtävästä sovitaan opettajien kanssa infon jälkeen ja suorittaminen edellyttää info/aloituskertaan osallistumista.
Nopeuttaminen: jos opintojaksolle mahtuu, on mahdollista nopeuttaa opintoja tulemalla mukaan toteutukseen, jos edeltävyysehdot täyttyvät.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintoajakson toteutus sisältää mahdollisuuksien mukaan työelämävierailuja.
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksolla ei ole varsinaista tenttiä.Opintojakso koostuu yksilö ja pieryhmätehtävistä, joiden määräajat sekä työskentelytapa kuvataan opintojakson Learn alustalla sekä infossa.Toteutus sisältää yhden laajemman arvioitavan tehtävän sekä orientoivia tehtäviä hyväksytty/hylätty asteikolla. Työviikkopohjaisen väylän opintojakson hyväksytysti suorittaminen edellyttää osallistumista lukujärjestyksen mukaiseen opetukseen sekä pienryhmätyöskentelyyn osallistumista sekä orientoivien ennakkotehtävien tekemistä sovituissa määräajoissa.
Opiskelijan työmäärä
135h
Toteutuksen osien kuvaus
Toteutus sisältää lukujärjestykseen kiinnitettyjä aktiivista läsnäoloa edellyttäviä webinaareja, joihin liittyy myös mahdollisuuksien mukaan työelämävierailuja.
Lisäksi toteutus sisältää itsenäistä tiedonhakua sekä yksilö -ja pienryhmätehtäviä, joiden määräajat kuvataan Learn alustalla sekä infossa.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson hyväksytysti suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista opintojakson webinaareihin sekä tehtävien tekemistä määräajoissa. Tehtävät arvioidaan asteikolla hyväksytty-hylätty. Opintojaksoon liittyy (tentin sijaan) kuitenkin yksi suurempi pienryhmätehtävä, joka arvioidaan asteikolla 1-5.
Esitietovaatimukset
Tietoperusta ja työorientaatio, Ammatillinen vuorovaikutus sekä Ohjaus lapsi- ja perhetyössä -moduulit.
Ilmoittautumisaika
06.04.2023 - 21.04.2023
Ajoitus
22.09.2023 - 30.11.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
25 - 60
Koulutus
- Sosiaalialan koulutusohjelma
Opettaja
- Karoliina Rötkö
- Tia-Marika Sohlman
Ryhmät
-
SOKT21SPSosionomi, päivätoteutus
-
SOMI21SPSosionomi, päivätoteutus
Tavoitteet
Tiedät lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävän ehkäisevän työn perusperiaatteet, tavoitteet ja työmuodot.
Sisäistät lasten, nuorten ja perheiden ehkäisevää työtä ohjaavan lainsäädännön.
Osaat tunnistaa lapsen ja nuoren kasvuympäristöön ja arkeen liittyviä voimavaroja ja haasteita.
Osaat hyödyntää ehkäisevää ja moniammatillista työotetta lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävässä työssä.
Osaat käyttää, soveltavaa ja arvioida erilaisia ehkäisevän työn menetelmiä asiakaslähtöisesti.
Sisältö
Mitä ovat ehkäisevän lapsi-, nuoriso- ja perhetyön perusperiaatteet, tavoitteet ja työmuodot?
Mikä on ehkäisevää lapsi-, nuoriso- ja perhetyötä ohjaava lainsäädäntö?
Miten tunnistat lapsen, nuoren ja perheen arkeen liittyviä voimavaroja ja vahvistat niitä?
Miten hyödynnät ehkäisevää ja moniammatillista työotetta lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävässä työssä?
Miten käytät, sovellat ja arvoit ehkäisevän työn menetelmiä asiakaslähtöisesti?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali kuvataan opintojakson alussa.
Yksilölliset oppimisväylät
Työhön integroitu väylä:
Opiskelijat, jotka työskentelevät opintojakson aikana työsuhteessa ehkäisevässä työssä lasten, nuorten ja perheiden kanssa voivat tehdä osan opintojakson oppimistehtävistä liittäen ne omaan työhönsä. Työhön integroidusta tehtävästä tulee keskustella opintojakson opettajien kanssa heti opintojakson alussa.Työhön integroidun väylän opiskelijoita edelytetään läsnäoloa aloituswebinaarissa.
