Skip to main content

Youth worker as a pedagogical expertLaajuus (5 cr)

Code: AV00EN55

Credits

5 op

Objective

Osaat kohdata moninaisia opiskelijoita ja toimia heidän kanssaan.
Osaat tunnistaa erilaiset oppijat ja heidän tarpeensa.
Osaat toimia kouluttajana nuorisotyön lähtökohdista käsin.
Tiedostat ihmiskäsityksen ja oppimiskäsityksen merkityksen kouluttamisessa.
Perehdyt erilaisiin nuorten kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin teemoihin ja tuotat koulutuskokonaisuuksia valitsemastasi teemasta:
seksuaalikasvatus
jaksaminen
Mitä meidän luokalle kuuluu?
oppimisen teema
mielen hyvinvointi, stressin hallinta
arjenhallinta
ehkäisevä päihdetyö
yhdenvertaisuuskasvatus
tunne- ja vuorovaikutustaidot

Content

Miten huomioit kohtaamisissa ja toiminnassa moninaisten opiskelijoiden tarpeet?
Miten koulutuksia suunnitellaan ja toteutetaan nuorisotyöllisistä lähtökohdista?
Miten ihmiskäsitys ja oppimiskäsitys vaikuttavat kouluttajana toimimiseen?
Millaisia koulutuskokonaisuuksia oppilaitosnuorisotyössä tarvitaan? Miten koulutuskokonaisuus tuotetaan?

Timing

05.05.2025 - 15.09.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Open UAS and Continuing education

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

30 - 60

Degree programmes
  • Avoin ammattikorkeakoulu, osaajakoulutus
Teachers
  • Mirka Lähdeniemi
Teacher in charge

Mirka Lähdeniemi

Groups
  • AVKOOPOS25
    Koulu- ja oppilaitosnuorisotyön osaaja, 30 op

Objective

Osaat kohdata moninaisia opiskelijoita ja toimia heidän kanssaan.
Osaat tunnistaa erilaiset oppijat ja heidän tarpeensa.
Osaat toimia kouluttajana nuorisotyön lähtökohdista käsin.
Tiedostat ihmiskäsityksen ja oppimiskäsityksen merkityksen kouluttamisessa.
Perehdyt erilaisiin nuorten kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin teemoihin ja tuotat koulutuskokonaisuuksia valitsemastasi teemasta:
seksuaalikasvatus
jaksaminen
Mitä meidän luokalle kuuluu?
oppimisen teema
mielen hyvinvointi, stressin hallinta
arjenhallinta
ehkäisevä päihdetyö
yhdenvertaisuuskasvatus
tunne- ja vuorovaikutustaidot

Content

Miten huomioit kohtaamisissa ja toiminnassa moninaisten opiskelijoiden tarpeet?
Miten koulutuksia suunnitellaan ja toteutetaan nuorisotyöllisistä lähtökohdista?
Miten ihmiskäsitys ja oppimiskäsitys vaikuttavat kouluttajana toimimiseen?
Millaisia koulutuskokonaisuuksia oppilaitosnuorisotyössä tarvitaan? Miten koulutuskokonaisuus tuotetaan?

Opiskelumateriaali

Uusikylä K., Atjonen P. 2005. Didaktiikan perusteet. 3. uud. p. WSOY.

Kupias P., Koski V. 2012. Hyvä kouluttaja. Alma talent Oy.

Valvio T., Parviainen T. 2013. Onnistu kouluttajana. Kauppakamari.

Lappalainen S., Korpinen V., Pokkinen J. (toim.) 2017. Aika digittää. Näkökulmia ja menetelmiä erityisryhmien nuorten mediavaikuttamiseen. Xamk.

Learn -alustan materiaali.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojaksolla opit tunnistamaan erilaisia oppijoita ja heidän tarpeitaan. Tutustut moninaisuuden huomioimiseen kohtaamisessa ja toiminnassa.
Osaat toimia kouluttajana nuorisotyön lähtökohdista käsin.
Tiedostat ihmiskäsityksen ja oppimiskäsityksen merkityksen kouluttamisessa.
Perehdyt erilaisiin nuorten kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin teemoihin ja tuotat koulutuskokonaisuuksia valitsemastasi teemasta.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opiskelijoiden työelämäympäristöjen hyödyntäminen tehtävissä.

Tentit ja muut määräajat

Teams -tapaaminen 5.5. klo 9-12 ja 15.9. klo 9-12.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 op eli 135 opiskelijan työtuntia.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointimenetelmänä käytetään vertaisarviointia.

