Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin ja brändin johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00DP39-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

15.08.2020 - 04.09.2020

Ajoitus

31.08.2020 - 18.10.2020

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

20 - 50

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Arup Barua

Vastuuopettaja

Arup Barua

Ryhmät

  • LTKV19SP3
    Liiketalous, päivätoteutus, digitaalinen markkinointi

Tavoitteet

Osaat
- tunnistaa brändin keskeiset menestystekijät ja johtaa markkinoinnin kokonaisuutta kansainvälisessä kilpailutilanteessa
- perustella markkinointistrategian valintaa markkina-analyysityökaluja hyödyntäen ja asetetut tavoitteet huomioiden
- suunnitella markkinointia brändi-identiteetin, kohderyhmän ja asemoinnin näkökulmasta ja strategian huomioiden
- valita menetelmiä brändimarkkinoinnin tulosten seurantaan

Sisältö

Miten yrityksen markkinointia johdetaan (suunnitellaan, ohjataan ja seurataan)?
Miten markkinointistrategia määritellään?
Miten brändiä rakennetaan?

Opiskelumateriaali

Esim. Kevin Lane Keller: Strategic brand management (2012 tai uudempi).
Philip Kotler ja Kevin Lane Keller: Marketing management (2009 tai uudempi).
Muu opettajien osoittama materiaali.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Eteneminen työjärjestyksen mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos opiskelijalla on kokemusta markkinoinnin johtamisesta tai brändinhallinnasta, mahdollisesta osaamisen näytöstä tulee keskustella opettajien kanssa heti opintojakson alussa.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos opiskelija työskentelee jo markkinoinnin johtamisen tai brändinhallinnan parissa, omaan työhön integroidusta suorituksesta tulee myös ottaa yhteyttä opettajiin heti opintojakson alussa.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojaksolla yksi osuus oppimisesta toteutetaan ulkopuolisen toimeksiannon työstämisenä.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi 0-5 opettajien opintojakson alussa esittelemien suoritusosien perusteella.

Esitietovaatimukset

Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op tai vastaavat tiedot