Kompositio ja väriLaajuus (5 op)
Tunnus: GD00CU04
Laajuus
5 op
Vastuuhenkilö
- Sarah-Jane Leavey
Osaamistavoitteet
Ymmärrät väreihin ja asetteluun liittyviä termejä.
Ymmärrät ihmiskehon rakenteen ja toiminnan plastisen sommittelun näkökulmasta (veistosalalla) ja osaat käsitellä yleisiä materiaaleja plastisessa sommittelussa.
Tutustut värien tarjoamiin mahdollisuuksiin omassa opiskelualalla visuaalisen havainnon avulla.
Pystyt hyödyntämään erilaisia värien harmonisuusmalleja ja tunnistamaan vähentävän, additiivisen ja optisen värien sekoittumisen.
Ymmärrät valon fysiikan ja sen vuorovaikutuksen pinnan kanssa sekä ihmisen värinäkömekanismeja.
Ymmärrät värin ja symbolisen emotionaalisen merkityksen väliset suhteet.
Olet oppinut sekoittamaan värejä sekä pigmentissä että digitaalisessa mediassa.
Sisältö
Kuinka havainnoida, luoda ja muotoilla objekti kolmiulotteisesti?
Kuinka tutkia ja mitata valon ja pigmentin värien sekoittumisen ilmiöitä?
Kuinka tulkita värien merkityksiä tunne- tai kulttuuriviittausten avulla?
Kuinka suunnitella emotionaalista taustaa heijastavat väripaletit?
Kuinka rakentaa väripaletteja sekä pigmentti- että digitaaliseen mediaan?
Ilmoittautumisaika
13.01.2025 - 26.01.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 30.04.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 22
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Elsa Hulkkonen
- Sarah-Jane Leavey
Ryhmät
-
GDKV25KMGame design, part-time studies
Tavoitteet
Ymmärrät väreihin ja asetteluun liittyviä termejä.
Ymmärrät ihmiskehon rakenteen ja toiminnan plastisen sommittelun näkökulmasta (veistosalalla) ja osaat käsitellä yleisiä materiaaleja plastisessa sommittelussa.
Tutustut värien tarjoamiin mahdollisuuksiin omassa opiskelualalla visuaalisen havainnon avulla.
Pystyt hyödyntämään erilaisia värien harmonisuusmalleja ja tunnistamaan vähentävän, additiivisen ja optisen värien sekoittumisen.
Ymmärrät valon fysiikan ja sen vuorovaikutuksen pinnan kanssa sekä ihmisen värinäkömekanismeja.
Ymmärrät värin ja symbolisen emotionaalisen merkityksen väliset suhteet.
Olet oppinut sekoittamaan värejä sekä pigmentissä että digitaalisessa mediassa.
Sisältö
Kuinka havainnoida, luoda ja muotoilla objekti kolmiulotteisesti?
Kuinka tutkia ja mitata valon ja pigmentin värien sekoittumisen ilmiöitä?
Kuinka tulkita värien merkityksiä tunne- tai kulttuuriviittausten avulla?
Kuinka suunnitella emotionaalista taustaa heijastavat väripaletit?
Kuinka rakentaa väripaletteja sekä pigmentti- että digitaaliseen mediaan?
Opiskelumuodot ja -menetelmät
The course mostly online. Contact lessons are on campus when the group has contact days.
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
14.08.2024 - 08.09.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Elsa Hulkkonen
- Sarah-Jane Leavey
Vastuuopettaja
Sarah-Jane Leavey
Ryhmät
-
GDKV24SPGame design, full-time studies
Tavoitteet
Ymmärrät väreihin ja asetteluun liittyviä termejä.
Ymmärrät ihmiskehon rakenteen ja toiminnan plastisen sommittelun näkökulmasta (veistosalalla) ja osaat käsitellä yleisiä materiaaleja plastisessa sommittelussa.
Tutustut värien tarjoamiin mahdollisuuksiin omassa opiskelualalla visuaalisen havainnon avulla.
Pystyt hyödyntämään erilaisia värien harmonisuusmalleja ja tunnistamaan vähentävän, additiivisen ja optisen värien sekoittumisen.
Ymmärrät valon fysiikan ja sen vuorovaikutuksen pinnan kanssa sekä ihmisen värinäkömekanismeja.
Ymmärrät värin ja symbolisen emotionaalisen merkityksen väliset suhteet.
