Modulaarisuus ja proseduraalisuusLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: GA00FS57
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- englanti
Osaamistavoitteet
Sovellat modulaarisen suunnittelun periaatteita pelimaailmojen sisällöntuotantoon.
Kehität modulaarisia assetteja uusiokäyttöä ja skaalautuvuutta varten.
Osaat arvioida milloin modulaarisuutta kannattaa hyödyntää.
Suunnittelet asset-kokonaisuuksia, jotka mahdollistavat pelisisällön vaihtelevuuden ja visuaalisen yhtenäisyyden.
Kehität UV-unwrapping-taitoja tukemaan modulaarista ja proseduraalista teksturointia.
Tuotat toistettavia tekstuureja, trim sheet -materiaaleja ja modulaarisia sisältöjä.
Varmistat modulaaristen assettien toimivuuden pelimoottorissa tehtävillä testeillä.
Sovellat proseduraalisia menetelmiä tekstuurien ja pintamateriaalien luomiseen.
Käytät proseduraalisia tekniikoita modulaaristen pelimaailmojen tai esineiden mallintamiseen.
Sisältö
Mitä on modulaarisuus ja miten se parantaa tuotannon tehokkuutta?
Mitkä ovat parhaat käytännöt ja miten kuva puretaan modulaarisuutta varten?
Mistä tiedät onko modulaarinen lähestymistapa projektissa tehokkain?
Miten suunnittelet assetteja, jotka sopivat saumattomasti yhteen?
Miten UV-unwrappaat modulaarista työnkulkua varten?
Mitä ovat trim sheetit ja saumattomasti toistettavat materiaalit ja miten niitä käytetään?
Miten modulaariset assetit tukevat kenttäsuunnittelua ja iterointia?
Miten proseduraaliset tekniikat voivat laajentaa modulaarisia mahdollisuuksia?
Miten varmistetaan visuaalinen yhtenäisyys ja tekninen yhteensopivuus?
Miten käytetään proseduraalisia työkaluja assettien luomisessa?
Arviointi
Opiskelija osaa
a. käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa.
b. arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti.
e. valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan.