Siirry suoraan sisältöön

Konseptitaide ja digitaalinen maalausLaajuus (5 op)

Tunnus: GD00CU05

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • englanti

Vastuuhenkilö

  • Sarah-Jane Leavey

Osaamistavoitteet

Olet hankkinut digitaalisen maalauksen välitaitoja sekä teoriassa että käytännössä.
Olet kehittänyt taitojasi piirtämällä käsin ja digitaalisesti.
Ymmärrät konseptitaiteilijan roolin peliteollisuudessa ja heidän työnkulunsa.
Voit luoda konseptipiirroksia ja avaintaidetta kertoaksesi peli-idean tai tarinan.
Osaat hyödyntää käsikirjoitusta tai pelisuunnitteluasiakirjaa ja visualisoida hahmo-, ympäristö-, ajoneuvo- tai muita peleissä tarvittavia elementtejä ja objekteja.

Sisältö

Mikä on konseptitaiteen työnkulku?
Mikä on konseptitaiteilijan rooli pelisuunnittelussa?
Kuinka luoda konseptitaidetta ja digitaalisia maalauksia?
Kuinka luoda omia digitaalisia siveltimiä?
Kuinka luoda hahmotutkimuksia ja ympäristöluonnoksia tuotantoryhmälle?
Kuinka käyttää perspektiiviä ja valaistusta avaintaiteen luomiseen?

Edeltävä osaaminen

Required studies of Drawing and painting, Composition and colour, Character and environment design, or equivalent skills.

Ilmoittautumisaika

04.11.2024 - 17.11.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 30.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 22

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Nicholas Sweetman
Ryhmät
  • GDKV24KM
    Game design, part-time studies

Tavoitteet

Olet hankkinut digitaalisen maalauksen välitaitoja sekä teoriassa että käytännössä.
Olet kehittänyt taitojasi piirtämällä käsin ja digitaalisesti.
Ymmärrät konseptitaiteilijan roolin peliteollisuudessa ja heidän työnkulunsa.
Voit luoda konseptipiirroksia ja avaintaidetta kertoaksesi peli-idean tai tarinan.
Osaat hyödyntää käsikirjoitusta tai pelisuunnitteluasiakirjaa ja visualisoida hahmo-, ympäristö-, ajoneuvo- tai muita peleissä tarvittavia elementtejä ja objekteja.

Sisältö

Mikä on konseptitaiteen työnkulku?
Mikä on konseptitaiteilijan rooli pelisuunnittelussa?
Kuinka luoda konseptitaidetta ja digitaalisia maalauksia?
Kuinka luoda omia digitaalisia siveltimiä?
Kuinka luoda hahmotutkimuksia ja ympäristöluonnoksia tuotantoryhmälle?
Kuinka käyttää perspektiiviä ja valaistusta avaintaiteen luomiseen?

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Kurssi on pääosin verkossa. Luennot ovat vain ryhmän kontaktipäivinä.

Jos sinulla on vastaava aiempi opintosuoritus (ts. korkeakoulutasoinen kurssisuoritus), olet opiskellut vuoden esim. kansanopistossa ja sinulla on työnäytteet esitettävissä tai sinulla on kurssia tasoa vastaava tai ylittävä osaaminen esim. työkokemuksen kautta ja portfolio esiteltävissä voit halutessasi pyrkiä hyväksilukemaan kurssin. Tästä on kuitenkin ensin keskusteltava kurssin opettajan kanssa.

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Required studies of Drawing and painting, Composition and colour, Character and environment design, or equivalent skills.

Ilmoittautumisaika

08.04.2024 - 21.04.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Sarah-Jane Leavey
Vastuuopettaja

Sarah-Jane Leavey

Ryhmät
  • GDKV23SP
    Game design, full-time studies

Tavoitteet

Olet hankkinut digitaalisen maalauksen välitaitoja sekä teoriassa että käytännössä.
Olet kehittänyt taitojasi piirtämällä käsin ja digitaalisesti.
Ymmärrät konseptitaiteilijan roolin peliteollisuudessa ja heidän työnkulunsa.
Voit luoda konseptipiirroksia ja avaintaidetta kertoaksesi peli-idean tai tarinan.
Osaat hyödyntää käsikirjoitusta tai pelisuunnitteluasiakirjaa ja visualisoida hahmo-, ympäristö-, ajoneuvo- tai muita peleissä tarvittavia elementtejä ja objekteja.