Timing

06.05.2024 - 29.10.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Open UAS and Continuing education

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

30 - 60

Degree programmes
  • Avoin ammattikorkeakoulu, osaajakoulutus
Teachers
  • Mirka Lähdeniemi
Teacher in charge

Mirka Lähdeniemi

Groups
  • AVKOOPOS24
    Koulu- ja oppilaitosnuorisotyön osaaja, 30 op

Objective

Osaat kohdata moninaisia opiskelijoita ja toimia heidän kanssaan.
Osaat tunnistaa erilaiset oppijat ja heidän tarpeensa.
Osaat toimia kouluttajana nuorisotyön lähtökohdista käsin.
Tiedostat ihmiskäsityksen ja oppimiskäsityksen merkityksen kouluttamisessa.
Perehdyt erilaisiin nuorten kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin teemoihin ja tuotat koulutuskokonaisuuksia valitsemastasi teemasta:
seksuaalikasvatus
jaksaminen
Mitä meidän luokalle kuuluu?
oppimisen teema
mielen hyvinvointi, stressin hallinta
arjenhallinta
ehkäisevä päihdetyö
yhdenvertaisuuskasvatus
tunne- ja vuorovaikutustaidot

Content

Miten huomioit kohtaamisissa ja toiminnassa moninaisten opiskelijoiden tarpeet?
Miten koulutuksia suunnitellaan ja toteutetaan nuorisotyöllisistä lähtökohdista?
Miten ihmiskäsitys ja oppimiskäsitys vaikuttavat kouluttajana toimimiseen?
Millaisia koulutuskokonaisuuksia oppilaitosnuorisotyössä tarvitaan? Miten koulutuskokonaisuus tuotetaan?

Opiskelumateriaali

Uusikylä K., Atjonen P. 2005. Didaktiikan perusteet. 3. uud. p. WSOY.

Kupias P., Koski V. 2012. Hyvä kouluttaja. Alma talent Oy.

Valvio T., Parviainen T. 2013. Onnistu kouluttajana. Kauppakamari.

Lappalainen S., Korpinen V., Pokkinen J. (toim.) 2017. Aika digittää. Näkökulmia ja menetelmiä erityisryhmien nuorten mediavaikuttamiseen. Xamk.

Learn -alustan materiaali.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojaksolla opit tunnistamaan erilaisia oppijoita ja heidän tarpeitaan. Tutustut moninaisuuden huomioimiseen kohtaamisessa ja toiminnassa.
Osaat toimia kouluttajana nuorisotyön lähtökohdista käsin.
Tiedostat ihmiskäsityksen ja oppimiskäsityksen merkityksen kouluttamisessa.
Perehdyt erilaisiin nuorten kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin teemoihin ja tuotat koulutuskokonaisuuksia valitsemastasi teemasta.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opiskelijoiden työelämäympäristöjen hyödyntäminen tehtävissä.

Tentit ja muut määräajat

Teams -tapaaminen 6.5. klo 9-12 ja 29.10. klo 9-11.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 op eli 135 opiskelijan työtuntia.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointimenetelmänä käytetään vertaisarviointia.

Timing

02.05.2023 - 01.11.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Open UAS and Continuing education

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

30 - 60

Degree programmes
  • Avoin ammattikorkeakoulu, osaajakoulutus
Teachers
  • Mirka Lähdeniemi
Teacher in charge

Mirka Lähdeniemi

Groups
  • AVKOOPOS23
    Avoin AMK: Koulu- ja oppilaitosnuorisotyön osaaja, 30 op 2023

Objective

Osaat kohdata moninaisia opiskelijoita ja toimia heidän kanssaan.
Osaat tunnistaa erilaiset oppijat ja heidän tarpeensa.
Osaat toimia kouluttajana nuorisotyön lähtökohdista käsin.
Tiedostat ihmiskäsityksen ja oppimiskäsityksen merkityksen kouluttamisessa.
Perehdyt erilaisiin nuorten kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin teemoihin ja tuotat koulutuskokonaisuuksia valitsemastasi teemasta:
seksuaalikasvatus
jaksaminen
Mitä meidän luokalle kuuluu?
oppimisen teema
mielen hyvinvointi, stressin hallinta
arjenhallinta
ehkäisevä päihdetyö
yhdenvertaisuuskasvatus
tunne- ja vuorovaikutustaidot

Content

Miten huomioit kohtaamisissa ja toiminnassa moninaisten opiskelijoiden tarpeet?
Miten koulutuksia suunnitellaan ja toteutetaan nuorisotyöllisistä lähtökohdista?
Miten ihmiskäsitys ja oppimiskäsitys vaikuttavat kouluttajana toimimiseen?
Millaisia koulutuskokonaisuuksia oppilaitosnuorisotyössä tarvitaan? Miten koulutuskokonaisuus tuotetaan?

