Siirry suoraan sisältöön

Supplier relationship management (5 op)

Toteutuksen tunnus: IB00CP38-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

20.08.2018 - 07.09.2018

Ajoitus

27.08.2018 - 31.12.2018

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Koulutus

  • Degree Programme in International Business

Opettaja

  • Jagat Kunwar

Vastuuopettaja

Jagat Kunwar

Ryhmät

  • IBKV17SP2
    International business, international trade

Tavoitteet

You are able to:?
consider the nature and scope of business markets?
consider the influences that impact on organisational buying behavior?
recognie the importance of relationships in B2B marketing and create different supplier relationships strategies and portfolios?
evaluate usefulness of marketing mix approaches to business markets?
examine the impact IT and associated systems have on the way organisations buy products and services?

Sisältö

What are the fundamental characteristics of B2B markets?

What are the key differences and similarities associated with both organisational and consumer buying behavior?

How to create value for organisational customers and maintain inter-organisational relationships?

How we can maximise Customer Life-Time Value (CLV) throughout the customer life cycle?

What roles Business Information Systems (BIS) and related technologies have on B2B marketing?

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakson suoritettuasi
• osaat määritellä toimittajamarkkinoiden luonteen ja laajuuden
• kykenet huomioimaan tekijät, jotka vaikuttavat organisaatioiden hankintatoimeen
• ymmärrät liiketoimintasuhteiden merkityksen yritys markkinoinnissa (B2B) ja kykenet luomaan erilaisia liiketoimintasuhteita ja niitä koskevia strategioita ja portfolioita
• kykenet arvioimaan markkinoinnin eri kilpailutekijöiden merkityksen toimittajasuhteiden hallinnassa
• pystyt arvioimaan informaatioteknologian merkityksen erilaisissa hankintatilanteissa

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osaat
a) arvioida keskeiset, markkinoita, tuotteita ja palveluja koskevat erot kuluttajamarkkinoinnin (B2C) ja yritysten välisen markkinoinnin (B2B) välillä mukaan lukien eri toimijoiden toiminta
b) tunnistaa organisaatioiden hankintaprosessin eri vaiheet sekä kykenet arvioimaan erityyppisten ulkoisten ja sisäisten tekijöiden merkityksen prosessinhallinnassa
c) hyödyntää erityyppisten partneriuden muotoja sekä toimittajayhteistyössä että ulkoisten toimijoiden kohdalla sekä kykenet arvioimaan luottamuksen ja sitoutumisen merkityksen liiketoimintasuhteiden rakentamisessa
d) hallita hyvin pitkäaikaista asiakkuutta koskevan CLV- mallin mukaista toimintaa toimittajasuhteiden hallinnassa
e) hyödyntää erilaisia markkinoinnin menettelytapoja B2B- markkinoiden kohdalla
f) hyödyntää sellaisia informaatioteknologian keinoja, joita on käytetty organisaatioiden hankintatoimen kehittämisessä

Esitietovaatimukset

Supply chain management