Asiakas- ja palveluohjauksen erityiskysymyksetLaajuus (5 op)
Tunnus: GE00DI32
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Hahmotat asiakas – ja palveluohjauksen monialaisena työmenetelmänä sosiaali – ja terveydenhuollon muuttuvissa toimintaympäristöissä.
Tunnistat monikulttuurisuuden näkökulman asiakasohjauksen työorientaatiossa.
Tunnistat sosiaali –ja terveydenhuollon määrämuotoisen kirjaamisen merkityksen asiakasohjausprosessin osana.
Sisältö
Mikä on asiakasohjauksen paikka yhteiskunnan muutoksessa?
Miten asiakasohjauksessa huomioidaan monikulttuurisuus?
Mitä tarkoittaa sosiaali – ja terveydenhuollon määrämuotoinen kirjaaminen ja miten sitä tulee soveltaa käytännön työvälineenä?
Esitietovaatimukset
Edellyttää Asiakas – ja palveluohjaksen lähtökohdat (5op) sekä Asiakasohjaus ja kokonaisvaltainen tilannearviointi ( 5op) opintojaksojen suorittamista.
Oppimateriaalit
Ei muita opintojaksoon liittyviä opintoja.
Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ajoitus
04.03.2024 - 26.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Geronomikoulutus
Opettaja
- Merja Nurmi
- Ann-Mari Sippu
Vastuuopettaja
Ann-Mari Sippu
Ryhmät
-
GEKV21SMGeronomi, monimuoto
Tavoitteet
Hahmotat asiakas – ja palveluohjauksen monialaisena työmenetelmänä sosiaali – ja terveydenhuollon muuttuvissa toimintaympäristöissä.
Tunnistat monikulttuurisuuden näkökulman asiakasohjauksen työorientaatiossa.
Tunnistat sosiaali –ja terveydenhuollon määrämuotoisen kirjaamisen merkityksen asiakasohjausprosessin osana.
Sisältö
Mikä on asiakasohjauksen paikka yhteiskunnan muutoksessa?
Miten asiakasohjauksessa huomioidaan monikulttuurisuus?
Mitä tarkoittaa sosiaali – ja terveydenhuollon määrämuotoinen kirjaaminen ja miten sitä tulee soveltaa käytännön työvälineenä?
Opiskelumateriaali
Learn-pohjalla olevat materiaalit lisälähteineen.
Yksilölliset oppimisväylät
Asiakas - ja palveluohjauksen erityiskysymykset opintojakso toteutetaan verkko-opintoina, johon sisältyy kaksi Microsoft Teams webinaaria, itsenäistä työskentelyä ja tiedonhankintaa sekä oppimistehtäviä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Ei sisällä.
Tentit ja muut määräajat
Opiskelija etenee Learn-oppisalustalla itsenäisesti ja oman aikataulun mukaisesti. Noudattaen kuitenkin oppimistehtävien palautuspäivämääriä.
Kansainvälinen yhteistyö
Ei sisällä.
Opiskelijan työmäärä
5 x 27 = 135h opiskelija työtä
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Xamkin yleiset arviointikriteerit:
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. Osaat käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. Osaat toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti.
g. Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.
Opintojakson yksittäisten tehtävien arvioinnin kriteereinä toimii kunkin tehtävän ohjeistus.
Opintojakson suorittaminen edellyttää oppimistehtävien hyväksyttyä suorittamista.
Esitietovaatimukset
Edellyttää Asiakas – ja palveluohjaksen lähtökohdat (5op) sekä Asiakasohjaus ja kokonaisvaltainen tilannearviointi ( 5op) opintojaksojen suorittamista.
Ilmoittautumisaika
07.11.2022 - 18.11.2022
Ajoitus
01.03.2023 - 30.04.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Geronomikoulutus
Opettaja
- Merja Nurmi
- Ann-Mari Sippu
Vastuuopettaja
Ann-Mari Sippu
Ryhmät
-
GEKV20SMGeronomi, monimuoto
Tavoitteet
Hahmotat asiakas – ja palveluohjauksen monialaisena työmenetelmänä sosiaali – ja terveydenhuollon muuttuvissa toimintaympäristöissä.
Tunnistat monikulttuurisuuden näkökulman asiakasohjauksen työorientaatiossa.
