Peliohjelmointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: PO00DN30-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
23.08.2021 - 29.08.2021
Ajoitus
01.08.2021 - 31.12.2021
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
- Peliohjelmoinnin koulutus
Opettaja
- Teemu Saarelainen
Vastuuopettaja
Teemu Saarelainen
Ryhmät
-
POKT21SPPeliohjelmointi, päivätoteutus
Tavoitteet
Osaat hyödyntää pelimoottorien ominaisuuksia omien tavoitteiden saavuttamiseksi.
Sisältö
Pelikehitysympäristön käyttöliittymä ja yksityiskohtaisia esimerkkejä kokonaisten pelien tekemisestä toimivaan peliin asti.
Opiskelumateriaali
Sähköinen materiaali sekä web-materiaali. Harjoitustehtävät ja niiden mallivastaukset.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Viikottainen lähiopetus, sisältää ohjelmoinnin teoriaa ja käytännön harjoituksia luokassa. Lisäksi useita pieniä itsenäisesti tehtäviä harjoitustehtäviä, jotka palautetaan.
Opiskelijan työmäärä
Yhteensä 135h, josta noin 70h ohjattua työskentelyä ja 65h itsenäistä työskentelyä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen opetukseen, harjoitustehtävien teko, harjoitustyöt. Mahdollinen koe tai tentti.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija tunnistaa ohjelmoinnin perusasiat ja -rakenteet sekä pystyy todella yksinkertaisen ohjelmakoodin tuottamiseen.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija ymmärtää ohjelmoinnin perusasiat ja -rakenteet sekä pystyy itsenäisesti tuottamaan ratkaisuja ongelmiin ohjelmakoodin avulla.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää ohjelmoinnin perusasiat ja -rakenteet sekä pystyy tuottamaan vaativienkin ongelmien ratkaisuja ohjelmallisesti.