Skip to main content

Basics of client and service guidanceLaajuus (5 cr)

Code: GE00DI30

Credits

5 op

Teaching language

  • Finnish

Objective

You understand the dimensions of functional capability as well as the customer's individual support needs as the basis for identifying service needs and customer guidance.
You know the preventive approach and the importance of early support in customer management.
You consider service and customer management as an interactive relationship.

Content

What are the dimensions of functional capability and customer support needs?
What does preventative work and early support mean?
What kind of interaction is required to meet customer needs?

Qualifications

Ei edellytetä edeltäviä opintoja

Materials

Ei muita opintojaksoon liittyviä opintoja.

Enrollment

08.04.2024 - 21.04.2024

Timing

02.09.2024 - 15.10.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Elderly Care
Teachers
  • Merja Nurmi
  • Ann-Mari Sippu
Teacher in charge

Ann-Mari Sippu

Groups
  • GEKV23SM
    Elderly care, part-time studies

Objective

You understand the dimensions of functional capability as well as the customer's individual support needs as the basis for identifying service needs and customer guidance.
You know the preventive approach and the importance of early support in customer management.
You consider service and customer management as an interactive relationship.

Content

What are the dimensions of functional capability and customer support needs?
What does preventative work and early support mean?
What kind of interaction is required to meet customer needs?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali on saatavilla Learn-alustalla sähköisessä muodossa tai kirjastopalvelu Kaakkurin kautta. Tarkempi aineisto ja materiaali ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina, joka sisältää Microsoft Teams-tapaamisia, itsenäistä tiedonhankintaa sekä oppimistehtäviä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Ei sisällä.

Tentit ja muut määräajat

Oppimistehtävien palautuspäivämäärät ilmoitetaan Learn-alustalla.

Kansainvälinen yhteistyö

Ei ole.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5op eli 135h opiskelijan työtä.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Oppimistehtävät arvioidaan asteikolla 1-5 sekä osa hyväksytty / hylätty

Xamkin arviontikriteerit:
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. Osaat käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti

Arvioinnin kriteereinä toimivat myös tehtävänantojen yksittäiset ohjeistukset.

Qualifications

Ei edellytetä edeltäviä opintoja

Enrollment

06.04.2023 - 21.04.2023

Timing

01.09.2023 - 31.10.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Elderly Care
Teachers
  • Merja Nurmi
  • Ann-Mari Sippu
Teacher in charge

Ann-Mari Sippu

Groups
  • GEKV22SM
    Elderly care, part-time studies

Objective

You understand the dimensions of functional capability as well as the customer's individual support needs as the basis for identifying service needs and customer guidance.
You know the preventive approach and the importance of early support in customer management.
You consider service and customer management as an interactive relationship.

Content

What are the dimensions of functional capability and customer support needs?
What does preventative work and early support mean?
What kind of interaction is required to meet customer needs?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali on saatavilla Learn-alustalla sähköisessä muodossa tai kirjastopalvelu Kaakkurin kautta. Tarkempi aineisto ja materiaali ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina, joka sisältää Microsoft Teams-tapaamisia, itsenäistä tiedonhankintaa sekä oppimistehtäviä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Ei sisällä.

Tentit ja muut määräajat

Oppimistehtävien palautuspäivämäärät ilmoitetaan Learn-alustalla.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5op eli 135h opiskelijan työtä.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Oppimistehtävät arvioidaan asteikolla 1-5 sekä osa hyväksytty / hylätty

Xamkin arviontikriteerit:
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. Osaat käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti

Arvioinnin kriteereinä toimivat myös tehtävänantojen yksittäiset ohjeistukset.

Qualifications

Ei edellytetä edeltäviä opintoja

Enrollment

06.04.2022 - 22.04.2022

Timing

01.09.2022 - 31.10.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Elderly Care
Teachers
  • Merja Nurmi
  • Ann-Mari Sippu
Teacher in charge

Ann-Mari Sippu

Groups
  • GEKV21SM
    Elderly care, part-time studies

Objective

You understand the dimensions of functional capability as well as the customer's individual support needs as the basis for identifying service needs and customer guidance.
You know the preventive approach and the importance of early support in customer management.
You consider service and customer management as an interactive relationship.

Content

What are the dimensions of functional capability and customer support needs?
What does preventative work and early support mean?
What kind of interaction is required to meet customer needs?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali on saatavilla sähköisessä muodossa tai e-kirjoina. Tarkempi aineisto ja materiaali ilmoitetaan Learn-alustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina, joka sisältää neljä (4) Teams-luentoa, itsenäistä tiedonhankintaa sekä oppimistehtäviä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Ei sisällä.

Tentit ja muut määräajat

Oppimistehtävien palautuspäivämäärät ilmoitetaan Learn-alustalla.

Opiskelijan työmäärä

5op eli 135h opiskelijan työtä.

Further information

Opettajat:
Ann-Mari Sippu (ann-mari.sippu@xamk.fi)
Merja Nurmi (merja.nurmi@xamk.fi)

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Oppimistehtävät arvioidaan asteikolla 1-5 sekä osa hyväksytty / hylätty

Xamkin arviontikriteerit:
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. Osaat käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti

Qualifications

Ei edellytetä edeltäviä opintoja