Siirry suoraan sisältöön

Markkina- ja kilpailuympäristön analyysi (5 op)

Toteutuksen tunnus: MY00CY23-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

15.08.2019 - 30.08.2019

Ajoitus

30.08.2019 - 31.12.2019

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 60

Koulutus

  • Palvelumuotoilun koulutus

Opettaja

  • Harri Ala-Uotila
  • Mari Maunula

Vastuuopettaja

Mari Maunula

Ryhmät

  • MYKV19KM
    Myynti ja markkinointi, monimuoto
  • PAKV19KM
    Palvelumuotoilu, monimuoto

Tavoitteet

Osaat tunnistaa ja kuvata talouden ilmiöitä ja palvelutalouden vaikutuksia organisaatioiden toimintaan.
Osaat tunnistaa ja kuvata yrityksen markkina- ja kilpailuympäristöön liittyvää tiedon tarvetta
Osaat hankkia ja analysoida yrityksen markkina- ja kilpailuympäristöä koskevaa oleellista tietoa
Osaat tehdä johtopäätöksiä ja soveltaa tietoa käytännön päätöksentekoon

Sisältö

Miten palvelutaloutta voidaan kuvata ja millaisia vaikutuksia sillä on yrityksen toimintaan?
Mitä ovat yrityksen markkina- ja kilpailuympäristön toimijat ja vaikuttavat tekijät?
Millaista tietoa yritys tarvitsee markkina- ja kilpailuympäristöstään?
Miten yritys voi hankkia ja analysoida tietoa markkina- ja kilpailuympäristöstä?
Mitkä tekijät vaikuttavat yrityksen talouden hallintaan?
Miten tietoa käytetään päätöksenteossa?

Arviointiasteikko

1-5