Muotoiluajattelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: MU00DT17-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
15.08.2020 - 04.09.2020
Ajoitus
31.08.2020 - 18.12.2020
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
25 - 45
Koulutus
- Biotuotemuotoilun koulutus
- Muodin ja puvustuksen koulutus
- Sisustusarkkitehtuurin ja kalustesuunnittelun koulutus
Opettaja
- Heli Abdel-Rahman
- Marjo Kivilompolo
- Esa Hämäläinen
Vastuuopettaja
Heli Abdel-Rahman
Ryhmät
-
GRKV20SPGraafinen muotoilu, päivätoteutus
-
SKKV20SPSisustusarkkitehtuuri ja kalustesuunnittelu, päivätoteutus
Tavoitteet
Opit muotoiluprosessin toimintatapoja. Opit hyödyntämään erilaisia ideointimenetelmiä etsiessäsi uusia, käyttäjälähtöisiä ratkaisuja.
Opit tarkkailemaan ympäristöäsi.
Mitä ihmiset haluavat ja tarvitsevat elämäänsä?
Miten muotoilija voi parantaa elämän laatua?
Luonnosten ja muiden visuaalisten esittämistapojen avulla opit helpottamaan ongelmanratkaisua ja ajattelua.
Sisältö
Miten muotoiluprosessi toimii ja miten siinä tuotetaan uusia ideoita?
Miten visualisoit ideasi ja kehität sen edelleen luonnoksesta prototyypiksi ja tuotteeksi?
Opiskelumateriaali
Saatavilla opintojakson Learn alustalla.
Avain SKKV20SP ja GRKV20SP
Yksilölliset oppimisväylät
Xamk tarjoaa opiskelijoilleen mahdollisuuden suorittaa opintojaan joustavasti eri elämän tilanteita mukaillen. Opiskelijoille on tarjolla kolme oppimisväylää: työviikkopohjainen oppimisväylä, opintoja nopeuttava oppimisväylä sekä työssäkäyntiin integroitu oppimisväylä.
Työviikkopohjainen oppimisväylä lukujärjestyksen mukaan.
Opiskelijan työmäärä
5 op on 135h, josta kontaktiopetuksen osuus on 70h ja itsenäisen työn osuus 65h
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojaksolla pidetään aiheeseen liittyviä luentoja, tehdään lyhyitä oppimistehtäviä ja ekskursio.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Itsearviointi, reflektointi ja vertaisarviointi
Aktiivinen osallistuminen ja oppimistehtävän arviointi