Marketing law (5 cr)
Code: LT00CY47-3005
General information
Enrollment
12.04.2021 - 25.04.2021
Timing
30.08.2021 - 17.10.2021
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Juha Häkkinen
Groups
-
LTMI19SMBusiness Management, part-time studies
Objective
You can show ability in marketing law and other marketing guidelines and instructions and use professional vocabulary and concepts in an expert way in different situations
You can identify and describe juridical risks related to marketing and anticipatory take them into account
You can evaluate marketing targeted to companies, organizations,
consumers and other target groups from juridical point of view
Content
What are key regulations of B2B- and consumer marketing?
What industry-specific marketing regulations exist?
How to protect brands, products and services?
What are reprehensible marketing procedures targeted to competitors?
How personal data can be used for marketing purposes?
What are sanctions for marketing contrary the rules?
Opiskelumateriaali
Kirja: Koivumäki-Häkkänen, Markkinointijuridiikka 2018 ja muut opettajan ohjeistamat aineistot.
Opintojakson sisältö löytyy kokonaisuudessaan jakson Learn-sivuilta.
Tentit ja muut määräajat
Ilmoitetaan opintojakson Learn-sivuilla.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä vastaa 5 opintopisteen (133 tuntia) suoritusta ja koostuu opintoaineistoihin tutustumisesta, kahteen kirja- ja muun aineiston verkkotenttiin opiskelemisesta (tenttejä kaksi kappaletta, kirjan ja muun aineiston voi opiskella kahdessa osassa) ja oppimistehtävien suorittamisesta. Mahdollisesti annettava opetus verkossa ja opiskelijan oman aikataulun mukaan katsottavissa.
Tarkemmat tiedot opintojakson Learn-sivulla.
Further information
Opintojakso on kokonaisuudessaan verkkokurssi. Opintojakson suorittaminen koostuu verkkotenteistä ja oppimistehtävistä. Opintojakson aikana pidetään 1-3 vapaaehtoista etätapaamista tarpeen mukaan. Mahdollisesti annettava opetus on verkossa ja opiskelijan oman aikataulun mukaan katsottavissa.
Opintojakson sisällön ja suorittamisohjeet löydät kokonaisuudessaan opintojakson Learn-sivuilta.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan asteikolla 1-5.
Kokonaisarviointi perustuu opiskelijan tenteistä ja oppimistehtävistä saamiin pisteisiin. Maksimipisteet 100 pistettä, hyväksymisraja ja arvosanan 1 raja on 41 pistettä.
Qualifications
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Asiakasymmärrys ja asiakaspalvelu 5 op