Skip to main content

Physical activity counselingLaajuus (5 cr)

Code: LI00EE71

Credits

5 op

Teaching language

  • Finnish

Objective

You are able to plan and implement client-centred and progressive processess of physical activity counseling.
You can plan and implement evidence-based physical activity counseling that maintains clients' motivation and commitment.
You know the most common Finnish national diseases and the physical activity methods to prevent them.

Content

How do client-centred and goal-oriented physical activity processes proceed?
What are different models of physical activity counseling and how can you use them in counseling work?
How do you use evidence-based information in physical activity counseling?
What do motivation levels mean and to account for them in physical activity counseling?
How do you support clients' motivation and commitment to health-promoting lifestyles?
How do you pay attention to nutrition in planning and instructing health-promoting physical exercises?
What are the most typical Finnish national diseases and how to prevent them through physical activity counseling?

Qualifications

I-III lukukausien osaamistavoitteiden mukainen osaaminen.

Materials

Promoting wellbeing at work 5 ECTS credits
Wellbeing technology and remote counseling 5 ECTS credits
Professional Swedish 5 ECTS credits
Practical training II: Producing health-promoting exercise events 5 ECTS credits

Enrollment

08.11.2021 - 21.11.2021

Timing

10.01.2022 - 31.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Sports and Rehabilitation

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Degree Programme in Physical Education
Teachers
  • Anna-Kaisa Hokkanen
  • Tiina Aho
Teacher in charge

Outi Pyöriä

Groups
  • LISA20SP
    Physical Education, full-time studies

Objective

You are able to plan and implement client-centred and progressive processess of physical activity counseling.
You can plan and implement evidence-based physical activity counseling that maintains clients' motivation and commitment.
You know the most common Finnish national diseases and the physical activity methods to prevent them.

Content

How do client-centred and goal-oriented physical activity processes proceed?
What are different models of physical activity counseling and how can you use them in counseling work?
How do you use evidence-based information in physical activity counseling?
What do motivation levels mean and to account for them in physical activity counseling?
How do you support clients' motivation and commitment to health-promoting lifestyles?
How do you pay attention to nutrition in planning and instructing health-promoting physical exercises?
What are the most typical Finnish national diseases and how to prevent them through physical activity counseling?

Opiskelumateriaali

Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla . Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin.

TKI ja työelämäyhteistyö

Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita.

Tentit ja muut määräajat

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.

Qualifications

I-III lukukausien osaamistavoitteiden mukainen osaaminen.