Pelien ekosysteemi (5 op)
Toteutuksen tunnus: PO00DN32-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
12.04.2021 - 25.04.2021
Ajoitus
01.11.2021 - 17.12.2021
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 30
Koulutus
- Peliohjelmoinnin koulutus
Opettaja
- Niina Mässeli
- Marko Oras
Vastuuopettaja
Marko Oras
Ryhmät
-
POKT20SPPeliohjelmointi, päivätoteutus
Tavoitteet
Opiskelija tietää peliteollisuuden erilaiset rahoitusmallit sekä ymmärtää peliyrityksen talouden perusteet.
Opiskelija osaa valita oikeat julkaisualustat tuotteelleen sekä ymmärtää erilaisten kulttuurien vaikutuksen pelien ansaintalogiikkaan.
Sisältö
Pelin hinta, markkinointi, julkaiseminen, kaupallistaminen, kustannuslaskenta
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali löytyy koostetusti opintojakson Learn alustalta.
Opiskelumateriaali on koostettu useasta lähteestä, opintojaksolla ei vaadita ostettavaa tai lainattavaa kirjaa.
Yksilölliset oppimisväylät
Viikkopohjainen oppimisväylä: Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Työelämä tai nopeutettu oppimisväylä: Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä: Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Verkkototeutus - Perehdyt itsenäisesti Moodlessa olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Oppimistehtävät ovat kuitenkin verkkototeutuksen mukaiset.
TKI ja työelämäyhteistyö
Yhteistyötä peliohjelmoinnin koulutusta tukevien hankkeiden kanssa. Opiskelijat tähtäävät oman tuotteen julkaisuun tai työelämälähtöiseen prototyyppiin.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakson harjoitustöille määritetään määräajat opintojakson ajoituksen mukaisesti.
Opiskelijan työmäärä
135 tuntia, joista lähiopetusta noin 55 tuntia
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso toteutetaan 7 viikon rytmissä. Opiskelu on jaettu 14 erilliseen opetuskertaan joille on määritetty teemat: Peliteollisuus, Laki ja sopimukset, Yritystoiminta, Yritystoiminta pelialalla, Peliprojektit, Mobiilipelien ekosysteemit, Konsolien ekosysteemit, PC-pelien ekosysteemit, Monetisaatio, Markkinointi, Valmistautuminen julkaisuun, Pelin julkaisu, Julkaisun jälkeen ja opintojakson yhteenveto. (Opettajat pidättävät oikeudet muutoksiin, tilanteen niin vaatiessa)
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Harjoitustyö, oppimistehtävät ja aktiivinen osallistuminen toteutukseen.