Sisältö

Mikä on konseptitaiteen työnkulku?
Mikä on konseptitaiteilijan rooli pelisuunnittelussa?
Kuinka luoda konseptitaidetta ja digitaalisia maalauksia?
Kuinka luoda omia digitaalisia siveltimiä?
Kuinka luoda hahmotutkimuksia ja ympäristöluonnoksia tuotantoryhmälle?
Kuinka käyttää perspektiiviä ja valaistusta avaintaiteen luomiseen?

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Required studies of Drawing and painting, Composition and colour, Character and environment design, or equivalent skills.

Ilmoittautumisaika

06.11.2023 - 17.11.2023

Ajoitus

01.01.2024 - 30.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

10 - 25

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Sarah-Jane Leavey
Vastuuopettaja

Sarah-Jane Leavey

Ryhmät
  • GDKV23KM
    Game design, part-time studies

Tavoitteet

Olet hankkinut digitaalisen maalauksen välitaitoja sekä teoriassa että käytännössä.
Olet kehittänyt taitojasi piirtämällä käsin ja digitaalisesti.
Ymmärrät konseptitaiteilijan roolin peliteollisuudessa ja heidän työnkulunsa.
Voit luoda konseptipiirroksia ja avaintaidetta kertoaksesi peli-idean tai tarinan.
Osaat hyödyntää käsikirjoitusta tai pelisuunnitteluasiakirjaa ja visualisoida hahmo-, ympäristö-, ajoneuvo- tai muita peleissä tarvittavia elementtejä ja objekteja.

Sisältö

Mikä on konseptitaiteen työnkulku?
Mikä on konseptitaiteilijan rooli pelisuunnittelussa?
Kuinka luoda konseptitaidetta ja digitaalisia maalauksia?
Kuinka luoda omia digitaalisia siveltimiä?
Kuinka luoda hahmotutkimuksia ja ympäristöluonnoksia tuotantoryhmälle?
Kuinka käyttää perspektiiviä ja valaistusta avaintaiteen luomiseen?

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Required studies of Drawing and painting, Composition and colour, Character and environment design, or equivalent skills.

Ilmoittautumisaika

06.04.2023 - 21.04.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 25

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Suvi Pylvänen
  • Ivan Smirnov
  • Kia Kosonen
  • Sarah-Jane Leavey
Vastuuopettaja

Suvi Pylvänen

Ryhmät
  • GDKV22SP
    Game design, full-time studies

Tavoitteet

Olet hankkinut digitaalisen maalauksen välitaitoja sekä teoriassa että käytännössä.
Olet kehittänyt taitojasi piirtämällä käsin ja digitaalisesti.
Ymmärrät konseptitaiteilijan roolin peliteollisuudessa ja heidän työnkulunsa.
Voit luoda konseptipiirroksia ja avaintaidetta kertoaksesi peli-idean tai tarinan.
Osaat hyödyntää käsikirjoitusta tai pelisuunnitteluasiakirjaa ja visualisoida hahmo-, ympäristö-, ajoneuvo- tai muita peleissä tarvittavia elementtejä ja objekteja.

Sisältö

Mikä on konseptitaiteen työnkulku?
Mikä on konseptitaiteilijan rooli pelisuunnittelussa?
Kuinka luoda konseptitaidetta ja digitaalisia maalauksia?
Kuinka luoda omia digitaalisia siveltimiä?
Kuinka luoda hahmotutkimuksia ja ympäristöluonnoksia tuotantoryhmälle?
Kuinka käyttää perspektiiviä ja valaistusta avaintaiteen luomiseen?

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Required studies of Drawing and painting, Composition and colour, Character and environment design, or equivalent skills.

