Lasten ja nuorten käytöshäiriö (5 op)
Toteutuksen tunnus: AV00DZ68-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
16.03.2020 - 27.03.2020
Ajoitus
11.05.2020 - 31.08.2020
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Avoin AMK ja täydennyskoulutus
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 150
Koulutus
- Sosionomikoulutus
- Avoin ammattikorkeakoulu
Opettaja
- Eija Karjalainen
Vastuuopettaja
Eija Karjalainen
Ryhmät
-
VV2019-2020Valinnaiset opinnot 2019-2020
Tavoitteet
1. Tunnet lasten ja nuorten käytöshäiriön taustasyitä yksilössä ja kasvuympäristössä.
2. Tiedät lasten ja nuorten käytöshäiriön piirteitä ja ilmenemismuotoja.
3. Tunnet lasten ja nuorten käytöshäiriön psykososiaalisen tuen ja kuntoutuksen toteutustapoja.
Sisältö
1. Millaisia yksilö- ja ympäristötekijöitä on voitu tunnistaa lasten ja nuorten käytöshäiriön taustalta?
2. Miten lapsen ja nuoren käytöshäiriö ilmenee?
3. Miten käytöshäiriöistä lasta ja nuorta voidaan tukea ja kuntouttaa psykososiaalisin keinoin?
Aika ja paikka
Ei ole.
Opiskelumateriaali
Moodlessa oleva aineisto ja muu opettajan osoittama materiaali.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakson toteutetaan kokonaan verkko-oppimisympäristössä Moodlessa sisältäen kirjallista aineistoa, verkkoluentoja, oppimistehtäviä ja oppimispäiväkirjatyöskentelyä. Opintojaksolle tulee palauttaa orientaatiotehtävä kahden viikon kuluessa aloituksesta, mutta sen jälkeen opiskeluaikataulu on yksilöllinen.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Ei ole.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Ei ole.
TKI ja työelämäyhteistyö
Ei ole.
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Kansainvälinen yhteistyö
Ei ole.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole.
Opiskelijan työmäärä
Sisältää itsenäistä työskentelyä 135 h.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Osaat
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
d. toimia asiakkaiden kanssa
e. käyttää keskeisiä oman alan menetelmiä
g. perustella toimintaa alasi eettisten periaatteiden mukaisesti
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytyt tehtävät arvioidaan numeraalisesti asteikolla 1-5. Oppimispäiväkirjat tulee olla laadittu hyväksytysti H3-tasolle. Koko opintojakson arvosana 1-5 muodostuu oppimistehtävien arvosanoista.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Osaat
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
d. toimia asiakkaiden kanssa
e. käyttää keskeisiä oman alan menetelmiä
g. perustella toimintaa alasi eettisten periaatteiden mukaisesti