Opiskelumateriaali

Uusikylä K., Atjonen P. 2005. Didaktiikan perusteet. 3. uud. p. WSOY.

Kupias P., Koski V. 2012. Hyvä kouluttaja. Alma talent Oy.

Valvio T., Parviainen T. 2013. Onnistu kouluttajana. Kauppakamari.

Lappalainen S., Korpinen V., Pokkinen J. (toim.) 2017. Aika digittää. Näkökulmia ja menetelmiä erityisryhmien nuorten mediavaikuttamiseen. Xamk.

Learn -alustan materiaali.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojaksolla opit tunnistamaan erilaisia oppijoita ja heidän tarpeitaan. Tutustut moninaisuuden huomioimiseen kohtaamisessa ja toiminnassa.
Osaat toimia kouluttajana nuorisotyön lähtökohdista käsin.
Tiedostat ihmiskäsityksen ja oppimiskäsityksen merkityksen kouluttamisessa.
Perehdyt erilaisiin nuorten kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin teemoihin ja tuotat koulutuskokonaisuuksia valitsemastasi teemasta.

TKI ja työelämäyhteistyö

Yhteistyö Osaamiskeskus Nuoskan kanssa. Opiskelijoiden työelämäympäristöjen hyödyntäminen tehtävissä.

Tentit ja muut määräajat

Teams -tapaaminen 2.5. klo 9-12 ja 1.11. klo 9-11.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 op eli 135 opiskelijan työtuntia.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointimenetelmänä käytetään vertaisarviointia.

Timing

02.05.2022 - 31.10.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Vanha_Open UAS and Continuing Education (vanhettu)

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

30 - 50

Teachers
  • Mirka Lähdeniemi
Teacher in charge

Mirka Lähdeniemi

Groups
  • AVKOOPOS22K22S
    Avoin AMK: Koulu- ja oppilaitosnuorisotyön osaaja, 30 op

Objective

Osaat kohdata moninaisia opiskelijoita ja toimia heidän kanssaan.
Osaat tunnistaa erilaiset oppijat ja heidän tarpeensa.
Osaat toimia kouluttajana nuorisotyön lähtökohdista käsin.
Tiedostat ihmiskäsityksen ja oppimiskäsityksen merkityksen kouluttamisessa.
Perehdyt erilaisiin nuorten kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin teemoihin ja tuotat koulutuskokonaisuuksia valitsemastasi teemasta:
seksuaalikasvatus
jaksaminen
Mitä meidän luokalle kuuluu?
oppimisen teema
mielen hyvinvointi, stressin hallinta
arjenhallinta
ehkäisevä päihdetyö
yhdenvertaisuuskasvatus
tunne- ja vuorovaikutustaidot

Content

Miten huomioit kohtaamisissa ja toiminnassa moninaisten opiskelijoiden tarpeet?
Miten koulutuksia suunnitellaan ja toteutetaan nuorisotyöllisistä lähtökohdista?
Miten ihmiskäsitys ja oppimiskäsitys vaikuttavat kouluttajana toimimiseen?
Millaisia koulutuskokonaisuuksia oppilaitosnuorisotyössä tarvitaan? Miten koulutuskokonaisuus tuotetaan?

Opiskelumateriaali

Learn -alustan materiaali.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojaksolla opit tunnistamaan erilaisia oppijoita ja heidän tarpeitaan. Tutustut moninaisuuden huomioimiseen kohtaamisessa ja toiminnassa.
Osaat toimia kouluttajana nuorisotyön lähtökohdista käsin.
Tiedostat ihmiskäsityksen ja oppimiskäsityksen merkityksen kouluttamisessa.
Perehdyt erilaisiin nuorten kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin teemoihin ja tuotat koulutuskokonaisuuksia valitsemastasi teemasta.

TKI ja työelämäyhteistyö

Yhteistyö Osaamiskeskus Nuoskan kanssa. Opiskelijoiden työelämäympäristöjen hyödyntäminen tehtävissä.

Tentit ja muut määräajat

Teams -tapaaminen 2.5. klo 9-12.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 op eli 135 opiskelijan työtuntia.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointimenetelmänä käytetään vertaisarviointia.