Palveluyrityksen henkilöstöhallinto (5 op)
Toteutuksen tunnus: MR00AF13-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.01.2019 - 14.01.2019
Ajoitus
01.01.2019 - 17.05.2019
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
Opettaja
- Anu Rantanen
Vastuuopettaja
Anu Rantanen
Ryhmät
-
MRMI17SMMatkailu- ja palveluliiketoiminta, monimuoto
Tavoitteet
Osoitat perehtyneisyyden palveluyrityksen henkilöstöjohtamisen periaatteisiin. Tiedät sekä henkilöstön että henkilöstöhallinnon merkityksen organisaation toiminnan ja kehittämisen kannalta. Osoitat perehtyneisyyden henkilöstö- ja työsuhdeasioita ja yhteistoimintaa sääteleviin lakeihin ja työmarkkina-järjestelmään. Osaat esimiehenä ennakoida ja edistää henkilöstön osaamista. Ymmärrät elinkaarijohtamisen periaatteet ja työhyvinvoinnin merkityksen.
Sisältö
Mitkä ovat henkilöstöhallinnon eri osa-alueet? Mitä on työmarkkinajärjestelmä ja työlainsäädäntö? Mikä on esimiehen vastuu lakien noudattamisessa? Millä keinoin esimiehenä tunnistat henkilöstön osaamisen ja osaat kehittää sitä? Miten elinkaariajattelu näkyy työyhteisössä? Miten työhyvinvointia johdetaan?
Aika ja paikka
opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa tekemällä Moodlessa esitetyt oppimistehtävät.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa tekemällä Moodlessa esitetyt oppimistehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa tekemällä Moodlessa esitetyt oppimistehtävät.
Työhön integroitu oppimisväylä:
opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa tekemällä Moodlessa esitetyt oppimistehtävät.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa tekemällä Moodlessa esitetyt oppimistehtävät.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa a. käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa b. arvioida käyttämiäsi tietolähteitä kriittisesti c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia d. toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa g. perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti
Esitietovaatimukset
Ei edellytä aiempaa osaamista