Ehkäisevä työ lasten, nuorten ja perheiden kanssaLaajuus (5 op)
Tunnus: SO00AD47
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Tiedät lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävän ehkäisevän työn perusperiaatteet, tavoitteet ja työmuodot.
Sisäistät lasten, nuorten ja perheiden ehkäisevää työtä ohjaavan lainsäädännön.
Osaat tunnistaa lapsen ja nuoren kasvuympäristöön ja arkeen liittyviä voimavaroja ja haasteita.
Osaat hyödyntää ehkäisevää ja moniammatillista työotetta lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävässä työssä.
Osaat käyttää, soveltavaa ja arvioida erilaisia ehkäisevän työn menetelmiä asiakaslähtöisesti.
Sisältö
Mitä ovat ehkäisevän lapsi-, nuoriso- ja perhetyön perusperiaatteet, tavoitteet ja työmuodot?
Mikä on ehkäisevää lapsi-, nuoriso- ja perhetyötä ohjaava lainsäädäntö?
Miten tunnistat lapsen, nuoren ja perheen arkeen liittyviä voimavaroja ja vahvistat niitä?
Miten hyödynnät ehkäisevää ja moniammatillista työotetta lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävässä työssä?
Miten käytät, sovellat ja arvoit ehkäisevän työn menetelmiä asiakaslähtöisesti?
Edeltävä osaaminen
Tietoperusta ja työorientaatio, Ammatillinen vuorovaikutus sekä Ohjaus lapsi- ja perhetyössä -moduulit.
Oppimateriaalit
Osallisuus ja yhteisöllisyys varhaiskasvatuksessa. Lapsi- ja perhekohtainen työ lastensuojelussa
Ilmoittautumisaika
04.11.2024 - 17.11.2024
Ajoitus
28.01.2025 - 30.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosiaali- ja terveysalan koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Sosionomikoulutus
Opettaja
- Karoliina Rötkö
- Tia-Marika Sohlman
Vastuuopettaja
Karoliina Rötkö
Ryhmät
-
SOKT23KMSosionomi, monimuoto
-
SOMI23KMSosionomi, monimuoto
Tavoitteet
Tiedät lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävän ehkäisevän työn perusperiaatteet, tavoitteet ja työmuodot.
Sisäistät lasten, nuorten ja perheiden ehkäisevää työtä ohjaavan lainsäädännön.
Osaat tunnistaa lapsen ja nuoren kasvuympäristöön ja arkeen liittyviä voimavaroja ja haasteita.
Osaat hyödyntää ehkäisevää ja moniammatillista työotetta lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävässä työssä.
Osaat käyttää, soveltavaa ja arvioida erilaisia ehkäisevän työn menetelmiä asiakaslähtöisesti.
Sisältö
Mitä ovat ehkäisevän lapsi-, nuoriso- ja perhetyön perusperiaatteet, tavoitteet ja työmuodot?
Mikä on ehkäisevää lapsi-, nuoriso- ja perhetyötä ohjaava lainsäädäntö?
Miten tunnistat lapsen, nuoren ja perheen arkeen liittyviä voimavaroja ja vahvistat niitä?
Miten hyödynnät ehkäisevää ja moniammatillista työotetta lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävässä työssä?
Miten käytät, sovellat ja arvoit ehkäisevän työn menetelmiä asiakaslähtöisesti?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa. Oppimispäiväkirjan osuuteen liittyy itseäistä tiedonhakua erillisen tehtävän ohjeistuksen mukaisesti. Kukin syventyy oppimispäiväkirjassa johonkin valitsemaan/ itseään kiinnostavaan teemaan ja hakee siihen liitttyvää oheismateriaalia tehtävään.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Etäopetuskerroilla edellytetään aktiivista osallistumista .
Osallistuminen etäopetuskerroille on välttämätöntä.
Opettajan ohjausta on saatavilla etäopetuskertojen yhteydessä.
Opiskelu tapahtuu Learn-ympäristössä.
Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä.
Osallistuminen edellyttää nettiyhteyden lisäksi kuva- ja ääniyhteyttä.
Opiskelua rytmittävät itsenäisesti/ pienryhmässä tehdyt oppimistehtävät. Opintojakson lopussa palautetaan oppimispäiväkirja, joka rakentuu etätapaamisten.sekä ennakkotehtävien siältöihin ja niihin liitettävään teoriaan.
Arvioitavat tehtävät tehdään itsenäisesti/ryhmänä/paritöinä. Tehtävät on palautettava annetussa aikataulussa.
Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Opintojaksolla voidaan hyödyntää myös vertaispalautteenantoa/ opiskelijoiden pienryhmässä tapahtuvaa työskentelyä. Opintojakson yhteiseen aikaan sidotut päivämäärät ovat lukujärjestyksessä (4 kpl).
Opintojakso koostuu kahdesta osa-alueesta, jotka arvioidaan erikseen: Webinaarit ja niihin liittyvät ennakkotehtävät 2 op ja Oppimispäiväkirja 3 op. Tarkempi kuvaus kohdassa toteutuksen osat.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla vierailee työelämäedustajia ehkäisevän työn eri sektoreilta.
Opintojakson oppimistehtävävässä on mahdollista hyödyntää työelämän toimeksiantoja.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojaksolla suoritetaan ennakkotehtäviä, välitehtäviä sekä opintojakson lopussa palautetaan oppimispäiväkirja. Opintojakso päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä kaikki oppimistehtävät, sekä muut opintojakson suorittamiseen liittyvät tehtävät on oltava tehtyinä. Opintojakson ennakkotehtävät sekä välitehtävät oppimistehtävät arvioidaan erillisten kriteerien mukaisesti/ hyväksytty/ täydennettävä/ hylätty. Oppimispäiväkirja 3 op arvioidaan erillisten kriteerien mukaisestu/ asteikolla 0-5. Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Kansainvälinen yhteistyö
Ei etukäteen tiedossa olevaa kv yhteistyötä. Mahdollisuuksien mukaan voidaan hyödyntää joissain yksittäisesssä webinaarissa kv vierailijaa, jos ilmenisi aihepiiriin sopiva ja luonteva kytkös.
Opiskelijan työmäärä
1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t, josta n.12 t on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja niihin liittyvää ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 123 t itsenäisesti työstettäviä oppimistehtäviä/ pienryhmässä tapahtuvia tehtäviä.
Toteutuksen osien kuvaus
Webinaarit ja niihin liittyvät ennakkotehtävät sekä niiden välissä olevat välitehtävät 2 op.
Oppimispäiväkirja 3 op
Lisätietoja opiskelijoille
Webinaarien ajankohdat löytyvät lukujärjestyksessä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää tehtävien tekemistä hyväksytyllä arvosanalla. Opintojakson suoritukseen kuuluu kaikkien oppimistehtävien hyväksytty suoritus.
Ilmoita opintojakson arviointiasteikko: Oppimispäiväkirja 3 op 1–5 / Ennakkotehtävät & välitehtävät hyväksytty/hylätty.
Esitietovaatimukset
Tietoperusta ja työorientaatio, Ammatillinen vuorovaikutus sekä Ohjaus lapsi- ja perhetyössä -moduulit.
Ilmoittautumisaika
08.04.2024 - 21.04.2024
Ajoitus
02.09.2024 - 29.11.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosiaali- ja terveysalan koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Sosionomikoulutus
Opettaja
- Karoliina Rötkö
- Tia-Marika Sohlman
Ryhmät
-
SOKT22SPSosionomi, päivätoteutus
-
SOMI22SPSosionomi, päivätoteutus
Tavoitteet
Tiedät lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävän ehkäisevän työn perusperiaatteet, tavoitteet ja työmuodot.
Sisäistät lasten, nuorten ja perheiden ehkäisevää työtä ohjaavan lainsäädännön.
Osaat tunnistaa lapsen ja nuoren kasvuympäristöön ja arkeen liittyviä voimavaroja ja haasteita.
Osaat hyödyntää ehkäisevää ja moniammatillista työotetta lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävässä työssä.
Osaat käyttää, soveltavaa ja arvioida erilaisia ehkäisevän työn menetelmiä asiakaslähtöisesti.
Sisältö
Mitä ovat ehkäisevän lapsi-, nuoriso- ja perhetyön perusperiaatteet, tavoitteet ja työmuodot?
Mikä on ehkäisevää lapsi-, nuoriso- ja perhetyötä ohjaava lainsäädäntö?
Miten tunnistat lapsen, nuoren ja perheen arkeen liittyviä voimavaroja ja vahvistat niitä?
Miten hyödynnät ehkäisevää ja moniammatillista työotetta lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävässä työssä?
Miten käytät, sovellat ja arvoit ehkäisevän työn menetelmiä asiakaslähtöisesti?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali kuvataan opintojakson alussa.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työhön integroitu väylä:
Opiskelijat, jotka työskentelevät opintojakson aikana työsuhteessa ehkäisevässä työssä lasten, nuorten ja perheiden kanssa voivat tehdä osan opintojakson oppimistehtävistä liittäen ne omaan työhönsä. Työhön integroidusta tehtävästä tulee keskustella opintojakson opettajien kanssa heti opintojakson alussa.Työhön integroidun väylän opiskelijoita edelytetään läsnäoloa aloituswebinaarissa.
