Skip to main content

Dialogic encounters in education and guidance workLaajuus (5 cr)

Code: YP00FF85

Credits

5 op

Objective

You know the values that appreciative encounters base on.
You understand the basic principles of professional interaction.
You identify the characteristics of genuine dialogue and the special features of meeting different groups of people.

Content

What factors make up professional interaction?
What is meant by appreciative encounters?
How does dialogue differ from ordinary conversation?
How can dialogue be achieved in online encounters?
What kind of methods can be used to facilitate dialogic encounters?

Enrollment

14.12.2024 - 12.01.2025

Timing

13.01.2025 - 23.03.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 50

Degree programmes
  • Degree Programme in Civic Activities and Youth Work
Teachers
  • Sari Miettinen
Teacher in charge

Sari Miettinen

Groups
  • YPMI25KV
    Civic Activities and Youth Work, online studies

Objective

You know the values that appreciative encounters base on.
You understand the basic principles of professional interaction.
You identify the characteristics of genuine dialogue and the special features of meeting different groups of people.

Content

What factors make up professional interaction?
What is meant by appreciative encounters?
How does dialogue differ from ordinary conversation?
How can dialogue be achieved in online encounters?
What kind of methods can be used to facilitate dialogic encounters?

Opiskelumateriaali

VARSTA, A. ; RAIVIO, A-M. & RUOTSALAINEN, T. (TOIM.) 2021 Kohtaatko ihmisiä uralla? Voimavaraistava ohjausote. Helsinki: Metropolia.

HÄKLI , J. ;KALLIO, K.P & KORKIAMÄKI, R. (TOIM.) Myönteinen tunnistaminen. Helsinki: Nuorisotutkimusverkosto.

SEIKKULA, J. 2023. Dialogi parantaa -mutta miksi?

KAikki opintojaksolla tarvittava materiaali löytyy verkkoalustalta.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opetuksena ja se sisältää aikaan sidottuja etäopetuskertoja. Osallistuminen etäopetuskerroille on välttämätöntä. Osallistuminen edellyttää nettiyhteyden lisäksi kuva- ja ääniyhteyttä.
Opetus koostuu opettajan luennoista ja opiskelijoiden tekemistä harjoitteista oppimistiimeissä sekä itsenäisistä tehtävistä ja tentistä. Opintojaksolla käytetään myös mahdollisuuksien mukaan vierailijoita työelämästä.
Etäopetuskertojen lisäksi opiskelija voi osallistua vapaaehtoiseen oppimispajaan, jossa opettajan ohjauksessa käydään tarkemmin läpi opintojaksoon kuuluvia tehtäviä.
Opiskelussa hyödynnetään Learn-ympäristöä. Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä. Arvioitavat oppimistehtävät ilmoitetaan opintajakson alussa ja ne palautetaan sovitussa aikataulussa.
Opintojakson toteutus ajoittuu tammi-maaliskuulle 2025. Opintojakson lopulla suoritetaan yksilötentti verkossa. Opiskelija saa tehtävistä joko kirjallisen tai numeerisen palautteen.
Opiskelijalla on mahdollisuus hakea osaamisen tunnustamista opintojaksosta joko kokonaan tai osittain.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla pyritään hyödyntämään työelämävierailijoita.
Lisäksi opintojaksolla tehdään harjoitteita, jotka perustuvat työelämästä nousseisiin esimerkkeihin.

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksolla suoritetaan tehtäviä ja harjoitteita opintojakson eri vaiheissa. Opintojakson
päätteeksi tehdään verkkotentti.

Kansainvälinen yhteistyö

Opintojaksolla ei ole kansainvälistä yhteistyötä.

Opiskelijan työmäärä

1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä.Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelumenetelmistä ja
aiemmasta osaamisesta.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Osaamisen arviointi perustuu yksilö ja ryhmätehtäviin sekä opintojakson lopussa pidettävään tehttiin. Sitoutuminen opintojakson tehtäviin vaikuttaa arvosanaan.