Siirry suoraan sisältöön

Nuorisotyöntekijä pedagogisena osaajanaLaajuus (5 op)

Tunnus: AV00EN55

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Osaat kohdata moninaisia opiskelijoita ja toimia heidän kanssaan.
Osaat tunnistaa erilaiset oppijat ja heidän tarpeensa.
Osaat toimia kouluttajana nuorisotyön lähtökohdista käsin.
Tiedostat ihmiskäsityksen ja oppimiskäsityksen merkityksen kouluttamisessa.
Perehdyt erilaisiin nuorten kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin teemoihin ja tuotat koulutuskokonaisuuksia valitsemastasi teemasta:
seksuaalikasvatus
jaksaminen
Mitä meidän luokalle kuuluu?
oppimisen teema
mielen hyvinvointi, stressin hallinta
arjenhallinta
ehkäisevä päihdetyö
yhdenvertaisuuskasvatus
tunne- ja vuorovaikutustaidot

Sisältö

Miten huomioit kohtaamisissa ja toiminnassa moninaisten opiskelijoiden tarpeet?
Miten koulutuksia suunnitellaan ja toteutetaan nuorisotyöllisistä lähtökohdista?
Miten ihmiskäsitys ja oppimiskäsitys vaikuttavat kouluttajana toimimiseen?
Millaisia koulutuskokonaisuuksia oppilaitosnuorisotyössä tarvitaan? Miten koulutuskokonaisuus tuotetaan?

Ajoitus

05.05.2025 - 15.09.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Avoin AMK ja täydennyskoulutus

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

30 - 60

Koulutus
  • Avoin ammattikorkeakoulu, osaajakoulutus
Opettaja
  • Mirka Lähdeniemi
Vastuuopettaja

Mirka Lähdeniemi

Ryhmät
  • AVKOOPOS25
    Koulu- ja oppilaitosnuorisotyön osaaja, 30 op

Tavoitteet

Osaat kohdata moninaisia opiskelijoita ja toimia heidän kanssaan.
Osaat tunnistaa erilaiset oppijat ja heidän tarpeensa.
Osaat toimia kouluttajana nuorisotyön lähtökohdista käsin.
Tiedostat ihmiskäsityksen ja oppimiskäsityksen merkityksen kouluttamisessa.
Perehdyt erilaisiin nuorten kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin teemoihin ja tuotat koulutuskokonaisuuksia valitsemastasi teemasta:
seksuaalikasvatus
jaksaminen
Mitä meidän luokalle kuuluu?
oppimisen teema
mielen hyvinvointi, stressin hallinta
arjenhallinta
ehkäisevä päihdetyö
yhdenvertaisuuskasvatus
tunne- ja vuorovaikutustaidot

Sisältö

Miten huomioit kohtaamisissa ja toiminnassa moninaisten opiskelijoiden tarpeet?
Miten koulutuksia suunnitellaan ja toteutetaan nuorisotyöllisistä lähtökohdista?
Miten ihmiskäsitys ja oppimiskäsitys vaikuttavat kouluttajana toimimiseen?
Millaisia koulutuskokonaisuuksia oppilaitosnuorisotyössä tarvitaan? Miten koulutuskokonaisuus tuotetaan?

Opiskelumateriaali

Uusikylä K., Atjonen P. 2005. Didaktiikan perusteet. 3. uud. p. WSOY.

Kupias P., Koski V. 2012. Hyvä kouluttaja. Alma talent Oy.

Valvio T., Parviainen T. 2013. Onnistu kouluttajana. Kauppakamari.

Lappalainen S., Korpinen V., Pokkinen J. (toim.) 2017. Aika digittää. Näkökulmia ja menetelmiä erityisryhmien nuorten mediavaikuttamiseen. Xamk.

Learn -alustan materiaali.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojaksolla opit tunnistamaan erilaisia oppijoita ja heidän tarpeitaan. Tutustut moninaisuuden huomioimiseen kohtaamisessa ja toiminnassa.
Osaat toimia kouluttajana nuorisotyön lähtökohdista käsin.
Tiedostat ihmiskäsityksen ja oppimiskäsityksen merkityksen kouluttamisessa.
Perehdyt erilaisiin nuorten kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin teemoihin ja tuotat koulutuskokonaisuuksia valitsemastasi teemasta.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opiskelijoiden työelämäympäristöjen hyödyntäminen tehtävissä.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Teams -tapaaminen 5.5. klo 9-12 ja 15.9. klo 9-12.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 op eli 135 opiskelijan työtuntia.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointimenetelmänä käytetään vertaisarviointia.

