Skip to main content

Game programming project 3 (5 cr)

Code: TI00CW63-3001

General information


Enrollment

15.08.2019 - 30.08.2019

Timing

01.08.2019 - 31.12.2019

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

Informaatioteknologian koulutusyksikkö

Campus

Kotka Campus

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Degree Programme in Information Technology

Teachers

  • Niina Mässeli
  • Marko Oras
  • Pekka Vilpponen

Teacher in charge

Niina Mässeli

Groups

  • TIKT17SPPELI
    TIKT17SPPELI

Objective

You know how to apply your skills and know-how in a large multidimensional development project.
You know how to create a small playable game in a team.
You know how to utilize information from trusted information sources.

Content

What kind of features does the game engine offer?
How to use game engine features in your project?
How to utilize softwares in your game development process?

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain.
Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit
työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.

Completion alternatives

Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain.
Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit
työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.

Opiskelijan työmäärä

135 tuntia.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Harjoitustyöt ja arviointikeskustelut.

Assessment criteria, good (3-4)

a. use professional vocabulary and concepts in an expert way in different situations.
e. choose appropriate models, methods, software and techniques according to
the purpose and justify these choices.
f. promote teams’ goal-oriented operation.

Qualifications

Game programming patterns