Siirry suoraan sisältöön

Pelisuunnittelun perusteet (5 op)

Toteutuksen tunnus: GD00CU09-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

15.08.2020 - 04.09.2020

Ajoitus

01.08.2020 - 31.12.2020

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Koulutus

  • Degree Programme in Game Design

Opettaja

  • Marko Siitonen

Vastuuopettaja

Marko Siitonen

Ryhmät

  • GDKV20SP
    Game design, full-time studies

Tavoitteet

Opit perustiedot peliterminologiasta, genreistä ja pelisuunnitteluprosessista.
Sinulla on perustiedot videopelien historiasta.
Ymmärrät pelisuunnittelun peruselementit (idea / tavoitteet / mekaniikka / tarina / rakenne / hahmot ja tasot).

Sisältö

Mikä on peli?
Mitkä ovat eri tehtävät, roolit ja työpaikat pelin tuotantoprosessissa?
Mitkä asiat vaikuttavat pelin suunnitteluprosessissa?
Millaisia kerronnallisia rakenteita peleissä käytetään?
Kuinka toteuttaa erilaisia pelimekaniikoita?
Mitkä ovat videopelien perushahmotyypit?
Kuinka pelisuunnitteluasiakirjoja totetutetaan?

Arviointiasteikko

1-5