Research, innovate, report (5 cr)
Code: MU00BH77-3024
General information
Enrollment
14.12.2020 - 14.01.2021
Timing
18.01.2021 - 30.04.2021
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Yhteisten opintojen koulutusyksikkö
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Graphic Design
- Degree Programme in Interior Architecture and Furniture Design
Teachers
- Leena Muotio
- Marko Raitanen
Teacher in charge
Leena Muotio
Groups
-
VV2020-2021
-
REKV19SPRestoration, full-time studies
-
SKKV19SPSisustusarkkitehtuuri ja kalustesuunnittelu, päivätoteutus
-
GRKV19SPGraphic design, full-time studies
Objective
Omaksut analyyttisen, kriittisen, tutkivan ja reflektoivan työskentelyotteen tutkimus- ja kehittämistyössä.Osaat toteuttaa tutkimus- ja kehittämisprosessin eri vaiheet: aiheen valinta, suunnittelu, tiedonhaku ja tietoperustan luominen sekä lähteiden tarkoituksenmukainen käyttö, toteutus, kirjallinen raportointi ja arviointi.Tunnet erilaisia tutkimus- ja kehittämismenetelmiä laadullisen, määrällisen ja prosessuaalisen lähestymistavan kannalta ja osaat valita ja käyttää vähintään yhtä näistä omassa työssäsi.Harjoittelet tutkimuksen luotettavuuden arviointia ja eettisten periaatteiden toteuttamista.
Content
Millainen on tutkimus- ja kehittämisprosessi? Mitkä ovat sen vaiheet? Miten kirjoitat tutkimusraportin? Miten käytät lähteitä? Mitä tarkoittavat tutkimusetiikka ja TKI-prosessin luotettavuus?Mitä tilastollisia käsitteitä on olemassa? Millaisia tietoteknisiä välineitä käytetään tilastomenetelmissä? Miten hankit ja analysoit tilastollisen aineiston?Millaisia laadullisia lähestymistapoja on olemassa? Mitkä ovat yleisimpiä laadullisen tutkimuksen menetelmiä? Miten niitä sovelletaan? Esimerkiksi joitakin seuraavista: case-tutkimus, havainnointi, sisällönanalyysi, teemahaastattelu, kuva-analyysi, tulevaisuudentutkimus.Millaisia prosessuaalisia lähestymistapoja on olemassa? Miten niitä sovelletaan? Esimerkiksi joitakin seuraavista: toimintatutkimuksen syklimalli ja muita käyttäjälähtöisiä/osallistavia menetelmiä.
Materials
In the Learn
Exam schedules
In the Learn.
Student workload
Report 1 cr
Qualitative research methods and report 2 cr
Quantitative research 1 cr
Processual methods 1 cr
Further information
Must be accomplished before 3rd year Project.
Evaluation scale
1-5