Ajoitus

06.05.2024 - 29.10.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Avoin AMK ja täydennyskoulutus

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

30 - 60

Koulutus
  • Avoin ammattikorkeakoulu, osaajakoulutus
Opettaja
  • Mirka Lähdeniemi
Vastuuopettaja

Mirka Lähdeniemi

Ryhmät
  • AVKOOPOS24
    Koulu- ja oppilaitosnuorisotyön osaaja, 30 op

Tavoitteet

Osaat kohdata moninaisia opiskelijoita ja toimia heidän kanssaan.
Osaat tunnistaa erilaiset oppijat ja heidän tarpeensa.
Osaat toimia kouluttajana nuorisotyön lähtökohdista käsin.
Tiedostat ihmiskäsityksen ja oppimiskäsityksen merkityksen kouluttamisessa.
Perehdyt erilaisiin nuorten kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin teemoihin ja tuotat koulutuskokonaisuuksia valitsemastasi teemasta:
seksuaalikasvatus
jaksaminen
Mitä meidän luokalle kuuluu?
oppimisen teema
mielen hyvinvointi, stressin hallinta
arjenhallinta
ehkäisevä päihdetyö
yhdenvertaisuuskasvatus
tunne- ja vuorovaikutustaidot

Sisältö

Miten huomioit kohtaamisissa ja toiminnassa moninaisten opiskelijoiden tarpeet?
Miten koulutuksia suunnitellaan ja toteutetaan nuorisotyöllisistä lähtökohdista?
Miten ihmiskäsitys ja oppimiskäsitys vaikuttavat kouluttajana toimimiseen?
Millaisia koulutuskokonaisuuksia oppilaitosnuorisotyössä tarvitaan? Miten koulutuskokonaisuus tuotetaan?

Opiskelumateriaali

Uusikylä K., Atjonen P. 2005. Didaktiikan perusteet. 3. uud. p. WSOY.

Kupias P., Koski V. 2012. Hyvä kouluttaja. Alma talent Oy.

Valvio T., Parviainen T. 2013. Onnistu kouluttajana. Kauppakamari.

Lappalainen S., Korpinen V., Pokkinen J. (toim.) 2017. Aika digittää. Näkökulmia ja menetelmiä erityisryhmien nuorten mediavaikuttamiseen. Xamk.

Learn -alustan materiaali.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojaksolla opit tunnistamaan erilaisia oppijoita ja heidän tarpeitaan. Tutustut moninaisuuden huomioimiseen kohtaamisessa ja toiminnassa.
Osaat toimia kouluttajana nuorisotyön lähtökohdista käsin.
Tiedostat ihmiskäsityksen ja oppimiskäsityksen merkityksen kouluttamisessa.
Perehdyt erilaisiin nuorten kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin teemoihin ja tuotat koulutuskokonaisuuksia valitsemastasi teemasta.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opiskelijoiden työelämäympäristöjen hyödyntäminen tehtävissä.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Teams -tapaaminen 6.5. klo 9-12 ja 29.10. klo 9-11.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 op eli 135 opiskelijan työtuntia.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointimenetelmänä käytetään vertaisarviointia.

Ajoitus

02.05.2023 - 01.11.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Avoin AMK ja täydennyskoulutus

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

30 - 60

Koulutus
  • Avoin ammattikorkeakoulu, osaajakoulutus
Opettaja
  • Mirka Lähdeniemi
Vastuuopettaja

Mirka Lähdeniemi

Ryhmät
  • AVKOOPOS23
    Avoin AMK: Koulu- ja oppilaitosnuorisotyön osaaja, 30 op 2023

Tavoitteet

Osaat kohdata moninaisia opiskelijoita ja toimia heidän kanssaan.
Osaat tunnistaa erilaiset oppijat ja heidän tarpeensa.
Osaat toimia kouluttajana nuorisotyön lähtökohdista käsin.
Tiedostat ihmiskäsityksen ja oppimiskäsityksen merkityksen kouluttamisessa.
Perehdyt erilaisiin nuorten kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin teemoihin ja tuotat koulutuskokonaisuuksia valitsemastasi teemasta:
seksuaalikasvatus
jaksaminen
Mitä meidän luokalle kuuluu?
oppimisen teema
mielen hyvinvointi, stressin hallinta
arjenhallinta
ehkäisevä päihdetyö
yhdenvertaisuuskasvatus
tunne- ja vuorovaikutustaidot

Sisältö

Miten huomioit kohtaamisissa ja toiminnassa moninaisten opiskelijoiden tarpeet?
Miten koulutuksia suunnitellaan ja toteutetaan nuorisotyöllisistä lähtökohdista?
Miten ihmiskäsitys ja oppimiskäsitys vaikuttavat kouluttajana toimimiseen?
Millaisia koulutuskokonaisuuksia oppilaitosnuorisotyössä tarvitaan? Miten koulutuskokonaisuus tuotetaan?