Olet oppinut sekoittamaan värejä sekä pigmentissä että digitaalisessa mediassa.
Sisältö
Kuinka havainnoida, luoda ja muotoilla objekti kolmiulotteisesti?
Kuinka tutkia ja mitata valon ja pigmentin värien sekoittumisen ilmiöitä?
Kuinka tulkita värien merkityksiä tunne- tai kulttuuriviittausten avulla?
Kuinka suunnitella emotionaalista taustaa heijastavat väripaletit?
Kuinka rakentaa väripaletteja sekä pigmentti- että digitaaliseen mediaan?
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
08.01.2024 - 14.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 30.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Elsa Hulkkonen
- Sarah-Jane Leavey
Vastuuopettaja
Sarah-Jane Leavey
Ryhmät
-
GDKV24KMGame design, part-time studies
Tavoitteet
Ymmärrät väreihin ja asetteluun liittyviä termejä.
Ymmärrät ihmiskehon rakenteen ja toiminnan plastisen sommittelun näkökulmasta (veistosalalla) ja osaat käsitellä yleisiä materiaaleja plastisessa sommittelussa.
Tutustut värien tarjoamiin mahdollisuuksiin omassa opiskelualalla visuaalisen havainnon avulla.
Pystyt hyödyntämään erilaisia värien harmonisuusmalleja ja tunnistamaan vähentävän, additiivisen ja optisen värien sekoittumisen.
Ymmärrät valon fysiikan ja sen vuorovaikutuksen pinnan kanssa sekä ihmisen värinäkömekanismeja.
Ymmärrät värin ja symbolisen emotionaalisen merkityksen väliset suhteet.
Olet oppinut sekoittamaan värejä sekä pigmentissä että digitaalisessa mediassa.
Sisältö
Kuinka havainnoida, luoda ja muotoilla objekti kolmiulotteisesti?
Kuinka tutkia ja mitata valon ja pigmentin värien sekoittumisen ilmiöitä?
Kuinka tulkita värien merkityksiä tunne- tai kulttuuriviittausten avulla?
Kuinka suunnitella emotionaalista taustaa heijastavat väripaletit?
Kuinka rakentaa väripaletteja sekä pigmentti- että digitaaliseen mediaan?
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
21.08.2023 - 01.09.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 30.11.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Elsa Hulkkonen
- Nicholas Sweetman
- Sarah-Jane Leavey
Ryhmät
-
GDKV23SPGame design, full-time studies
Tavoitteet
Ymmärrät väreihin ja asetteluun liittyviä termejä.
Ymmärrät ihmiskehon rakenteen ja toiminnan plastisen sommittelun näkökulmasta (veistosalalla) ja osaat käsitellä yleisiä materiaaleja plastisessa sommittelussa.
Tutustut värien tarjoamiin mahdollisuuksiin omassa opiskelualalla visuaalisen havainnon avulla.
Pystyt hyödyntämään erilaisia värien harmonisuusmalleja ja tunnistamaan vähentävän, additiivisen ja optisen värien sekoittumisen.
Ymmärrät valon fysiikan ja sen vuorovaikutuksen pinnan kanssa sekä ihmisen värinäkömekanismeja.
Ymmärrät värin ja symbolisen emotionaalisen merkityksen väliset suhteet.
Olet oppinut sekoittamaan värejä sekä pigmentissä että digitaalisessa mediassa.
Sisältö
Kuinka havainnoida, luoda ja muotoilla objekti kolmiulotteisesti?
Kuinka tutkia ja mitata valon ja pigmentin värien sekoittumisen ilmiöitä?
Kuinka tulkita värien merkityksiä tunne- tai kulttuuriviittausten avulla?
Kuinka suunnitella emotionaalista taustaa heijastavat väripaletit?
Kuinka rakentaa väripaletteja sekä pigmentti- että digitaaliseen mediaan?
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
02.01.2023 - 15.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 01.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Elsa Hulkkonen
- Suvi Pylvänen
- Sarah-Jane Leavey
Ryhmät
-
GDKV23KMGame design, part-time studies
Tavoitteet
Ymmärrät väreihin ja asetteluun liittyviä termejä.
Ymmärrät ihmiskehon rakenteen ja toiminnan plastisen sommittelun näkökulmasta (veistosalalla) ja osaat käsitellä yleisiä materiaaleja plastisessa sommittelussa.
Tutustut värien tarjoamiin mahdollisuuksiin omassa opiskelualalla visuaalisen havainnon avulla.
