Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00AA93-3018
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
15.08.2019 - 30.08.2019
Ajoitus
09.09.2019 - 15.12.2019
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Marja-Leena Koskinen
Vastuuopettaja
Marja-Leena Koskinen
Ryhmät
-
LTMI19SVALiiketalous, verkkototeutus
Tavoitteet
Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.
Sisältö
Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?
Opiskelumateriaali
Bergström, Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita 2015, (ei lukuja 5 ja 6)
Luentoaineistot ja tunnilla jaettava materiaali (voi olla myös sähköisenä Moodlessa)
Lisätietoja opiskelijoille
Tämä opintojakso on tarkoitettu vain syksyllä 2019 aloittaville verkkototeutuksen tutkinto-opiskelijoille (ryhmä LTMI19SV).
Opintojaksosta suoritettu 3 op keväällä 2019 valintakurssina. Syksylle 2019 jää suoritettavaksi 2 op soveltava osa.
Arviointiasteikko
1-5