Kehittämis- ja tutkimustyö (5 op)
Toteutuksen tunnus: PO00DN65-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
12.04.2021 - 25.04.2021
Ajoitus
30.08.2021 - 31.12.2021
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 30
Koulutus
- Peliohjelmoinnin koulutus
Opettaja
- Niina Mässeli
- Osku Kiri
Vastuuopettaja
Niina Mässeli
Ryhmät
-
POKT19SPPeliohjelmointi, päivätoteutus
Tavoitteet
Osaat toteuttaa kehittämis- ja tutkimusprosessin eri vaiheet.
Tunnet erilaisia kehittämis- ja tutkimusmenetelmiä.
Sisältö
Millaisia vaiheita opinnäytetyöprosessiin kuuluu?
Millaisia tutkimusmenetelmiä peliohjelmoinnin opinnäytetöissä yleisimmin
käytetään?
Opiskelumateriaali
Opintojakson materiaali on koostettu useasta lähteestä. Opintojakson materiaali on koostettu opintojakson Learn -sivustolle.
Opintojaksolla hyödynnetään seuraavaa tai vastaavaa kirjallisuutta:
Jorma Kananen - Kehittämistutkimus interventiotutkimuksen muotona
Jorma Kananen - Toimintatutkimus kehittämistutkimuksen muotona
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen suoritustapa:
Opintojakson kulkua ohjaa teemoihin jaetut osaamisalueet joita rytmittää ryhmätapaamiset.
Työhön integroitu tai nopeutettu suoritustapa:
Sovitaan ennen opintojakson alkua opettajien kanssa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tähdätään miniopinnäytetyön toteutukseen jossa hyödynnetään projektiopinnoissa toteutettua tuotosta tai valmistellaan uuden projektin käynnistämiseen.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso suoritetaan syksyn 2021 aikana.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. Joista noin 50 tuntia järjestetään lähitapaamisin.
Arviointiasteikko
1-5