Opiskelumateriaali

Uusikylä K., Atjonen P. 2005. Didaktiikan perusteet. 3. uud. p. WSOY.

Kupias P., Koski V. 2012. Hyvä kouluttaja. Alma talent Oy.

Valvio T., Parviainen T. 2013. Onnistu kouluttajana. Kauppakamari.

Lappalainen S., Korpinen V., Pokkinen J. (toim.) 2017. Aika digittää. Näkökulmia ja menetelmiä erityisryhmien nuorten mediavaikuttamiseen. Xamk.

Learn -alustan materiaali.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojaksolla opit tunnistamaan erilaisia oppijoita ja heidän tarpeitaan. Tutustut moninaisuuden huomioimiseen kohtaamisessa ja toiminnassa.
Osaat toimia kouluttajana nuorisotyön lähtökohdista käsin.
Tiedostat ihmiskäsityksen ja oppimiskäsityksen merkityksen kouluttamisessa.
Perehdyt erilaisiin nuorten kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin teemoihin ja tuotat koulutuskokonaisuuksia valitsemastasi teemasta.

TKI ja työelämäyhteistyö

Yhteistyö Osaamiskeskus Nuoskan kanssa. Opiskelijoiden työelämäympäristöjen hyödyntäminen tehtävissä.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Teams -tapaaminen 2.5. klo 9-12 ja 1.11. klo 9-11.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 op eli 135 opiskelijan työtuntia.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointimenetelmänä käytetään vertaisarviointia.

Ajoitus

02.05.2022 - 31.10.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Vanha_Avoin AMK ja täydennyskoulutus (vanhettu)

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

30 - 50

Opettaja
  • Mirka Lähdeniemi
Vastuuopettaja

Mirka Lähdeniemi

Ryhmät
  • AVKOOPOS22K22S
    Avoin AMK: Koulu- ja oppilaitosnuorisotyön osaaja, 30 op

Tavoitteet

Osaat kohdata moninaisia opiskelijoita ja toimia heidän kanssaan.
Osaat tunnistaa erilaiset oppijat ja heidän tarpeensa.
Osaat toimia kouluttajana nuorisotyön lähtökohdista käsin.
Tiedostat ihmiskäsityksen ja oppimiskäsityksen merkityksen kouluttamisessa.
Perehdyt erilaisiin nuorten kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin teemoihin ja tuotat koulutuskokonaisuuksia valitsemastasi teemasta:
seksuaalikasvatus
jaksaminen
Mitä meidän luokalle kuuluu?
oppimisen teema
mielen hyvinvointi, stressin hallinta
arjenhallinta
ehkäisevä päihdetyö
yhdenvertaisuuskasvatus
tunne- ja vuorovaikutustaidot

Sisältö

Miten huomioit kohtaamisissa ja toiminnassa moninaisten opiskelijoiden tarpeet?
Miten koulutuksia suunnitellaan ja toteutetaan nuorisotyöllisistä lähtökohdista?
Miten ihmiskäsitys ja oppimiskäsitys vaikuttavat kouluttajana toimimiseen?
Millaisia koulutuskokonaisuuksia oppilaitosnuorisotyössä tarvitaan? Miten koulutuskokonaisuus tuotetaan?

Opiskelumateriaali

Learn -alustan materiaali.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojaksolla opit tunnistamaan erilaisia oppijoita ja heidän tarpeitaan. Tutustut moninaisuuden huomioimiseen kohtaamisessa ja toiminnassa.
Osaat toimia kouluttajana nuorisotyön lähtökohdista käsin.
Tiedostat ihmiskäsityksen ja oppimiskäsityksen merkityksen kouluttamisessa.
Perehdyt erilaisiin nuorten kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin teemoihin ja tuotat koulutuskokonaisuuksia valitsemastasi teemasta.

TKI ja työelämäyhteistyö

Yhteistyö Osaamiskeskus Nuoskan kanssa. Opiskelijoiden työelämäympäristöjen hyödyntäminen tehtävissä.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Teams -tapaaminen 2.5. klo 9-12.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 op eli 135 opiskelijan työtuntia.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointimenetelmänä käytetään vertaisarviointia.