Ilmoittautumisaika

07.11.2022 - 18.11.2022

Ajoitus

01.01.2023 - 01.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 25

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Sarah-Jane Leavey
Ryhmät
  • GDKV22KM
    Game design, part-time studies

Tavoitteet

Olet hankkinut digitaalisen maalauksen välitaitoja sekä teoriassa että käytännössä.
Olet kehittänyt taitojasi piirtämällä käsin ja digitaalisesti.
Ymmärrät konseptitaiteilijan roolin peliteollisuudessa ja heidän työnkulunsa.
Voit luoda konseptipiirroksia ja avaintaidetta kertoaksesi peli-idean tai tarinan.
Osaat hyödyntää käsikirjoitusta tai pelisuunnitteluasiakirjaa ja visualisoida hahmo-, ympäristö-, ajoneuvo- tai muita peleissä tarvittavia elementtejä ja objekteja.

Sisältö

Mikä on konseptitaiteen työnkulku?
Mikä on konseptitaiteilijan rooli pelisuunnittelussa?
Kuinka luoda konseptitaidetta ja digitaalisia maalauksia?
Kuinka luoda omia digitaalisia siveltimiä?
Kuinka luoda hahmotutkimuksia ja ympäristöluonnoksia tuotantoryhmälle?
Kuinka käyttää perspektiiviä ja valaistusta avaintaiteen luomiseen?

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Required studies of Drawing and painting, Composition and colour, Character and environment design, or equivalent skills.

Ilmoittautumisaika

06.04.2022 - 22.04.2022

Ajoitus

28.10.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

10 - 25

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Sarah-Jane Leavey
Vastuuopettaja

Sarah-Jane Leavey

Ryhmät
  • GDKV21SP
    Game design, full-time studies

Tavoitteet

Olet hankkinut digitaalisen maalauksen välitaitoja sekä teoriassa että käytännössä.
Olet kehittänyt taitojasi piirtämällä käsin ja digitaalisesti.
Ymmärrät konseptitaiteilijan roolin peliteollisuudessa ja heidän työnkulunsa.
Voit luoda konseptipiirroksia ja avaintaidetta kertoaksesi peli-idean tai tarinan.
Osaat hyödyntää käsikirjoitusta tai pelisuunnitteluasiakirjaa ja visualisoida hahmo-, ympäristö-, ajoneuvo- tai muita peleissä tarvittavia elementtejä ja objekteja.

Sisältö

Mikä on konseptitaiteen työnkulku?
Mikä on konseptitaiteilijan rooli pelisuunnittelussa?
Kuinka luoda konseptitaidetta ja digitaalisia maalauksia?
Kuinka luoda omia digitaalisia siveltimiä?
Kuinka luoda hahmotutkimuksia ja ympäristöluonnoksia tuotantoryhmälle?
Kuinka käyttää perspektiiviä ja valaistusta avaintaiteen luomiseen?

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Required studies of Drawing and painting, Composition and colour, Character and environment design, or equivalent skills.

Ilmoittautumisaika

08.11.2021 - 21.11.2021

Ajoitus

01.01.2022 - 01.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

10 - 25

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Sarah-Jane Leavey
Vastuuopettaja

Sarah-Jane Leavey

Ryhmät
  • GDKV21KM
    Game design, part-time studies

Tavoitteet

Olet hankkinut digitaalisen maalauksen välitaitoja sekä teoriassa että käytännössä.
Olet kehittänyt taitojasi piirtämällä käsin ja digitaalisesti.
Ymmärrät konseptitaiteilijan roolin peliteollisuudessa ja heidän työnkulunsa.
Voit luoda konseptipiirroksia ja avaintaidetta kertoaksesi peli-idean tai tarinan.
Osaat hyödyntää käsikirjoitusta tai pelisuunnitteluasiakirjaa ja visualisoida hahmo-, ympäristö-, ajoneuvo- tai muita peleissä tarvittavia elementtejä ja objekteja.

Sisältö

Mikä on konseptitaiteen työnkulku?
Mikä on konseptitaiteilijan rooli pelisuunnittelussa?
Kuinka luoda konseptitaidetta ja digitaalisia maalauksia?
Kuinka luoda omia digitaalisia siveltimiä?
Kuinka luoda hahmotutkimuksia ja ympäristöluonnoksia tuotantoryhmälle?
Kuinka käyttää perspektiiviä ja valaistusta avaintaiteen luomiseen?

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Required studies of Drawing and painting, Composition and colour, Character and environment design, or equivalent skills.