Tunnistat sosiaali –ja terveydenhuollon määrämuotoisen kirjaamisen merkityksen asiakasohjausprosessin osana.
Sisältö
Mikä on asiakasohjauksen paikka yhteiskunnan muutoksessa?
Miten asiakasohjauksessa huomioidaan monikulttuurisuus?
Mitä tarkoittaa sosiaali – ja terveydenhuollon määrämuotoinen kirjaaminen ja miten sitä tulee soveltaa käytännön työvälineenä?
Opiskelumateriaali
Learn-pohjalla olevat materiaalit lisälähteineen.
Yksilölliset oppimisväylät
Asiakas - ja palveluohjauksen erityiskysymykset opintojakso toteutetaan verkko-opintoina, johon sisältyy kaksi Microsoft Teams webinaaria, itsenäistä työskentelyä ja tiedonhankintaa sekä oppimistehtäviä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Ei sisällä.
Tentit ja muut määräajat
Opiskelija etenee Learn-oppisalustalla itsenäisesti ja oman aikataulun mukaisesti. Noudattaen kuitenkin oppimistehtävien palautuspäivämääriä.
Kansainvälinen yhteistyö
Ei sisällä.
Opiskelijan työmäärä
5 x 27 = 135h opiskelija työtä
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Xamkin yleiset arviointikriteerit:
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. Osaat käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. Osaat toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti.
g. Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.
Opintojakson yksittäisten tehtävien arvioinnin kriteereinä toimii kunkin tehtävän ohjeistus.
Opintojakson suorittaminen edellyttää oppimistehtävien hyväksyttyä suorittamista.
Esitietovaatimukset
Edellyttää Asiakas – ja palveluohjaksen lähtökohdat (5op) sekä Asiakasohjaus ja kokonaisvaltainen tilannearviointi ( 5op) opintojaksojen suorittamista.
Ilmoittautumisaika
08.11.2021 - 21.11.2021
Ajoitus
24.01.2022 - 31.03.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
30 - 50
Koulutus
- Geronomikoulutus
Opettaja
- Merja Nurmi
- Ann-Mari Sippu
Vastuuopettaja
Ann-Mari Sippu
Ryhmät
-
GEKV19SMGeronomi, monimuoto
Tavoitteet
Hahmotat asiakas – ja palveluohjauksen monialaisena työmenetelmänä sosiaali – ja terveydenhuollon muuttuvissa toimintaympäristöissä.
Tunnistat monikulttuurisuuden näkökulman asiakasohjauksen työorientaatiossa.
Tunnistat sosiaali –ja terveydenhuollon määrämuotoisen kirjaamisen merkityksen asiakasohjausprosessin osana.
Sisältö
Mikä on asiakasohjauksen paikka yhteiskunnan muutoksessa?
Miten asiakasohjauksessa huomioidaan monikulttuurisuus?
Mitä tarkoittaa sosiaali – ja terveydenhuollon määrämuotoinen kirjaaminen ja miten sitä tulee soveltaa käytännön työvälineenä?
Opiskelumateriaali
Learn-pohjassa olevat materiaalit lisälähteineen.
Yksilölliset oppimisväylät
Asiakas - ja palveluohjauksen erityiskysymykset opintojakso toteutetaan verkko-opintoina, johon sisältyy yksi Microsoft Teams webinaari, itsenäistä työskentelyä ja tiedonhankintaa sekä oppimistehtäviä.
Tentit ja muut määräajat
Opiskelija etenee Learn-oppisalustalla itsenäisesti ja oman aikataulun mukaisesti. Noudattaen kuitenkin oppimistehtävien palautuspäivämääriä.
Opiskelijan työmäärä
5 x 27 = 135h opiskelija työtä
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Xamkin yleiset arviointikriteerit:
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. Osaat käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. Osaat toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti.
g. Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.
Opintojakson yksittäisten tehtävien arvioinnin kriteereinä toimii kunkin tehtävän ohjeistus.
Opintojakson suorittaminen edellyttää oppimistehtävien hyväksyttyä suorittamista.
Esitietovaatimukset
Edellyttää Asiakas – ja palveluohjaksen lähtökohdat (5op) sekä Asiakasohjaus ja kokonaisvaltainen tilannearviointi ( 5op) opintojaksojen suorittamista.