Siirry suoraan sisältöön

Digitaalinen markkinointiviestintä (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00CY41-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

15.08.2019 - 30.08.2019

Ajoitus

23.09.2019 - 15.12.2019

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 60

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Marja-Leena Koskinen

Vastuuopettaja

Marja-Leena Koskinen

Ryhmät

  • LTMI18SM
    Liiketalous, monimuoto

Tavoitteet

Osaat suunnitella ja käyttää tarkoituksenmukaisesti digitaalisen markkinointiviestinnän eri keinoja eri kohderyhmille ottaen huomioon viestinnän tavoitteet, sanoman ja mittarit
Osaat kuvankäsittelyn ja taiton tekniset perustaidot
Osaat toimia markkinointiviestinnän eettisten periaatteiden mukaisesti

Sisältö

Mitä tarkoittavat integroitu markkinointiviestintä ja digitaalinen markkinointiviestintä?
Miten digitaalista mediaa hyödynnetään markkinointiviestinnässä?
Miten kuvankäsittely- ja taitto-ohjelmia hyödynnetään?
Miten digitaalista markkinointiviestintää seurataan ja mitataan?
Millaiset ovat markkinointiviestinnän eettiset periaatteet?

Aika ja paikka

Mikäli sinulla on digitaaliseen markkinointiviestintään liittyvää aikaisempaa vahvaa osaamista,
- voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla digitaalisen markkinointiviestinnän työkokemuksella (osaamisen näyttö tarvitaan)
- tai vastaavilla opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö tai todistus opinnoista). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.
Hyväksiluvuista sovitaan aina opettajan kanssa hyvissä ajoin ennen opintojakson alkamista.

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaalit ovat verkossa.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet asiantuntijana digitaalisen markkinointiviestinnän tehtävissä yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain.
Tällöin olet yhteydessä ennen opintojakson aloitusta opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä.
Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.
Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Mikäli sinulla on digitaaliseen markkinointiviestintään liittyvää aikaisempaa vahvaa osaamista,
- voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla digitaalisen markkinointiviestinnän työkokemuksella (osaamisen näyttö tarvitaan)
- tai vastaavilla opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö tai todistus opinnoista). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.
Hyväksiluvuista sovitaan aina opettajan kanssa hyvissä ajoin ennen opintojakson alkamista.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Jos työskentelet asiantuntijana digitaalisen markkinointiviestinnän tehtävissä yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain.
Tällöin olet yhteydessä ennen opintojakson aloitusta opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä.
Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.
Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä 5 op = noin 130 työtuntia

Lisätietoja opiskelijoille

Opettaja Marja-Leena Koskinen, Marja-Leena.koskinen@xamk.fi@xamk.fi
Opintojakso alkaa 23.9.2019
Opettaja lähettää noin viikkoa ennen aloitusta Moodlen kurssialustan avaimen sähköpostilla osallistujille (Xamk-sähköposti).

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Customer oriented marketing
Asiakasymmärrys ja asiakaspalvelu 5 op