Pystyt hyödyntämään erilaisia värien harmonisuusmalleja ja tunnistamaan vähentävän, additiivisen ja optisen värien sekoittumisen.
Ymmärrät valon fysiikan ja sen vuorovaikutuksen pinnan kanssa sekä ihmisen värinäkömekanismeja.
Ymmärrät värin ja symbolisen emotionaalisen merkityksen väliset suhteet.
Olet oppinut sekoittamaan värejä sekä pigmentissä että digitaalisessa mediassa.
Sisältö
Kuinka havainnoida, luoda ja muotoilla objekti kolmiulotteisesti?
Kuinka tutkia ja mitata valon ja pigmentin värien sekoittumisen ilmiöitä?
Kuinka tulkita värien merkityksiä tunne- tai kulttuuriviittausten avulla?
Kuinka suunnitella emotionaalista taustaa heijastavat väripaletit?
Kuinka rakentaa väripaletteja sekä pigmentti- että digitaaliseen mediaan?
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
22.08.2022 - 28.08.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 16.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
10 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Elsa Hulkkonen
- Sarah-Jane Leavey
Vastuuopettaja
Sarah-Jane Leavey
Ryhmät
-
GDKV22SPGame design, full-time studies
Tavoitteet
Ymmärrät väreihin ja asetteluun liittyviä termejä.
Ymmärrät ihmiskehon rakenteen ja toiminnan plastisen sommittelun näkökulmasta (veistosalalla) ja osaat käsitellä yleisiä materiaaleja plastisessa sommittelussa.
Tutustut värien tarjoamiin mahdollisuuksiin omassa opiskelualalla visuaalisen havainnon avulla.
Pystyt hyödyntämään erilaisia värien harmonisuusmalleja ja tunnistamaan vähentävän, additiivisen ja optisen värien sekoittumisen.
Ymmärrät valon fysiikan ja sen vuorovaikutuksen pinnan kanssa sekä ihmisen värinäkömekanismeja.
Ymmärrät värin ja symbolisen emotionaalisen merkityksen väliset suhteet.
Olet oppinut sekoittamaan värejä sekä pigmentissä että digitaalisessa mediassa.
Sisältö
Kuinka havainnoida, luoda ja muotoilla objekti kolmiulotteisesti?
Kuinka tutkia ja mitata valon ja pigmentin värien sekoittumisen ilmiöitä?
Kuinka tulkita värien merkityksiä tunne- tai kulttuuriviittausten avulla?
Kuinka suunnitella emotionaalista taustaa heijastavat väripaletit?
Kuinka rakentaa väripaletteja sekä pigmentti- että digitaaliseen mediaan?
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
03.01.2022 - 16.01.2022
Ajoitus
03.01.2022 - 01.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
10 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Elsa Hulkkonen
- Sarah-Jane Leavey
Vastuuopettaja
Sarah-Jane Leavey
Ryhmät
-
GDKV22KMGame design, part-time studies
Tavoitteet
Ymmärrät väreihin ja asetteluun liittyviä termejä.
Ymmärrät ihmiskehon rakenteen ja toiminnan plastisen sommittelun näkökulmasta (veistosalalla) ja osaat käsitellä yleisiä materiaaleja plastisessa sommittelussa.
Tutustut värien tarjoamiin mahdollisuuksiin omassa opiskelualalla visuaalisen havainnon avulla.
Pystyt hyödyntämään erilaisia värien harmonisuusmalleja ja tunnistamaan vähentävän, additiivisen ja optisen värien sekoittumisen.
Ymmärrät valon fysiikan ja sen vuorovaikutuksen pinnan kanssa sekä ihmisen värinäkömekanismeja.
Ymmärrät värin ja symbolisen emotionaalisen merkityksen väliset suhteet.
Olet oppinut sekoittamaan värejä sekä pigmentissä että digitaalisessa mediassa.
Sisältö
Kuinka havainnoida, luoda ja muotoilla objekti kolmiulotteisesti?
Kuinka tutkia ja mitata valon ja pigmentin värien sekoittumisen ilmiöitä?
Kuinka tulkita värien merkityksiä tunne- tai kulttuuriviittausten avulla?
Kuinka suunnitella emotionaalista taustaa heijastavat väripaletit?
Kuinka rakentaa väripaletteja sekä pigmentti- että digitaaliseen mediaan?
Arviointiasteikko
1-5