Siirry suoraan sisältöön

PelimoottoriohjelmointiLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: PO00DN63

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Osaat hyödyntää aiemmilta opintojaksoilta hankittuja tietoja ja taitoja oman yksinkertaisen pelimoottorin toteuttamiseen.
Osaat käyttää oliosuunnittelua hyödyksi järkevän ohjelmistokokonaisuuden rakentamiseen pelimoottoriin.

Sisältö

Mitä ohjelmallisia perusominaisuuksia pelimoottoreista löytyy ja miten ne on toteutettu?
Miten luodaan olio-ohjelmoinnin periaatteita noudattavia järkeviä rakenteita pelimoottoreihin?
Mitä asioita on otettava huomioon luotaessa omia ohjelmakomponentteja pelimoottoriin?
Kuinka toteutetaan yksinkertainen pelimoottori?

Edeltävä osaaminen

Soveltava peliohjelmointi, Pelidata, Edistynyt peliohjelmointi, Arkkitehtuuri ja suunnittelumallit, Pelimatematiikka ja -fysiikka.

Arviointi

Opiskelija osaa
- etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
- hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
- käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita

Siirry alkuun