Skip to main content

Skills in physical exerciseLaajuus (5 cr)

Code: LI00EH45

Credits

5 op

Objective

You can use your body in different physical exercises in a versatile way.
You know theories of teaching and learning motor skills.
You can plan, implement and assess exercises to develop basic motor skills.
You know how to establish physical exercise environments.

Content

How do you control your body in different physical exercises?
What theories relate to teaching and learning motor skills?
What is the meaning of basic motor skills in physical activity?
How do you establish physical exercise environments?
How do you make use of environments, plays, applied games, plays and different sports and physical exercises in training motor skills.

Enrollment

14.08.2024 - 08.09.2024

Timing

02.09.2024 - 31.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Social Services and Health Care

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Degree Programme in Physical Education
Teachers
  • Mika Tenhu
Teacher in charge

Vesa Väänänen

Groups
  • LISA24SP
    Physical Education, full-time studies

Objective

You can use your body in different physical exercises in a versatile way.
You know theories of teaching and learning motor skills.
You can plan, implement and assess exercises to develop basic motor skills.
You know how to establish physical exercise environments.

Content

How do you control your body in different physical exercises?
What theories relate to teaching and learning motor skills?
What is the meaning of basic motor skills in physical activity?
How do you establish physical exercise environments?
How do you make use of environments, plays, applied games, plays and different sports and physical exercises in training motor skills.

Opiskelumateriaali

Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla. Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin

TKI ja työelämäyhteistyö

Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja alueellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä usein miten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin konteksteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita

Tentit ja muut määräajat

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.

Enrollment

08.01.2024 - 14.01.2024

Timing

08.01.2024 - 17.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

(Department of Sports and Rehabilitation)

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Degree Programme in Physical Education
Teachers
  • Mika Tenhu
Teacher in charge

Vesa Väänänen

Groups
  • LISA24KP
    Physical Education, full-time studies

Objective

You can use your body in different physical exercises in a versatile way.
You know theories of teaching and learning motor skills.
You can plan, implement and assess exercises to develop basic motor skills.
You know how to establish physical exercise environments.

Content

How do you control your body in different physical exercises?
What theories relate to teaching and learning motor skills?
What is the meaning of basic motor skills in physical activity?
How do you establish physical exercise environments?
How do you make use of environments, plays, applied games, plays and different sports and physical exercises in training motor skills.

Evaluation scale

1-5

Enrollment

21.08.2023 - 01.09.2023

Timing

04.09.2023 - 31.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

(Department of Sports and Rehabilitation)

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Degree Programme in Physical Education
Teachers
  • Mika Tenhu
Teacher in charge

Vesa Väänänen

Groups
  • LISA23SP
    Physical Education, full-time studies

Objective

You can use your body in different physical exercises in a versatile way.
You know theories of teaching and learning motor skills.
You can plan, implement and assess exercises to develop basic motor skills.
You know how to establish physical exercise environments.

Content

How do you control your body in different physical exercises?
What theories relate to teaching and learning motor skills?
What is the meaning of basic motor skills in physical activity?
How do you establish physical exercise environments?
How do you make use of environments, plays, applied games, plays and different sports and physical exercises in training motor skills.

Evaluation scale

1-5

Enrollment

02.01.2023 - 15.01.2023

Timing

09.01.2023 - 19.05.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

(Department of Sports and Rehabilitation)

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Degree Programme in Physical Education
Teachers
  • Mika Tenhu
Teacher in charge

Vesa Väänänen

Groups
  • LISA23KP
    Physical Education, full-time studies

Objective

You can use your body in different physical exercises in a versatile way.
You know theories of teaching and learning motor skills.
You can plan, implement and assess exercises to develop basic motor skills.
You know how to establish physical exercise environments.

Content

How do you control your body in different physical exercises?
What theories relate to teaching and learning motor skills?
What is the meaning of basic motor skills in physical activity?
How do you establish physical exercise environments?
How do you make use of environments, plays, applied games, plays and different sports and physical exercises in training motor skills.

Evaluation scale

1-5

Enrollment

22.08.2022 - 28.08.2022

Timing

29.08.2022 - 31.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

(Department of Sports and Rehabilitation)

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Degree Programme in Physical Education
Teachers
  • Mika Tenhu
Teacher in charge

Vesa Väänänen

Groups
  • LISA22SP
    Physical Education, full-time studies

Objective

You can use your body in different physical exercises in a versatile way.
You know theories of teaching and learning motor skills.
You can plan, implement and assess exercises to develop basic motor skills.
You know how to establish physical exercise environments.

Content

How do you control your body in different physical exercises?
What theories relate to teaching and learning motor skills?
What is the meaning of basic motor skills in physical activity?
How do you establish physical exercise environments?
How do you make use of environments, plays, applied games, plays and different sports and physical exercises in training motor skills.

Evaluation scale

1-5

Enrollment

03.01.2022 - 16.01.2022

Timing

10.01.2022 - 31.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

(Department of Sports and Rehabilitation)

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Degree Programme in Physical Education
Teachers
  • Mika Tenhu
Teacher in charge

Outi Pyöriä

Groups
  • LISA22KP
    Physical Education, full-time studies

Objective

You can use your body in different physical exercises in a versatile way.
You know theories of teaching and learning motor skills.
You can plan, implement and assess exercises to develop basic motor skills.
You know how to establish physical exercise environments.

Content

How do you control your body in different physical exercises?
What theories relate to teaching and learning motor skills?
What is the meaning of basic motor skills in physical activity?
How do you establish physical exercise environments?
How do you make use of environments, plays, applied games, plays and different sports and physical exercises in training motor skills.

Opiskelumateriaali

Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla. Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin

TKI ja työelämäyhteistyö

Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja alueellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä usein miten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin konteksteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita

Tentit ja muut määräajat

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.