Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00AA93-3015
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.01.2019 - 14.01.2019
Ajoitus
07.01.2019 - 30.04.2019
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Liiketoiminnan data-analytiikan ja visualisoinnin koulutus
Opettaja
- Mari Maunula
Vastuuopettaja
Mari Maunula
Ryhmät
-
DAKV18SPLiiketalouden data-analytiikka ja visualisointi, päivätoteutus
Tavoitteet
Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.
Sisältö
Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?
Opiskelumateriaali
Opettajan määrittämä materiaali.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Normaali lähiopetus.
Opiskelijan työmäärä
1 op = 27 h.
Lisätietoja opiskelijoille
DA-koulutuksen markkinointiprojekti.