Peligrafiikka ja mallinnus (5 op)
Toteutuksen tunnus: TI00CW91-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
15.08.2019 - 30.08.2019
Ajoitus
01.08.2019 - 14.12.2019
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Pekka Vilpponen
Vastuuopettaja
Pekka Vilpponen
Ryhmät
-
TIKT18SPPELITIKT18SPPELI
Tavoitteet
Tunnistat yleisimmät termit liittyen peligrafiikan ja mallien tuottamiseen.
Osaat hyödyntää ohjelmistoja 2D ja 3D tuottamiseen.
Osaat toteuttaa yksinkertaisia 3D malleja ja 2D grafiikkaa.
Tunnet grafiikan tuottamisen työnkulun ja elinkaaren.
Osaat kommunikoida graafisen alan ammattilaisen kanssa.
Sisältö
Mitä ohjelmistoja peligrafiikan ja mallien tuottamisessa käytetään?
Miten hyödynnät ohjelmistojen tuomat mahdollisuudet työskentelyssä?
Mitkä ovat yleisesti grafiikan ja mallien tuottamiseen liittyvät ammattikäsitteet?
Aika ja paikka
a) Perehdyt itsenäisesti opintojakson materiaaliin ja teet tarvittavat
oppimistehtävät. Osallistut opintojakson välikokeisiin ja halutessasi yksittäisille oppitunneille
b) Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit tulla suoraan opintojakson tenttiin.
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan opintojakson alussa opintojakson Moodle-sivulla
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
a) Perehdyt itsenäisesti opintojakson materiaaliin ja teet tarvittavat
oppimistehtävät. Osallistut opintojakson välikokeisiin ja halutessasi yksittäisille oppitunneille
b) Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit tulla suoraan opintojakson tenttiin.
Tentit ja muut määräajat
Opettaja järjestää opintojaksosta 3 tenttitilaisuutta lukuvuoden aikana.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä on 135 h, josta n. 55 h on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80 h itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä ja harjoitustöitä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Palautettavat harjoitustehtävät tai vaihtoehtoisesti tentti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä (a), etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä (b), hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia (c), käyttää oman alan keskeisiä malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita (e)