Siirry suoraan sisältöön

JohtajuusosaaminenLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: C-02467-SH00EV17

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Korkeakoulu
Hämeen ammattikorkeakoulu

Osaamistavoitteet

Tämä opintojakso on osa Hoitotyön johtaminen ja kehittäminen -moduulia. Johtajuusosaaminen -opintojakson suoritettuasi: - ymmärrät itsensä johtamisen ja työyhteisötaitojen merkityksen - arvioit ja kehität hoitotyön laatua työyhteisössä asiakas- ja potilaslähtöisesti näyttöön perustuen - tunnistat työhyvinvointiin yhteydessä olevat tekijät ja osaa toimia vastuullisesti työhyvinvointia edistäen - osaat ohjata työyhteisösi jäseniä ja opiskelijoita sekä ottaa vastaan ja antaa palautetta - osaat työskennellä kustannustietoisesti ja kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija: - tunnistaa itsensä johtamisen ja työyhteisötaitojen merkitykset - määrittelee hoitotyön laatua jonkin verran asiakas- ja potilaslähtöisesti näyttöön perustuen - selittää työhyvinvointiin yhteydessä olevat tekijät ja pyrkii toimimaan vastuullisesti työhyvinvointia edistäen - tunnistaa työyhteisönsä jäsenten ja opiskelijoiden ohjaustarpeen sekä pyrkii ottamaan vastaan ja antamaan palautetta - tunnistaa oman työnsä kustannusvaikutuksia ja pyrkii työskentelemään kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija: - ymmärtää itsensä johtamisen ja työyhteisötaitojen merkityksen - analysoi hoitotyön laatua asiakas- ja potilaslähtöisesti näyttöön perustuen - soveltaa työhyvinvointiin yhteydessä olevia tekijöitä ja toimii työhyvinvointia edistäen - ymmärtää työyhteisön jäsenten ja opiskelijoiden ohjaustarpeen sekä osaa antaa ja ottaa vastaan palautetta - soveltaa työskentelyssään kustannustietoisuutta ja kestävän kehityksen periaatteita.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija: - analysoi itsensä johtamisen työyhteisötaitojen merkitystä - arvioi hoitotyön laatua monipuolisesti asiakas- ja potilaslähtöisesti näyttöön perustuen - vertailee työhyvinvointiin yhteydessä olevia tekijöitä ja toimii työhyvinvointia edistäen - perustelee työyhteisön jäsenten ja opiskelijoiden ohjaustarpeen sekä pyrkii aktiivisesti antamaan ja ottamaan vastaan palautetta - soveltaa työskentelyssään perustellen kustannustietoisuutta ja kestävän kehityksen periaatteita.

Siirry alkuun