Supplier relationship management (5 op)
Toteutuksen tunnus: IB00CP38-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
20.08.2018 - 07.09.2018
Ajoitus
27.08.2018 - 31.12.2018
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Degree Programme in International Business
Opettaja
- Jagat Kunwar
Vastuuopettaja
Jagat Kunwar
Ryhmät
-
IBKV17SP2International business, international trade
Tavoitteet
You are able to:?
consider the nature and scope of business markets?
consider the influences that impact on organisational buying behavior?
recognie the importance of relationships in B2B marketing and create different supplier relationships strategies and portfolios?
evaluate usefulness of marketing mix approaches to business markets?
examine the impact IT and associated systems have on the way organisations buy products and services?
Sisältö
What are the fundamental characteristics of B2B markets?
What are the key differences and similarities associated with both organisational and consumer buying behavior?
How to create value for organisational customers and maintain inter-organisational relationships?
How we can maximise Customer Life-Time Value (CLV) throughout the customer life cycle?
What roles Business Information Systems (BIS) and related technologies have on B2B marketing?
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakson suoritettuasi
• osaat määritellä toimittajamarkkinoiden luonteen ja laajuuden
• kykenet huomioimaan tekijät, jotka vaikuttavat organisaatioiden hankintatoimeen
• ymmärrät liiketoimintasuhteiden merkityksen yritys markkinoinnissa (B2B) ja kykenet luomaan erilaisia liiketoimintasuhteita ja niitä koskevia strategioita ja portfolioita
• kykenet arvioimaan markkinoinnin eri kilpailutekijöiden merkityksen toimittajasuhteiden hallinnassa
• pystyt arvioimaan informaatioteknologian merkityksen erilaisissa hankintatilanteissa
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osaat
a) arvioida keskeiset, markkinoita, tuotteita ja palveluja koskevat erot kuluttajamarkkinoinnin (B2C) ja yritysten välisen markkinoinnin (B2B) välillä mukaan lukien eri toimijoiden toiminta
b) tunnistaa organisaatioiden hankintaprosessin eri vaiheet sekä kykenet arvioimaan erityyppisten ulkoisten ja sisäisten tekijöiden merkityksen prosessinhallinnassa
c) hyödyntää erityyppisten partneriuden muotoja sekä toimittajayhteistyössä että ulkoisten toimijoiden kohdalla sekä kykenet arvioimaan luottamuksen ja sitoutumisen merkityksen liiketoimintasuhteiden rakentamisessa
d) hallita hyvin pitkäaikaista asiakkuutta koskevan CLV- mallin mukaista toimintaa toimittajasuhteiden hallinnassa
e) hyödyntää erilaisia markkinoinnin menettelytapoja B2B- markkinoiden kohdalla
f) hyödyntää sellaisia informaatioteknologian keinoja, joita on käytetty organisaatioiden hankintatoimen kehittämisessä
Esitietovaatimukset
Supply chain management