Skip to main content

Research, innovate, report (5 cr)

Code: MU00BH77-3024

General information


Enrollment

14.12.2020 - 14.01.2021

Timing

18.01.2021 - 30.04.2021

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Yhteisten opintojen koulutusyksikkö

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 60

Degree programmes

  • Degree Programme in Graphic Design
  • Degree Programme in Interior Architecture and Furniture Design

Teachers

  • Leena Muotio
  • Marko Raitanen

Teacher in charge

Leena Muotio

Groups

  • VV2020-2021
  • REKV19SP
    Restoration, full-time studies
  • SKKV19SP
    Sisustusarkkitehtuuri ja kalustesuunnittelu, päivätoteutus
  • GRKV19SP
    Graphic design, full-time studies

Objective

Omaksut analyyttisen, kriittisen, tutkivan ja reflektoivan työskentelyotteen tutkimus- ja kehittämistyössä.Osaat toteuttaa tutkimus- ja kehittämisprosessin eri vaiheet: aiheen valinta, suunnittelu, tiedonhaku ja tietoperustan luominen sekä lähteiden tarkoituksenmukainen käyttö, toteutus, kirjallinen raportointi ja arviointi.Tunnet erilaisia tutkimus- ja kehittämismenetelmiä laadullisen, määrällisen ja prosessuaalisen lähestymistavan kannalta ja osaat valita ja käyttää vähintään yhtä näistä omassa työssäsi.Harjoittelet tutkimuksen luotettavuuden arviointia ja eettisten periaatteiden toteuttamista.

Content

Millainen on tutkimus- ja kehittämisprosessi? Mitkä ovat sen vaiheet? Miten kirjoitat tutkimusraportin? Miten käytät lähteitä? Mitä tarkoittavat tutkimusetiikka ja TKI-prosessin luotettavuus?Mitä tilastollisia käsitteitä on olemassa? Millaisia tietoteknisiä välineitä käytetään tilastomenetelmissä? Miten hankit ja analysoit tilastollisen aineiston?Millaisia laadullisia lähestymistapoja on olemassa? Mitkä ovat yleisimpiä laadullisen tutkimuksen menetelmiä? Miten niitä sovelletaan? Esimerkiksi joitakin seuraavista: case-tutkimus, havainnointi, sisällönanalyysi, teemahaastattelu, kuva-analyysi, tulevaisuudentutkimus.Millaisia prosessuaalisia lähestymistapoja on olemassa? Miten niitä sovelletaan? Esimerkiksi joitakin seuraavista: toimintatutkimuksen syklimalli ja muita käyttäjälähtöisiä/osallistavia menetelmiä.

Materials

In the Learn

Exam schedules

In the Learn.

Student workload

Report 1 cr
Qualitative research methods and report 2 cr
Quantitative research 1 cr
Processual methods 1 cr

Further information

Must be accomplished before 3rd year Project.

Evaluation scale

1-5