Siirry suoraan sisältöön

Palvelujen markkinointiLaajuus (3 op)

Opintojakson tunnus: AV00EA72

Opintojakson perustiedot


Laajuus
3 op
Opetuskieli
suomi
Korkeakoulu
Peppi

Osaamistavoitteet

Osaat kuvata palvelujen markkinoinnin osa-alueet ja niiden tavoitteet ja tehtävät (suhdemarkkinointi, palveluhenkilöstön rooli, asiakaskokemus ja palvelujen digitaalinen markkinointi).
Osaat arvioida digitaalisen talouden ja toimintaympäristön vaikutuksia palvelujen markkinointiin.
Osaat suunnitella perustellusti palvelujen markkinoinnin toteuttamista, tavoitteita ja markkinoida palveluja vastuullisesti.

Sisältö

Mikä on palvelujen markkinoinnin ja suhdemarkkinoinnin tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa?
Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat palveluiden markkinointiin?
Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot, painopisteenä henkilöstö, ja miten kilpailukeinoja käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?
Asiakaskokemuksen rooli yrityksen toiminnassa ja sen ohjauksessa.

Arviointi

A) Osaat käyttää johdonmukaisesti palvelujen markkinoinnin avainkäsitteitä
B) Osaat etsiä tietoa palveluiden markkinoinnin tueksi alan keskeisistä tietolähteistä
C) Osaat hahmottaa palvelujen markkinoinnin kokonaisuuden: suhdemarkkinointi, palveluhenkilöstön rooli, asiakaskokemuksen merkitys ja digitalisoituvan markkinoinnin vaatimukset palvelujen markkinointiin
E) Osaat soveltaa keskeisiä palvelujen markkinoinnin perustoimintamalleja ja menetelmiä käytäntöön.

Edeltävä osaaminen

Ei edellytetä

Arviointikriteerit, hyvä (3)

A) Osaat käyttää johdonmukaisesti palvelujen markkinoinnin avainkäsitteitä
B) Osaat etsiä tietoa palveluiden markkinoinnin tueksi alan keskeisistä tietolähteistä
C) Osaat hahmottaa palvelujen markkinoinnin kokonaisuuden: suhdemarkkinointi, palveluhenkilöstön rooli, asiakaskokemuksen merkitys ja digitalisoituvan markkinoinnin vaatimukset palvelujen markkinointiin
E) Osaat soveltaa keskeisiä palvelujen markkinoinnin perustoimintamalleja ja menetelmiä käytäntöön.
Nämä arviointikriteerit vastaavat arvosanaa 3.

Oppimateriaalit

Asiakaslähtöinen markkinointi
Palvelujen johtaminen ja markkinointi

Siirry alkuun