Siirry suoraan sisältöön

Character animation and motion capture (5 op)

Toteutuksen tunnus: GD00CU22-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

16.12.2019 - 10.01.2020

Ajoitus

07.01.2020 - 28.02.2020

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Koulutus

  • Degree Programme in Game Design

Opettaja

  • Marko Siitonen
  • Brenda Jiménez

Vastuuopettaja

Marko Siitonen

Ryhmät

  • GDKV17SP
    Game design, full-time studies

Tavoitteet

You learn how to create animated 2D and 3D characters.
You learn to set up motion capture system and capture motion data.

Sisältö

How to create 3D character models, bones, skinning and rigging.
How to animate 2D characters and make sprite sheets?
What is motion capture?
What different technologies can be used to capture motion?
What is the motion capture workflow?
How to calibrate a motion capture system, set up markers and capture motion.
How to capture multiple actors and/or objects simultaneously?
How to clean up and edit the capture data?
How to utilise motion capture data in 3D animation?

Esitietovaatimukset

Required studies of 3D Production module and Basics of 2D animation or equivalent skills.