Skip to main content

Services marketingLaajuus (3 cr)

Course unit code: AV00EA72

General information


Credits
3 cr
Teaching language
Finnish
Institution
Peppi

Objective

Osaat kuvata palvelujen markkinoinnin osa-alueet ja niiden tavoitteet ja tehtävät (suhdemarkkinointi, palveluhenkilöstön rooli, asiakaskokemus ja palvelujen digitaalinen markkinointi).
Osaat arvioida digitaalisen talouden ja toimintaympäristön vaikutuksia palvelujen markkinointiin.
Osaat suunnitella perustellusti palvelujen markkinoinnin toteuttamista, tavoitteita ja markkinoida palveluja vastuullisesti.

Content

Mikä on palvelujen markkinoinnin ja suhdemarkkinoinnin tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa?
Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat palveluiden markkinointiin?
Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot, painopisteenä henkilöstö, ja miten kilpailukeinoja käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?
Asiakaskokemuksen rooli yrityksen toiminnassa ja sen ohjauksessa.

Evaluation

A) Osaat käyttää johdonmukaisesti palvelujen markkinoinnin avainkäsitteitä
B) Osaat etsiä tietoa palveluiden markkinoinnin tueksi alan keskeisistä tietolähteistä
C) Osaat hahmottaa palvelujen markkinoinnin kokonaisuuden: suhdemarkkinointi, palveluhenkilöstön rooli, asiakaskokemuksen merkitys ja digitalisoituvan markkinoinnin vaatimukset palvelujen markkinointiin
E) Osaat soveltaa keskeisiä palvelujen markkinoinnin perustoimintamalleja ja menetelmiä käytäntöön.

Qualifications

Ei edellytetä

Assessment criteria, good (3)

A) Osaat käyttää johdonmukaisesti palvelujen markkinoinnin avainkäsitteitä
B) Osaat etsiä tietoa palveluiden markkinoinnin tueksi alan keskeisistä tietolähteistä
C) Osaat hahmottaa palvelujen markkinoinnin kokonaisuuden: suhdemarkkinointi, palveluhenkilöstön rooli, asiakaskokemuksen merkitys ja digitalisoituvan markkinoinnin vaatimukset palvelujen markkinointiin
E) Osaat soveltaa keskeisiä palvelujen markkinoinnin perustoimintamalleja ja menetelmiä käytäntöön.
Nämä arviointikriteerit vastaavat arvosanaa 3.

Materials

Asiakaslähtöinen markkinointi
Palvelujen johtaminen ja markkinointi

Go back to top of page