Palvelujen käyttäjälähtöinen kehittäminen ja palvelumuotoilu (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00CY44-3011
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
12.04.2021 - 25.04.2021
Ajoitus
06.09.2021 - 12.12.2021
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Heli Juntunen
Ryhmät
-
LTMI19SVBLiiketalous, verkkototeutus
Tavoitteet
Osaat kehittää nykyisiä ja uusia palveluja vuorovaikutteisesti ja käyttäjälähtöisesti ja ottaa huomioon palvelujen digitalisoinnin tuomat mahdollisuudet.
Osaat käyttää palvelumuotoilun ja tuotteistamisen menetelmiä.
Osaat valita ja soveltaa vuorovaikutteisia kehittämismenetelmiä ja malleja käytännössä.
Osaat työskennellä kehittämistiimin jäsenenä.
Sisältö
Miten palvelutarjoomaa arvioidaan, uudistetaan ja kehitetään digitaalisessa toiminta- ja kilpailuympäristössä?
Miten asiakaskokemukset otetaan huomioon palvelukehityksen perustana?
Miten palveluja kehitetään käyttäjälähtöisesti ja vuorovaikutteisesti?
Mitä ovat palvelumuotoilun peruskäsitteet, tavoitteet ja menetelmät?
Miten palvelumuotoilun prosessi etenee?
Mitä tarkoittaa palvelujen tuotteistaminen?
Opiskelumateriaali
Tuulaniemi, J. 2011. Palvelumuotoilu. Helsinki: Talentum Media. Saatavilla myös e-kirjana.
Koivisto, M., Säynäjäkangas, J. & Forsberg, S. 2019. Palvelumuotoilun bisneskirja. Helsinki: Alma Talent. Saatavilla myös e-kirjana: kirjautumalla Haka-tietokantaan teos on vapaasti luettavissa sähköisenä versiona.
Arviointiasteikko
1-5