Skip to main content

Strategic business opportunities (5 cr)

Code: YR00EM32-3001

General information


Enrollment

10.01.2022 - 23.01.2022

Timing

10.01.2022 - 01.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

4 op

Mode of delivery

20 % Contact teaching, 80 % Distance learning

Unit

Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

15 - 60

Degree programmes

  • Master's Degree Programme in entrepreneurship and business

Teachers

  • Sanna Kokkonen

Groups

  • YRKV22KY
    Yrittäjyys, ylempi amk

Objective

You can define the strategic targets of businesses by paying attention to the requirements and needs of the business field and the operating environment. You can make use of brand and service design competence in business and in its development.

You know how to use the models and tools used in measuring the effectiveness of strategic processes.

You can plan, use and assess the key activities of strategic management in companies (eg. strategic decisions, strategic planning and thinking, strategy implementation and so on).

Content

How to define strategic targets?
How can businesses use brand management and service design in their strategy work?

How to create effective operating principles and plans for strategic management by using different tools?

How are results and the effectiveness of strategic processes measured, evaluated and monitored?

How are strategies made part of companies’ operations?

Opiskelumateriaali

Learn-alustalla oleva materiaali ja linkit.

Tentit ja muut määräajat

Kurssilla ei ole tenttiä, vaan se suoritetaan oppimistehtäviä tekemällä.
Kurssin läpäisy edellyttää kaikkien oppimistehtävien suorittamista hyväksytysti annetussa määräajassa.

Opiskelijan työmäärä

5 op vastaa 135 h työskentelyä

Toteutuksen osien kuvaus

Kurssin suoritettuasi:
* Osaat määritellä yrityksen strategiset tavoitteet huomioiden toimialan ja liiketoimintaympäristön vaatimukset ja tarpeet.
* Osaat hyödyntää brändi – ja palvelumuotoiluosaamista liiketoiminnassa ja sen kehittämisessä.
* Osaat käyttää strategisen prosessin tehokkuuden mittaamiseen liittyviä malleja ja työkaluja.
* Osaat suunnitella, käyttää ja arvioida strategiseen johtamiseen liittyviä keskeisiä toimia yrityksessä (esim. strategiset valinnat, strateginen suunnittelu- ja ajattelu, strategian jalkauttaminen jne.).

Kurssilla käsitellään mm. seuraavia aiheita:
* Miten strategiset tavoitteet määritellään?
* Miten brändin johtamista ja palvelumuotoilua voidaan hyödyntää liiketoiminnan strategiatyössä?
* Miten luodaan tehokkaat strategisen johtamisen toimintaperiaatteet ja toimintasuunnitelmat erilaisia työkaluja hyödyntäen?
* Miten tuloksia ja strategisten prosessien tehokkuutta mitataan, arvioidaan ja seurataan?
* Miten strategia jalkautetaan osaksi yrityksen toimintaa?

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu oppimistehtävien suorittamiseen ja oman osaamisen osoittamiseen niiden kautta.