Nopeuttaminen: jos opintojaksolle mahtuu, on mahdollista nopeuttaa opintoja tulemalla mukaan toteutukseen, jos edeltävyysehdot täyttyvät.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintoajaksoon liitetään mahdollisuuksien mukaan työelämävierailuja ( esim.virtuaaliset) Ehkäisevässä työssä työskentelevät työhön integroidun väylän valitsevat liittävät tehtävät omaan työhön opintojakson alussa sovitulla tavalla.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso koostuu yksilö ja pienryhmätehtävistä, joiden määräajat kuvataan opintojakson alkaessa. Opintojaksolle osallistuminen edellyttää osallistumista lukujärjestykseen kiinnitettyihin webinaareihin.
Opiskelijan työmäärä
135h
Toteutuksen osien kuvaus
Toteutus sisältää lukujärjestykseen kiinnitettyjä aktiivista läsnäoloa edellyttäviä webinaareja. Lisäksi toteutus sisältää yksilö ja pienryhmätehtäviä, joiden määräajat kuvataan opintojakson alussa.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson hyväksytysti suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista opintojakson webinaareihin sekä tehtävien tekemistä määräajoissa.Tehtävät arvioidaan asteikolla hyväksytty-hylätty. Opintojaksoon liittyy (tentin sijaan) yksi suurempi pienryhmätehtävä, joka arvioidaan asteikolla 0-5.
Esitietovaatimukset
Tietoperusta ja työorientaatio, Ammatillinen vuorovaikutus sekä Ohjaus lapsi- ja perhetyössä -moduulit.
Ilmoittautumisaika
07.11.2022 - 18.11.2022
Ajoitus
18.01.2023 - 12.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
25 - 60
Koulutus
- Sosiaalialan koulutusohjelma
Opettaja
- Karoliina Rötkö
- Tia-Marika Sohlman
Ryhmät
-
SOMI21KMSosionomi, monimuoto
-
SOKT21KMSosionomi, monimuoto
Tavoitteet
Tiedät lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävän ehkäisevän työn perusperiaatteet, tavoitteet ja työmuodot.
Sisäistät lasten, nuorten ja perheiden ehkäisevää työtä ohjaavan lainsäädännön.
Osaat tunnistaa lapsen ja nuoren kasvuympäristöön ja arkeen liittyviä voimavaroja ja haasteita.
Osaat hyödyntää ehkäisevää ja moniammatillista työotetta lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävässä työssä.
Osaat käyttää, soveltavaa ja arvioida erilaisia ehkäisevän työn menetelmiä asiakaslähtöisesti.
Sisältö
Mitä ovat ehkäisevän lapsi-, nuoriso- ja perhetyön perusperiaatteet, tavoitteet ja työmuodot?
Mikä on ehkäisevää lapsi-, nuoriso- ja perhetyötä ohjaava lainsäädäntö?
Miten tunnistat lapsen, nuoren ja perheen arkeen liittyviä voimavaroja ja vahvistat niitä?
Miten hyödynnät ehkäisevää ja moniammatillista työotetta lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävässä työssä?
Miten käytät, sovellat ja arvoit ehkäisevän työn menetelmiä asiakaslähtöisesti?
Yksilölliset oppimisväylät
Työhön integroitu väylä:
Opiskelijat, jotka työskentelevät opintojakson aikana työsuhteessa ehkäisevässä työssä lasten, nuorten ja perheiden kanssa voivat tehdä osan opintojakson oppimistehtävistä liittäen ne omaan työhönsä. Työhön integroidusta tehtävästä tulee keskustella opintojakson opettajien kanssa heti opintojakson alussa ja tämä väylä edellyttää opettajien määrittelemiin webinaareihin osallistumista, joista myös sovitaan opintojakson alussa.
Nopeuttaminen: jos opintojaksolle mahtuu, on mahdollista nopeuttaa opintoja tulemalla mukaan toteutukseen, jos edeltävyysehdot täyttyvät.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintoajakson toteutukseen liittyy työelämävierailuja sekä mahdollisia tehtäviä.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso koostuu yksilö ja peinryhmätehtävistä, joiden määräajat kuvataan opintojakson alkaessa.