Nopeuttaminen: jos opintojaksolle mahtuu, on mahdollista nopeuttaa opintoja tulemalla mukaan toteutukseen, jos edeltävyysehdot täyttyvät.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintoajaksoon liitetään mahdollisuuksien mukaan työelämävierailuja ( esim.virtuaaliset) Ehkäisevässä työssä työskentelevät työhön integroidun väylän valitsevat liittävät tehtävät omaan työhön opintojakson alussa sovitulla tavalla.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso koostuu yksilö ja pienryhmätehtävistä, joiden määräajat kuvataan opintojakson alkaessa. Opintojaksolle osallistuminen edellyttää osallistumista lukujärjestykseen kiinnitettyihin webinaareihin.
Opiskelijan työmäärä
135h
Toteutuksen osien kuvaus
Toteutus sisältää lukujärjestykseen kiinnitettyjä aktiivista läsnäoloa edellyttäviä webinaareja. Lisäksi toteutus sisältää yksilö ja pienryhmätehtäviä, joiden määräajat kuvataan opintojakson alussa.
Lukujärjestykseen kiinniteyt läsnäoloa edellyttävät webinaarit ovat 27.9 klo 10.30-12.30, 2.10 klo 14-15, 30.10 klo 8.30-11, 5.11 klo 8.30-10.30 sekä 26.11 klo 8.30-12.00.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson hyväksytysti suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista opintojakson webinaareihin sekä tehtävien tekemistä määräajoissa.Tehtävät arvioidaan asteikolla hyväksytty-hylätty. Opintojaksoon liittyy (tentin sijaan) yksi suurempi pienryhmätehtävä, joka arvioidaan asteikolla 0-5.
Esitietovaatimukset
Tietoperusta ja työorientaatio, Ammatillinen vuorovaikutus sekä Ohjaus lapsi- ja perhetyössä -moduulit.
Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ajoitus
16.01.2024 - 19.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosiaali- ja terveysalan koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Sosiaalialan koulutusohjelma
Opettaja
- Karoliina Rötkö
- Tia-Marika Sohlman
Vastuuopettaja
Karoliina Rötkö
Ryhmät
-
SOKT22KMSosionomi, monimuoto
-
SOMI22KMSosionomi, monimuoto
Tavoitteet
Tiedät lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävän ehkäisevän työn perusperiaatteet, tavoitteet ja työmuodot.
Sisäistät lasten, nuorten ja perheiden ehkäisevää työtä ohjaavan lainsäädännön.
Osaat tunnistaa lapsen ja nuoren kasvuympäristöön ja arkeen liittyviä voimavaroja ja haasteita.
Osaat hyödyntää ehkäisevää ja moniammatillista työotetta lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävässä työssä.
Osaat käyttää, soveltavaa ja arvioida erilaisia ehkäisevän työn menetelmiä asiakaslähtöisesti.
Sisältö
Mitä ovat ehkäisevän lapsi-, nuoriso- ja perhetyön perusperiaatteet, tavoitteet ja työmuodot?
Mikä on ehkäisevää lapsi-, nuoriso- ja perhetyötä ohjaava lainsäädäntö?
Miten tunnistat lapsen, nuoren ja perheen arkeen liittyviä voimavaroja ja vahvistat niitä?
Miten hyödynnät ehkäisevää ja moniammatillista työotetta lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävässä työssä?
Miten käytät, sovellat ja arvoit ehkäisevän työn menetelmiä asiakaslähtöisesti?
Opiskelumateriaali
Kaikille yhteistä ja pakollista opiskelumateriaalia on liitettynä Learn alustalle. Lisäksi oppintojaksoon sisältyy aktiivista tiedonhakua erillisen ohjeistuksen mukaan.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työhön integroitu väylä:
Opiskelijat, jotka työskentelevät opintojakson aikana työsuhteessa ehkäisevässä työssä lasten, nuorten ja perheiden kanssa voivat tehdä opintojakson oppimistehtät liittäen ne omaan työhönsä. Työhön integroidusta tehtävästä sovitaan opettajien kanssa infon jälkeen ja suorittaminen edellyttää info/aloituskertaan osallistumista.
