Siirry suoraan sisältöön

Special education (5 cr)

Code: AV00CW14-3009

General information


Enrollment

15.03.2021 - 30.03.2021

Timing

17.05.2021 - 31.08.2021

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Open UAS and Continuing Education

Campus

Ecampus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 50

Degree programmes

  • Degree Programme in Social Services
  • Open University of Applied Sciences

Teachers

  • Leila Pekonen

Teacher in charge

Leila Pekonen

Scheduling groups

  • Avoin AMK (Koko: 10. Open UAS: 0.)
  • Xamkin tutkintolaiset (Koko: 10. Open UAS: 0.)

Groups

  • VV2020-2021
    Valinnaiset opinnot 2020-2021

Pienryhmät

  • Avoin AMK
  • Xamkin tutkintolaiset

Objective

You are aware of the individual and special needs of children and the youth.You can support individual growth and learning abilities of each child.You know the service system of special education from early childhood education up to secondary school education.You can define basic concepts and describe professional practices related with special education.You can utilizise family-centred orientation as part of supporting children.You know essential methods of special education.

Content

What kind of special needs can children and young people have?How can we support growth and learning abilities of children and young people?What is the service system of special education like and how law and norms do guide special education?What are the basic concepts of special education?How is family-centered orientation taken into account within practices of special education?What kind of methods are used among special education?

Location and time

Ei ole.

Opiskelumateriaali

Learn alustalla osoitettu opiskelumateriaali sekä
teokset:
- Pihlaja, P. ja Viitala, R. 2018. Varhaiserityiskasvatus
- Määttä, P. & Rantala, A. 2016. Tavallisen erityinen lapsi. Onnistuneen yhteistyön arvoitusta ratkomassa.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso toteutetaan kokonaan Learn verkko-oppimisympäristössä itsenäisesti opintojakson toteutusaikana opiskellen. HUOM! Opiskelijan tulee kirjautua oppimisalustalle viikon kuluessa ilmoitetusta opintojakson alkamisajankohdasta.


Työhön integroitu oppimisväylä:
Ei ole.

TKI ja työelämäyhteistyö

Ei ole.

Tentit ja muut määräajat

Määräajat informoidaan Learn alustalla.

Kansainvälinen yhteistyö

Ei ole.

Completion alternatives

Ei ole.

Opiskelijan työmäärä

Verkkopohjainen opiskelu 135 h.

Evaluation scale

1-5

Assessment criteria, good (3)

a. You can use professional vocabulary systematically. b. You can look for information in the key information sources of the field. c. You can identify interrelated tasks. d. You can work together with customers, users and target groups in the field of special education g. You can justify their actions according to the ethical principles of the professional field.

Assessment methods and criteria

Osa oppimistehtävistä arvioidaan joko asteikolla hyväksytty/täydennettävä tai numeraalisesti 0-5.
Tarkemmat tiedot Learn-alustalla.

Assessment criteria, good (3-4)

a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. Osaat hahmottaa erityiskasvatuksen tehtäväkokonaisuuksia.
d. Osaat perustella toimintaasi erityiskasvatuksessa huomioiden lasten ja nuorten yksilölliset tarpeet ja tilanteet.