Palvelujen käyttäjälähtöinen kehittäminen (7 op)
Toteutuksen tunnus: WM00DJ82-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
14.12.2020 - 14.01.2021
Ajoitus
11.01.2021 - 31.05.2021
Opintopistemäärä
7 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli
Toimipiste
Mikkelin kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Degree Programme in Wellbeing Management
Opettaja
- Pia Jääskeläinen
Ryhmät
-
WMMI20KPWellbeing Management, päivätoteutus
-
VOMIWMTO20SWellbeing Management/Tourism, vaihto-opiskelijat
Tavoitteet
Osaat kehittää nykyisiä ja uusia palveluja vuorovaikutteisesti ja käyttäjälähtöisesti ja ottaa huomioon palvelujen digitalisoinnin tuomat mahdollisuudet.
Osaat käyttää palvelumuotoilun ja tuotteistamisen keskeisiä menetelmiä.
Osaat valita ja soveltaa vuorovaikutteisia kehittämismenetelmiä ja malleja käytännössä.
Osaat työskennellä kehittämistiimin jäsenenä.
Osoitat perehtyneisyyttä palveluyrityksen talouden lainalaisuuksiin ulkoisen laskentatoimen näkökulmasta.
Osaat analysoida ja tulkita palveluyrityksen taloutta ja tunnuslukuja tilinpäätösraporttien pohjalta.
Sisältö
Miten palvelutarjoomaa arvioidaan, uudistetaan ja kehitetään digitaalisessa toiminta- ja kilpailuympäristössä?
Miten palveluja kehitetään käyttäjälähtöisesti ja vuorovaikutteisesti?
Miten pelillistämisen avulla voidaan edistää käyttäjien motivaatiota, sitoutumista ja osallistumista?
Mitä ovat palvelumuotoilun peruskäsitteet, tavoitteet ja menetelmät?
Mitä ovat palvelujen tuotteistamisen keinot?
Miten palvelutuotteita brändätään ja viedään markkinoille?
Mikä on laskentatoimen rooli palveluyrityksen toiminnassa?
Millainen on ulkoisen laskentatoimen prosessi liiketapahtumista tilinpäätöksen analysointiin?
Miten tulkitset palveluyrityksen talouden tunnuslukuja?
Opiskelumateriaali
Clow, K.& Baack,D. 2016. Integrated advertising, promotion, and marketing communications. Seventh edition. Global edition. Pearson.
Stickdorn, M., Lawrence, A., Hormess, M. E. & Schneider, J. 2018. This is service design doing: Applying service design thinking in the real world: a practitioners' handbook. First Edition. Sebastopol, CA: O'Reilly Media, Inc.
Arviointiasteikko
1-5