Nopeuttaminen: jos opintojaksolle mahtuu, on mahdollista nopeuttaa opintoja tulemalla mukaan toteutukseen, jos edeltävyysehdot täyttyvät.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintoajakson toteutus sisältää mahdollisuuksien mukaan työelämävierailuja.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojaksolla ei ole varsinaista tenttiä.Opintojakso koostuu yksilö ja pieryhmätehtävistä, joiden määräajat sekä työskentelytapa kuvataan opintojakson Learn alustalla sekä infossa.Toteutus sisältää yhden laajemman arvioitavan tehtävän sekä orientoivia tehtäviä hyväksytty/hylätty asteikolla. Työviikkopohjaisen väylän opintojakson hyväksytysti suorittaminen edellyttää osallistumista lukujärjestyksen mukaiseen opetukseen sekä pienryhmätyöskentelyyn osallistumista sekä orientoivien ennakkotehtävien tekemistä sovituissa määräajoissa.
Opiskelijan työmäärä
135h
Toteutuksen osien kuvaus
Toteutus sisältää lukujärjestykseen kiinnitettyjä aktiivista läsnäoloa edellyttäviä webinaareja, joihin liittyy myös mahdollisuuksien mukaan työelämävierailuja.
Lisäksi toteutus sisältää itsenäistä tiedonhakua sekä yksilö -ja pienryhmätehtäviä, joiden määräajat kuvataan Learn alustalla sekä infossa.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson hyväksytysti suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista opintojakson webinaareihin sekä tehtävien tekemistä määräajoissa. Tehtävät arvioidaan asteikolla hyväksytty-hylätty. Opintojaksoon liittyy (tentin sijaan) kuitenkin yksi suurempi pienryhmätehtävä, joka arvioidaan asteikolla 1-5.
Esitietovaatimukset
Tietoperusta ja työorientaatio, Ammatillinen vuorovaikutus sekä Ohjaus lapsi- ja perhetyössä -moduulit.
Ilmoittautumisaika
06.04.2023 - 21.04.2023
Ajoitus
22.09.2023 - 30.11.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
25 - 60
Koulutus
- Sosiaalialan koulutusohjelma
Opettaja
- Karoliina Rötkö
- Tia-Marika Sohlman
Ryhmät
-
SOKT21SPSosionomi, päivätoteutus
-
SOMI21SPSosionomi, päivätoteutus
Tavoitteet
Tiedät lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävän ehkäisevän työn perusperiaatteet, tavoitteet ja työmuodot.
Sisäistät lasten, nuorten ja perheiden ehkäisevää työtä ohjaavan lainsäädännön.
Osaat tunnistaa lapsen ja nuoren kasvuympäristöön ja arkeen liittyviä voimavaroja ja haasteita.
Osaat hyödyntää ehkäisevää ja moniammatillista työotetta lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävässä työssä.
Osaat käyttää, soveltavaa ja arvioida erilaisia ehkäisevän työn menetelmiä asiakaslähtöisesti.
Sisältö
Mitä ovat ehkäisevän lapsi-, nuoriso- ja perhetyön perusperiaatteet, tavoitteet ja työmuodot?
Mikä on ehkäisevää lapsi-, nuoriso- ja perhetyötä ohjaava lainsäädäntö?
Miten tunnistat lapsen, nuoren ja perheen arkeen liittyviä voimavaroja ja vahvistat niitä?
Miten hyödynnät ehkäisevää ja moniammatillista työotetta lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävässä työssä?
Miten käytät, sovellat ja arvoit ehkäisevän työn menetelmiä asiakaslähtöisesti?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali kuvataan opintojakson alussa.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työhön integroitu väylä:
Opiskelijat, jotka työskentelevät opintojakson aikana työsuhteessa ehkäisevässä työssä lasten, nuorten ja perheiden kanssa voivat tehdä osan opintojakson oppimistehtävistä liittäen ne omaan työhönsä. Työhön integroidusta tehtävästä tulee keskustella opintojakson opettajien kanssa heti opintojakson alussa.Työhön integroidun väylän opiskelijoita edelytetään läsnäoloa aloituswebinaarissa.
Nopeuttaminen: jos opintojaksolle mahtuu, on mahdollista nopeuttaa opintoja tulemalla mukaan toteutukseen, jos edeltävyysehdot täyttyvät.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintoajaksoon liitetään mahdollisuuksien mukaan työelämävierailuja ( esim.virtuaaliset) Ehkäisevässä työssä työskentelevät työhön integroidun väylän valitsevat liittävät tehtävät omaan työhön opintojakson alussa sovitulla tavalla.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso koostuu yksilö ja pienryhmätehtävistä, joiden määräajat kuvataan opintojakson alkaessa. Opintojaksolle osallistuminen edellyttää osallistumista lukujärjestykseen kiinnitettyihin webinaareihin.
