Skip to main content

Network gaming and IOTLaajuus (5 cr)

Course unit code: AV00ER53

General information


Credits
5 cr

Objective

Verkkopeliohjelmoinnista IOT:hen -opintojaksolla tutustut Node.JS-ohjelmointikieleen. Teet oman taustajärjestelmän, hyödynnät MQTT-palveluja ja yhdistät nämä Unreal Enginellä tehtyyn sovellukseen.

Opit Unreal Enginen verkkopeliohjelmoinnin perusteet ja siihen liittyvät säännöt. Tutustut myös Pixel Streaming -teknologiaan, joka mahdollistaa Unreal-sovellusten käyttämisen webselaimella sekä mobiili- ja tabletlaitteilla.

Kurssin suoritettuasi
• osaat käyttää Node.JS ohjelmointikieltä
• osaat käyttää XAMPP-serverisovellusta
• osaat käyttää MQTT-palveluja Nodella
• hallitset Unreal Engine -verkkopeliohjelmoinnin perusteet
• osaat hyödyntää Pixel Streming -teknologiaa.

Content

• Käydään läpi verkkopeliohjelmoinnin peruskäytännöt ja rakennetaan pelattava moninpeli
kahden tai useamman pelaajan välillä
• Tutkitaan, kuinka Unreal-sovelluksia käytetään webselaimella tai mobiilipuhelimella
hyödyntäen Pixel Streaming -teknologiaa
• Tutustutaan Node.JS-ohjelmointikieleen sekä XAMPP-serveriin.
• Rakennetaan oma taustajärjestelmä Node.JS-kielellä
• Hyödynnetään MQTT-ominaisuutta Nodessa IoT-datan saamisessa
• Yhdistetään Unreal Engine -sovellus taustajärjestelmään sekä tuodaan ja viedään tietoa näiden
välillä
• Manipuloidaan Unreal Engine -maailmaa IoT:stä saatavalla datalla ja lähetetään Unreal Engine
- dataa IoT-laitteisiin.

Go back to top of page