Dialogic encounters in education and guidance workLaajuus (5 cr)
Code: YP00FF85
Credits
5 op
Objective
You know the values that appreciative encounters base on.
You understand the basic principles of professional interaction.
You identify the characteristics of genuine dialogue and the special features of meeting different groups of people.
Content
What factors make up professional interaction?
What is meant by appreciative encounters?
How does dialogue differ from ordinary conversation?
How can dialogue be achieved in online encounters?
What kind of methods can be used to facilitate dialogic encounters?
Enrollment
14.12.2024 - 12.01.2025
Timing
13.01.2025 - 23.03.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
1 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
- Degree Programme in Civic Activities and Youth Work
Teachers
- Sari Miettinen
Teacher in charge
Sari Miettinen
Groups
-
YPMI25KVCivic Activities and Youth Work, online studies
Objective
You know the values that appreciative encounters base on.
You understand the basic principles of professional interaction.
You identify the characteristics of genuine dialogue and the special features of meeting different groups of people.
Content
What factors make up professional interaction?
What is meant by appreciative encounters?
How does dialogue differ from ordinary conversation?
How can dialogue be achieved in online encounters?
What kind of methods can be used to facilitate dialogic encounters?
Opiskelumateriaali
VARSTA, A. ; RAIVIO, A-M. & RUOTSALAINEN, T. (TOIM.) 2021 Kohtaatko ihmisiä uralla? Voimavaraistava ohjausote. Helsinki: Metropolia.
HÄKLI , J. ;KALLIO, K.P & KORKIAMÄKI, R. (TOIM.) Myönteinen tunnistaminen. Helsinki: Nuorisotutkimusverkosto.
SEIKKULA, J. 2023. Dialogi parantaa -mutta miksi?
KAikki opintojaksolla tarvittava materiaali löytyy verkkoalustalta.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opetuksena ja se sisältää aikaan sidottuja etäopetuskertoja. Osallistuminen etäopetuskerroille on välttämätöntä. Osallistuminen edellyttää nettiyhteyden lisäksi kuva- ja ääniyhteyttä.
Opetus koostuu opettajan luennoista ja opiskelijoiden tekemistä harjoitteista oppimistiimeissä sekä itsenäisistä tehtävistä ja tentistä. Opintojaksolla käytetään myös mahdollisuuksien mukaan vierailijoita työelämästä.
Etäopetuskertojen lisäksi opiskelija voi osallistua vapaaehtoiseen oppimispajaan, jossa opettajan ohjauksessa käydään tarkemmin läpi opintojaksoon kuuluvia tehtäviä.
Opiskelussa hyödynnetään Learn-ympäristöä. Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä. Arvioitavat oppimistehtävät ilmoitetaan opintajakson alussa ja ne palautetaan sovitussa aikataulussa.
Opintojakson toteutus ajoittuu tammi-maaliskuulle 2025. Opintojakson lopulla suoritetaan yksilötentti verkossa. Opiskelija saa tehtävistä joko kirjallisen tai numeerisen palautteen.
Opiskelijalla on mahdollisuus hakea osaamisen tunnustamista opintojaksosta joko kokonaan tai osittain.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla pyritään hyödyntämään työelämävierailijoita.
Lisäksi opintojaksolla tehdään harjoitteita, jotka perustuvat työelämästä nousseisiin esimerkkeihin.
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksolla suoritetaan tehtäviä ja harjoitteita opintojakson eri vaiheissa. Opintojakson
päätteeksi tehdään verkkotentti.
Kansainvälinen yhteistyö
Opintojaksolla ei ole kansainvälistä yhteistyötä.
Opiskelijan työmäärä
1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä.Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelumenetelmistä ja
aiemmasta osaamisesta.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Osaamisen arviointi perustuu yksilö ja ryhmätehtäviin sekä opintojakson lopussa pidettävään tehttiin. Sitoutuminen opintojakson tehtäviin vaikuttaa arvosanaan.