Opiskelijan työmäärä
135h
Toteutuksen osien kuvaus
Toteutus sisältää lukujärjestykseen kiinnitettyjä aktiivista läsnäoloa edellyttäviä webinaareja, joihin liittyy myös mahdollisuukisen mukaan työelämävieraluja.
Lisäksi toteutus sisältää itsenäistä tiedonhakkua sekä yksilö ja pienryhmätehtäviä, joiden määräajat kuvataan opintojakson alussa.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson hyväksytysti suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista opintojakson webinaareihin sekä tehtävien tekemistä määräajoissa. Tehtävät arvioidaan asteikolla hyväksytty-hylätty. Opintojaksoon liittyy (tentin sijaan) kuitenkin yksi suurempi pienryhmätehtävä, joka arvioidaan asteikolla 1-5.
Esitietovaatimukset
Tietoperusta ja työorientaatio, Ammatillinen vuorovaikutus sekä Ohjaus lapsi- ja perhetyössä -moduulit.
Ilmoittautumisaika
06.04.2022 - 22.04.2022
Ajoitus
05.09.2022 - 22.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosiaali- ja terveysalan Mikkelin koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Sosiaalialan koulutusohjelma
Opettaja
- Karoliina Rötkö
- Tia-Marika Sohlman
Vastuuopettaja
Karoliina Rötkö
Ryhmät
-
SOKT20SPSosionomi, päivätoteutus
-
SOMI20SPSosionomi, päivätoteutus
Tavoitteet
Tiedät lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävän ehkäisevän työn perusperiaatteet, tavoitteet ja työmuodot.
Sisäistät lasten, nuorten ja perheiden ehkäisevää työtä ohjaavan lainsäädännön.
Osaat tunnistaa lapsen ja nuoren kasvuympäristöön ja arkeen liittyviä voimavaroja ja haasteita.
Osaat hyödyntää ehkäisevää ja moniammatillista työotetta lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävässä työssä.
Osaat käyttää, soveltavaa ja arvioida erilaisia ehkäisevän työn menetelmiä asiakaslähtöisesti.
Sisältö
Mitä ovat ehkäisevän lapsi-, nuoriso- ja perhetyön perusperiaatteet, tavoitteet ja työmuodot?
Mikä on ehkäisevää lapsi-, nuoriso- ja perhetyötä ohjaava lainsäädäntö?
Miten tunnistat lapsen, nuoren ja perheen arkeen liittyviä voimavaroja ja vahvistat niitä?
Miten hyödynnät ehkäisevää ja moniammatillista työotetta lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävässä työssä?
Miten käytät, sovellat ja arvoit ehkäisevän työn menetelmiä asiakaslähtöisesti?
Yksilölliset oppimisväylät
Työhön integroitu väylä mahdollinen, jos opiskelija työskentelee ehkäisevässä työssä lasten, nuorten ja perheiden kanssa
TKI ja työelämäyhteistyö
Tähän opintojaksoon liittyy työelämäyhteistyötä.
Opiskelijan työmäärä
5 op ( 1 op = 27 h)
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojaksoon liittyy itsenäisiä sekä pienryhmässä/ parin kanssa tehtäviä sekä niihin liittyvää oheismateriaalia sekä itsenäistä tiedonhakua.Toteutukseen sisältyy lukujärjestykseen merkityt webinaarit. Aloituswebiaari on 5.9.2022 klo 14-16.
Lisätietoja opiskelijoille
Edeltävä osaaminen
Tietoperusta ja työorientaatio, Ammatillinen vuorovaikutus sekä Ohjaus lapsi- ja perhetyössä -moduulit.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osa tehtävistä ja ennakkotehtävistä arvioidaan asteikolla hyväksytty/ täydennettävä
Osassa tehtävissä asteikko1-5/ täydennettävä
Esitietovaatimukset
Tietoperusta ja työorientaatio, Ammatillinen vuorovaikutus sekä Ohjaus lapsi- ja perhetyössä -moduulit.
Ilmoittautumisaika
08.11.2021 - 21.11.2021
Ajoitus
01.02.2022 - 03.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosiaali- ja terveysalan Mikkelin koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 45
Koulutus
- Sosiaalialan koulutusohjelma
Opettaja
- Eija Vikman
- Karoliina Rötkö
Vastuuopettaja
Jari Huotari
Ryhmät
-
SOMI20KMSosionomi, monimuoto
-
SOKT20KMSosionomi, monimuoto
Tavoitteet
Tiedät lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävän ehkäisevän työn perusperiaatteet, tavoitteet ja työmuodot.