Opiskelijan työmäärä
135h
Toteutuksen osien kuvaus
Toteutus sisältää lukujärjestykseen kiinnitettyjä aktiivista läsnäoloa edellyttäviä webinaareja. Lisäksi toteutus sisältää yksilö ja pienryhmätehtäviä, joiden määräajat kuvataan opintojakson alussa.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson hyväksytysti suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista opintojakson webinaareihin sekä tehtävien tekemistä määräajoissa.Tehtävät arvioidaan asteikolla hyväksytty-hylätty. Opintojaksoon liittyy (tentin sijaan) yksi suurempi pienryhmätehtävä, joka arvioidaan asteikolla 0-5.
Esitietovaatimukset
Tietoperusta ja työorientaatio, Ammatillinen vuorovaikutus sekä Ohjaus lapsi- ja perhetyössä -moduulit.
Ilmoittautumisaika
07.11.2022 - 18.11.2022
Ajoitus
18.01.2023 - 12.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
25 - 60
Koulutus
- Sosiaalialan koulutusohjelma
Opettaja
- Karoliina Rötkö
- Tia-Marika Sohlman
Ryhmät
-
SOMI21KMSosionomi, monimuoto
-
SOKT21KMSosionomi, monimuoto
Tavoitteet
Tiedät lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävän ehkäisevän työn perusperiaatteet, tavoitteet ja työmuodot.
Sisäistät lasten, nuorten ja perheiden ehkäisevää työtä ohjaavan lainsäädännön.
Osaat tunnistaa lapsen ja nuoren kasvuympäristöön ja arkeen liittyviä voimavaroja ja haasteita.
Osaat hyödyntää ehkäisevää ja moniammatillista työotetta lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävässä työssä.
Osaat käyttää, soveltavaa ja arvioida erilaisia ehkäisevän työn menetelmiä asiakaslähtöisesti.
Sisältö
Mitä ovat ehkäisevän lapsi-, nuoriso- ja perhetyön perusperiaatteet, tavoitteet ja työmuodot?
Mikä on ehkäisevää lapsi-, nuoriso- ja perhetyötä ohjaava lainsäädäntö?
Miten tunnistat lapsen, nuoren ja perheen arkeen liittyviä voimavaroja ja vahvistat niitä?
Miten hyödynnät ehkäisevää ja moniammatillista työotetta lasten, nuorten ja perheiden kanssa tehtävässä työssä?
Miten käytät, sovellat ja arvoit ehkäisevän työn menetelmiä asiakaslähtöisesti?
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työhön integroitu väylä:
Opiskelijat, jotka työskentelevät opintojakson aikana työsuhteessa ehkäisevässä työssä lasten, nuorten ja perheiden kanssa voivat tehdä osan opintojakson oppimistehtävistä liittäen ne omaan työhönsä. Työhön integroidusta tehtävästä tulee keskustella opintojakson opettajien kanssa heti opintojakson alussa ja tämä väylä edellyttää opettajien määrittelemiin webinaareihin osallistumista, joista myös sovitaan opintojakson alussa.
Nopeuttaminen: jos opintojaksolle mahtuu, on mahdollista nopeuttaa opintoja tulemalla mukaan toteutukseen, jos edeltävyysehdot täyttyvät.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintoajakson toteutukseen liittyy työelämävierailuja sekä mahdollisia tehtäviä.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso koostuu yksilö ja peinryhmätehtävistä, joiden määräajat kuvataan opintojakson alkaessa.
Opiskelijan työmäärä
135h
Toteutuksen osien kuvaus
Toteutus sisältää lukujärjestykseen kiinnitettyjä aktiivista läsnäoloa edellyttäviä webinaareja, joihin liittyy myös mahdollisuukisen mukaan työelämävieraluja.
Lisäksi toteutus sisältää itsenäistä tiedonhakkua sekä yksilö ja pienryhmätehtäviä, joiden määräajat kuvataan opintojakson alussa.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson hyväksytysti suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista opintojakson webinaareihin sekä tehtävien tekemistä määräajoissa. Tehtävät arvioidaan asteikolla hyväksytty-hylätty. Opintojaksoon liittyy (tentin sijaan) kuitenkin yksi suurempi pienryhmätehtävä, joka arvioidaan asteikolla 1-5.
Esitietovaatimukset
Tietoperusta ja työorientaatio, Ammatillinen vuorovaikutus sekä Ohjaus lapsi- ja perhetyössä -moduulit.