Digitaalinen markkinointiviestintä (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00CY41-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
15.08.2019 - 30.08.2019
Ajoitus
23.09.2019 - 15.12.2019
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Marja-Leena Koskinen
Vastuuopettaja
Marja-Leena Koskinen
Ryhmät
-
LTMI18SMLiiketalous, monimuoto
Tavoitteet
Osaat suunnitella ja käyttää tarkoituksenmukaisesti digitaalisen markkinointiviestinnän eri keinoja eri kohderyhmille ottaen huomioon viestinnän tavoitteet, sanoman ja mittarit
Osaat kuvankäsittelyn ja taiton tekniset perustaidot
Osaat toimia markkinointiviestinnän eettisten periaatteiden mukaisesti
Sisältö
Mitä tarkoittavat integroitu markkinointiviestintä ja digitaalinen markkinointiviestintä?
Miten digitaalista mediaa hyödynnetään markkinointiviestinnässä?
Miten kuvankäsittely- ja taitto-ohjelmia hyödynnetään?
Miten digitaalista markkinointiviestintää seurataan ja mitataan?
Millaiset ovat markkinointiviestinnän eettiset periaatteet?
Aika ja paikka
Mikäli sinulla on digitaaliseen markkinointiviestintään liittyvää aikaisempaa vahvaa osaamista,
- voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla digitaalisen markkinointiviestinnän työkokemuksella (osaamisen näyttö tarvitaan)
- tai vastaavilla opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö tai todistus opinnoista). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.
Hyväksiluvuista sovitaan aina opettajan kanssa hyvissä ajoin ennen opintojakson alkamista.
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaalit ovat verkossa.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet asiantuntijana digitaalisen markkinointiviestinnän tehtävissä yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain.
Tällöin olet yhteydessä ennen opintojakson aloitusta opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä.
Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.
Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Mikäli sinulla on digitaaliseen markkinointiviestintään liittyvää aikaisempaa vahvaa osaamista,
- voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla digitaalisen markkinointiviestinnän työkokemuksella (osaamisen näyttö tarvitaan)
- tai vastaavilla opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö tai todistus opinnoista). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.
Hyväksiluvuista sovitaan aina opettajan kanssa hyvissä ajoin ennen opintojakson alkamista.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Jos työskentelet asiantuntijana digitaalisen markkinointiviestinnän tehtävissä yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain.
Tällöin olet yhteydessä ennen opintojakson aloitusta opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä.
Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.
Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä 5 op = noin 130 työtuntia
Lisätietoja opiskelijoille
Opettaja Marja-Leena Koskinen, Marja-Leena.koskinen@xamk.fi@xamk.fi
Opintojakso alkaa 23.9.2019
Opettaja lähettää noin viikkoa ennen aloitusta Moodlen kurssialustan avaimen sähköpostilla osallistujille (Xamk-sähköposti).
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Customer oriented marketing
Asiakasymmärrys ja asiakaspalvelu 5 op