Siirry suoraan sisältöön

Pelituottamisen teoria ja käytäntöLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: GA00FS50

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
englanti

Osaamistavoitteet

Osaat suunnitella ja toteuttaa pelin huomioiden käytössäsi olevat resurssit.
Osaat valita oikeat työkalut, tiimityöskentelytavat sekä työhön soveltuvat projektinhallintamenetelmät.
Tunnet ketterät kehittämismenetelmät ja kuinka soveltaa erilaisia projektinhallintatyökaluja (kuten Scrum ja Kanban) peliprojekteihin.
Ymmärrät tuotannon vaiheet sekä merkityksen lopputuotteen näkökulmasta.
Pystyt tuottamaan tuotantosuunnitelman, joka sisältää aikataulutukset ja budjetit.
Tunnet erilaiset sopimukset ja lisenssit.
Ymmärät pelit liiketoimintana ja tuotteina.

Sisältö

Kuinka luoda tuotantosuunnitelma ja budjetti?
Kuinka vaiheistaa, aikatauluttaa ja resurssoida pelituotanto?
Kuinka seurata pelin tuotantoprosessia ja varmistaa aikataulujen pitävyys?
Kuinka myydä peli-ideaasi?
Mitkä tekijänoikeuslain, tuotesuojan ja sopimusten näkökohdat sinun tulee huomioida pelituotannossasi?
Miten rakentaa toimiva tiimi? Kuinka toimia tiimin jäsenenä?

Arviointi

Opiskelija osaa
a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti.
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.

Siirry alkuun