Skip to main content

Testing physical fitnessLaajuus (5 cr)

Code: LI00EZ54

Credits

5 op

Teaching language

  • Finnish

Objective

- You understand the role of evaluation and measurement as a tool in promoting comprehensive health and well-being at various stages of life
- You understand the importance of a safe evaluation and measurement process as a part of sustainable professional practice in a sports and fitness profession

Content

- What is the role of evaluation and measurement tools in promoting a person's overall health and well-being at various stages of life?
- What is a safe evaluation and measurement process like?
- What significance does the management of a safe evaluation and measurement process have as a part of sustainable professional practice in a sports and fitness profession?

Assessment criteria, good (3)

Students can
a. use professional terminology systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with clients, users and target groups.
e. choose appropriate models, methods, software and techniques according to the purpose and justify these choices
f. work as team members in a goal-oriented way.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.

Enrollment

04.11.2024 - 17.11.2024

Timing

13.01.2025 - 31.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Social Services and Health Care

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Degree Programme in Physical Education
Teachers
  • Jouni Korhonen
  • Mira Tuononen
Teacher in charge

Outi Pyöriä

Groups
  • LISA25KM
    Physical Education, part-time studies

Objective

- You understand the role of evaluation and measurement as a tool in promoting comprehensive health and well-being at various stages of life
- You understand the importance of a safe evaluation and measurement process as a part of sustainable professional practice in a sports and fitness profession

Content

- What is the role of evaluation and measurement tools in promoting a person's overall health and well-being at various stages of life?
- What is a safe evaluation and measurement process like?
- What significance does the management of a safe evaluation and measurement process have as a part of sustainable professional practice in a sports and fitness profession?

Opiskelumateriaali

Opintojaksolla käytettävä opiskelumateriaali julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa.

Yksilölliset oppimisväylät

Toteutus sisältää 5x3 lähiopetuspäivää kampuksella ja lisäksi aikaan sitomatonta/aikaan sidottua työskentelyä verkkoympäristössä. Lähiopetusta annetaan arkipäivinä keskiviikosta perjantaihin. Läsnäolo lähipäivissä on erittäin toivottavaa ja mahdollisten poissaolojen aikainen osaaminen tulee osoittaa tai hankkia korvaamisperusteiden mukaisesti.

Opintojakso etenee ryhmän yhteisen aikataulun mukaisesti. Opintojakso sisältää yksilö- sekä ryhmätehtäviä.

Opettajan yksilöohjausta saatavilla pääsääntöisesti lähijaksojen välillä. Lähijaksoilla voi olla ryhmäohjausta.

Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Niitä voivat olla esimerkiksi kirjallinen ja suullinen palaute. Lisäksi voidaan hyödyntää myös vertaispalautteenantoa.

Opintojakso on osa Toimiva ja hyvinvoiva ihminen-opintokokonaisuutta (20 opintopistettä).

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita määrittelee usein oppimisen sitominen työelämän aitoihin kontakteihin ja alueelta nouseviin kehittämistarpeisiin.

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksojen orientaatiossa tuodaan esille opintojaksoon sisältyvät yksilö- ja ryhmätehtävät sekä tentit ja niiden suoritustavat.

Opintojakso päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä opiskelija on palauttanut suoritukseen vaadittavat harjoitustehtävät, suorittanut mahdolliset tentit ja täyttänyt muut hyväksytyn suorituksen vaatimukset.

Opiskelijan työmäärä

1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta. 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakso on osa Toimiva ja hyvinvoiva ihminen-kokonaisuutta, joka on 20 opintopisteen laajuinen
Muiden tähän kokonaisuuteen liittyvien opintojaksojen kuvaukset löytyvät kyseisten opintojaksojen yhteydestä.

Further information

Monimuoto-toteutuksessa suurin osa toteutukseen liittyvästä työmäärästä tehdään lähijaksojen välisinä aikoina. Tässä korostuvat itsenäisen työskentelyn sekä itsensä johtamisen taidot.

Evaluation scale

1-5

Assessment criteria, good (3)

Students can
a. use professional terminology systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with clients, users and target groups.
e. choose appropriate models, methods, software and techniques according to the purpose and justify these choices
f. work as team members in a goal-oriented way.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.

Assessment methods and criteria

Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin, jotka käydään opintojakson orientaatiossa. Opintojakson suorittaminen edellyttää näiden osaamistavoitteiden saavuttamista.