Sisäistät lasten, nuorten ja perheiden ehkäisevää työtä ohjaavan lainsäädännön.
Osaat tunnistaa lapsen ja nuoren kasvuympäristöön ja arkeen liittyviä voimavaroja ja haasteita.
Osaat hyödyntää ehkäisevää ja moniammatillista työotetta lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävässä työssä.
Osaat käyttää, soveltavaa ja arvioida erilaisia ehkäisevän työn menetelmiä asiakaslähtöisesti.
Sisältö
Mitä ovat ehkäisevän lapsi-, nuoriso- ja perhetyön perusperiaatteet, tavoitteet ja työmuodot?
Mikä on ehkäisevää lapsi-, nuoriso- ja perhetyötä ohjaava lainsäädäntö?
Miten tunnistat lapsen, nuoren ja perheen arkeen liittyviä voimavaroja ja vahvistat niitä?
Miten hyödynnät ehkäisevää ja moniammatillista työotetta lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävässä työssä?
Miten käytät, sovellat ja arvoit ehkäisevän työn menetelmiä asiakaslähtöisesti?
Opiskelumateriaali
Opiskelumaterilaali kootusti Learnissa ja se käydään läpi infossa. Lisäksi tehtäviin liityy itsenäistä tiedonhakemista omiin tehtäviin ja teemoihin liittyen.
Yksilölliset oppimisväylät
Työhön integroitu väylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa työhön integoituna suorituksena.Tuolloin opiskelija tekee 2 op osalta kaikille yhteisä oppimistehtäviä Learnissa. 3 op osalta opiskelija voi liittää tehtäväannon omaan työhön ja raportoida sen.Tämän väylän mukaisen tehtävän voit valita, mikäli työskentelet opintojakson alussa ehkäisevässä työssä lasten, nuorten ja perheiden kanssa. Sinun tulee tällöin sopia heti opintoajakson alkaessa opettajan kanssa suorituksesta sekä toimittaa todenne työskentelystä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opiskeijat, jotka työskentelevät ehkäisevässä työssä lasten, nuorten ja perheiden kanssa voivat liittää tehtävän omaan työhön.
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksoon liittyy tehtäviä, joiden määräajat on kuvattu Learnissa.Tehtäviä on kaikkiaan kolme, johon kuhunkin liittyy palautuspäivämäärät ilmoitetaan infossa. Tehtävät ajoittuvat helmikuun ja huhtikuun väliseen aikaan.
Opiskelijan työmäärä
5 op.
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakso alkaa yhteisellä Teamssissä olevalla infolla ti 1.2.2022 klo 14-16, jossa käydään läpi toteutus, tehtävänannot sekä ryhmät. Linkki infoon lähetetään opintojaksoille hyväksytyille opiskelijoille lähellä opintojakson aloitusta/ infoa.
Opintojakso koostuu sekä yksilötehtävistä että pari/pienryhmätehtävistä. Orientaatio-osuudessa (1 op) opiskelija tutustuu itsenäisestin opintojakson orientaatiomateriaaliin sekä osallistuu yhteiseen keskusteluun Learnissa opintojakson kahden ensimmäisen viikon aikana. (Osallistuminen yhteiseen keskusteluun on edellytys opintojakson etenemiselle.)
Tehtävät 2 ja 3 on mahdollista tehdä pienryhmän omaan tahtiin, mutta tehtävien palautuspäivämäärät määrietään tarkemmin opintojakson alkaessa yhteisessä infossa.
Opintojaksoon kuuluu yhteinen purku verkkovälitteisesti 3.5.2022 klo 9-11 Teamsissa, jossa edellytetään aktiivista osallistumista.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tehtävät 2 ja 3 arvioidaan numeerisesti asteikolla 1-5/ täydennettävä.
Tarkemmat tehtäviin liittyvät arvioinnit kuvattu Learnissa.
Esitietovaatimukset
Tietoperusta ja työorientaatio, Ammatillinen vuorovaikutus sekä Ohjaus lapsi- ja perhetyössä -moduulit.